Bild
Nästa artikel

Här är Porsche Panamera nummer 25 000

Nyheter

Porsche Panamera har funnits på marknaden i tio månader. Modellen har rönt sådan framgång att Porsche nu är redo att leverera exemplar nummer 25 000.

-Panameras V6-modeller vinner kunder världen över tack vare sina unika prestanda. Till och med i USA, där man föredrar V8-motorer, imponerar de med sin effektivitet och sina sportiga egenskaper, säger Bernhard Maier, försäljnings- och marknadschef.

Panamera har funnits på marknaden sedan september 2009 och nu är alltså exemplar nummer 25 000 på väg att levereras till en kund. I Sverige har närmare 120 av dessa sålts sedan försäljningen inleddes.

Jubileumsbilen, en rubinröd Panamera, kommer att levereras till en kund i USA.
Taggar: Nyheter
Här är Porsche Panamera nummer 25 000

Kommentarer

#1
Jes
2010-07-29 19:36

Hur kul är det att ha köpt nummer 24999? Tuuuur att det inte va' jag ;o)

#1
Q
2010-07-29 22:47

Håller med dig JES.:) Men å andra sidan man säljer ju!! Även om jag numera tycker att porsche e lite som vanliga bilvärldens v70 det finns rätt gott om dom. Sett ur det perspektivet e det väl inte så kul att äga en porsche(även om jag inte har råd med ex en GT 3 just nu. Men jag skulle nog själv välja en Porsche därför att de är pålitliga,slitstarka och faktiskt rätt prissatta i förhållande till kvalitét och (sportbilsmässigt).

#1
Jes
2010-07-29 22:56

Jo Q ... men det är likväl mest ett visst klientel som köper dessa bilar.
Bilarna är fantastiska.
Jag är lycklig ägare av en 944, inte den mest uppskattade modellen men likväl ett Porsche-bygge. Den, min gamla 944 från 1985 verkar vara outslitlig ... Toyota må vara driftsäker men denna bil överträffar faktiskt.
Emellertid känner man sej inte välkommen i P-klubben med en gammal 944 i gott bruksskick ... tyvärr. Inget fel på Porschebilar ... men de flesta ägare finns det mycket att anmärka på.

#1
Q
2010-07-29 23:31

JES.
Jag håller med dig om att Porschebilarna e fantastiska om man jämför med Lamborghini o Ferrari så är Porschen till för att användas villigt och ofta. Har sett en oroväckande tendens att ferrari o lambo oftast säljs före 4000 milassträcket. En Porsche är tyst och känns solid,håller medan ferrari o lambo har knirkat gnirkat och havererat under historiens gång.Gratulerar dig till ett lika lyckligt bilägarskap som jag med min saabcab!! :) Jag tycker personligen att 944:ans linjer håller måttet än idag vilket av att döma av dina erfarenheter om porscheklubben,många proscheägare av nutida snitt INTE och BEKLAGLIGT gör.
Det värsta jag vet är den typ av nybilssnobbism och arrogans som dödar allt själsligt/unikt och kännetecknande i/för ett märke. Beklagar att de har dödat märkeskänslan. Ålder eller modell skall inte göra att man blir nobbad och mobbad i klubbsammanhang. Jag tycker att antingen är alla välkomna oavsett modeller eller oxå är man inte värdig att ha en märkesklubb! Knanske borde du väcka frågan på proscheklubbens webbplats (förutsätter att ett sådant legendariskt märke har en sådan kopplat till Porsche självt) Där du helt enkelt ställer frågan till företaget om det är så att man skall bli mobbad eller dissad p.g.a. man har en prosche av äldre modell istället för en ny? Jag tror inte Porsche skulle svara ja på den frågan? För då hade man skämts för hela företagets historia!! Stå på dig JES och låt inte märkesförrädarna trampa på dig!!
VH
Q

#1
Jarl
2010-07-30 07:55

944 är ingen riktig Porsche. Ungefär som att säga att DAF är Volvo... (som Emme alltid säger)

#1
Rålle
2010-07-30 12:24

Panameran må vara en kapabel bil men hur bra den än är så skulle jag vägra en pga utseendet. Fulaste Porschen någonsin tillsammans med den lika maginnehållsuppstötande Cayenne. Ärligt: Du har cash och letar en stor och lite sportigare fyrdörrars prestandasedan, och så väljer du den paddliknande Cayenne! Lek med tanken att det stått Alfa Romeo eller Peugeot i fronten; alla hade skrattat och ingen hade handlat. Porsche är ett av få märken som lyckas sälja hur eländig designen än må vara, (BMW ett annat). Alternativen är ju oerhört mkt läckrare: Quattroporte, Merca CLS, A-M Rapide, Jaguar XJ. Porsche borde hållit sig till det dom kan: att bygga fantastiska sportbilar!

#1
STIG PALM
2010-07-30 21:34

Till Porscheantagonisterna?
Skönheten sitter i betraktarens ögon.
Det som är funktionellt och hållbart vinner.
Vissa saker SKA upplevas, först då kommer domen.

#1
Jes
2010-08-01 19:48

Jarl, i vilket avseende är 944;an inte en Porsche?
Dina kunskaper glipar nog en del. 944;an var tänkt att ersätta 911 ...
944 konceptet med motor fram, låda bak, viktfördelning och väghållning som ingen bil med svansmotor kan överträffa.
Men du Jarl, du har naturligtvis massor av annan erfarenhet.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.