Bild
Nästa artikel

Fyra nya vägmärken

Nyheter

Nu presenteras fyra nya vägmärken som får premiär 15 maj.

Regeringen har nu beslutat om att införa fyra nya vägmärken.

Dessa träder i kraft 15 maj.

Så här kommer skyltarna att se ut:


Handelsplats


Gårdsbutik


Hantverk


Förbud mot trafik med annat motordrivet fordon med dubbdäck än moped klass II

Diskutera: Vad tycker du om de nya vägmärkena? Tydliga? Nödvändiga?
Taggar: Nyheter
Fyra nya vägmärken

Kommentarer

#1
Köpcentrumhets.
2010-03-31 16:19

Allt för att köphysterin ska blomstra, förutom dubbdäck då som helst ska bort.
Handelsplatsskylten, vill jag se i varje centrum :)

#1
Erik F
2010-03-31 16:31

All skyltar utom dubbdäcksförbudsskylten är onödiga. Det är väldigt många skyltar att kunna som det är. Ska det bli som lagen - hundratals eller tusentals nya lagar tillkommer årligen? Absurt.

#1
Jes
2010-03-31 17:46

Onödiga skyltar!
Vad blir nästa? Jordgubbsförsäljning?

#1
Kjell
2010-03-31 19:20

Den här informationen var väl avsedd för morgondagen - 1 april ??

#1
Markus
2010-03-31 19:26

tre av märkena är upplysningsskyltar, som man alltså inte MÅSTE kunna. Fast de var å andra sidan inte så svåra att förstå :)
Den med dubbdäcksförbud är tydlig, och visar dessutom hur vägverket ser på dubb. De har inte fattat att de själva förbjudit sådana jättespikar till dubb i däcken sedan årtionden.

#1
Åke Magnusson
2010-03-31 19:29

De tre blå skyltarna måste vara aprilskämt!!!

#1
Jörgen
2010-03-31 19:34

Kommentaren om 1 april är naturligtvis korrekt!
Fast å andra sidan är det ju Vägverket vi pratar om!
Om det hade varit borttagande av skyltar så hade det verkligen varit på sin plats. Till skyltar om kommers skall inte vi bilägare behöva bidraga! Det sköter privata företag själva! Frågan är om det hela inte är olagligt då det gynnar vissa gruppers särintressen. När kommer varningsskylten för vägverket?

#1
Emme
2010-03-31 20:20

Hos vägverket är det väl första april varje dag om året?

#1
sune lang
2010-03-31 20:40

det saknas en skylt Norr om dalälven ska det vara dubbdäck på
sune

#1
S-E S
2010-03-31 20:41

Förbud mot isracing, kundvagnsgarage och rastplats med servering, det ska finnas skyltar till allt!

#1
Gote
2010-03-31 22:01

1:a April?

#1
Ulf
2010-03-31 22:08

Angående Vägverket och 1:a april. I morgon finns inte Vägverket mer! Tror ni mig inte, gå in på vv.se och kolla.

#1
Jag
2010-03-31 22:08

Erik F!
Om man kommer körande med dubbdäck och ser den skylt Du gillar, vad skall man göra?
Förvandla dubbdäcken till icke-dubbdäck genom att säga "abrakadabra"?
Själv tror jag mera på Aprilskämtet, men i 'miljöns' namn är ju vadsomhelst möjligt numera. Ett tu tre lyssnar man på Karin S-S...
Jag

#1
Jan Rohdin
2010-03-31 23:03

Det finns redan för många skyltar.

#1
Per
2010-03-31 23:17

Det ska bli mig ett sant nöje att bryta mot den sista skylten. Dumt i huvet är vad det är!

#1
ONNO
2010-04-01 00:28

Der är inte 1.april idagmen manskulle kunna tro det.
Mycket dumt har jag sett men det här är nog rekord!
Nu röcker det med dumheter!!

#1
Patte
2010-04-01 09:26

Hur många till ska gå på det ?klart första aprilskämt!

#1
Håkan Lexing
2010-04-01 15:36

Det går inte en dag utan att man får möjlighet att reta upp sig på 'mupparna' på Vägverket.
Det verkar som att inkompetens är en merit!

#1
Bo Lindvall
2010-04-02 11:10

Nu kommer det fler skyltar i djungeln.man tycker att nu får det vara nog med dumheter.Dom kan väl göra något nyttigt på vägverket istället för att hitta på såna här dumheter.

#1
Uffe
2010-04-02 16:04

Inte 1:a april, men minns:
"Mars, mars måne
jag kan lura dej ända till Skåne!"

#1
sten wozny
2010-04-02 22:56

Jag hoppas att det är ett aprilskämt

#1
mats
2010-04-06 09:31

Ännu blommor i vägrens floran. Fast mest korkat är sänkningen från 90 till 80 på stora länsvägar. Trots bra sikt, viltstängsel tvingas man till krypkörning.

#1
Fredrik Diits, Vi Bilägare
2010-04-06 17:42

Skyltarna är inga aprilskämt. Åtminstone inte enligt Transportstyrelsen.

#2
Magnus T
2011-02-16 18:13

Va skönt att veta vart pengarna går till som vi betalar in av olika former av avgifter. Det känns bra att veta att ingen på Transportstyrelsen går arbetslös och att alla är lika viktiga. Detta måste vara det största som har hänt sedan omläggningen av trafiken den 3 september 1967. Jag har verkligen saknat dessa skyltar. (inlägget KAN vara smittat av en stor dos av ironi)

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.