Bild
Nästa artikel

Han parkerar i världens smalaste garage

Nyheter

Garaget har en bredd på 1,55 meter. Trots det har den här belgaren inga problem att parkera med en 1,49 meter bred Fiat Panda och ta köksvägen ut.

Den 89-årige mannen på filmen bor i belgiska Liedekerke och kör en
Fiat Panda.

Se filmen:
Taggar: Nyheter
Han parkerar i världens smalaste garage

Kommentarer

#1
Jan-Peter Österman
2010-01-28 16:58

Så där rattar man en bil...

#1
Kjell-Åke
2010-01-28 18:30

Det bör vara svårt att sätta en övre åldersgräns när man skall sluta köra bil. Många unga förare hade inte klarat denna bedrift som den här 89-åringen.

#1
Kjell-Åke
2010-01-28 18:30

Det bör vara svårt att sätta en övre åldersgräns när man skall sluta köra bil. Många unga förare hade inte klarat denna bedrift som den här 89-åringen.

#1
Sebastian
2010-01-28 22:43

Med lite träning hade nog en ung förare också klarat det Kjell-åke!!!

#1
Harry
2010-01-29 01:19

Självklart ska det inte enbart och stelbent vara åldern i sig som ska avgöra hur länge man är lämplig att köra bil. Det finns olämpliga bilförare i alla åldrar, utan undantag. Det bör ju vara en medicinsk och fysisk bedömning som ska ligga till grund för hur lämplig en människa är att köra bil. Själv tror jag absolut inte att jag är särskilt lämplig att köra bil om jag blir 89 år. Förmodligen bör jag nog lämna in mitt körkort redan vid 70. Att inse det är ju egentligen rätt motsägelsefullt till mitt första stycke, men sanningen är inte alltid så enkel.

#1
Per
2010-01-29 15:39

Vicken skitsmart o duktig gubbe! Skulle jag aldrig klara! Undrade just hur han skulle komma ur bilen.

#1
Jürgen Hundt
2010-01-30 13:15

Het was heel knap gedaan! Het zou leuk zijn om te zien hoe hij loopt weer uit, als hij niet kan zien het verkeer buiten!

#1
Volvo RWD
2010-01-31 13:28

Jurgen Hundt: Jij heeft goed, de tekst is op Nederlands.

#1
Kalle Anka
2010-02-03 10:29

Varför flytta han på stolarna???

#1
Kajsa
2010-02-03 10:31

För att det låg fisk i dem

#1
Örjan Lax
2010-02-03 10:46

Det var inte fisk i stolen. Tror mer på någon form av nötkött, eller kanske parmaskinka.

#1
Alexander
2010-02-03 11:07

Ik ben het eens met Kajsa. Men ziet dat het opvalt vissen onder het kussen.

#1
Bendix
2010-02-24 11:29

Men vad tröga ni är! han flyttade ju stolarna innan han gick ut, för att kunna öppna dörren från andra sidan. Och i varje stol ligger en liten prydnadskudde.
Särskilt svårt är det inte heller. Han vet ju att han har plats totalt, så han kikar ju ut längs med bilen och sniker sin sida tätt. han har ju 6 cm på sig innan det tar i på andra sidan! Tricket är att komma in rakt nog. Linsen gör att det ser ut som att han svänger in i garaget, men det förstår man med 6 cm att spela på att det går ju inte.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.