Bild
Nästa artikel
DS 3 - nu som caféracer

DS 3 - nu som caféracer

Nyheter

Premiummärket DS har visat en ny specialare av DS 3 som är inspirerad av en specifik sorts motorcykel.

För den som inte är bekant med termen så är caféracern en typ av motorcykel som uppkom under mitten av 1900-talet, ombyggda för att gå så snabbt som möjligt mellan de lokala fiken. Det är en motorcykel som gjort stark comeback de senaste åren och som nu DS gjort sin egen tolkning på.

DS 3 Café Racer har designats av studion BMD och utöver den typiska emblemtrimningen har bilen fått en speciell takgrafik. Även interiören har setts över för en enlig färgsättning och nya 17-tumsfälgar har monterats. 

Diskutera: Vad tycker du om den speciella DS 3:an? 
DS 3 - nu som caféracer
DS 3 - nu som caféracer
DS 3 - nu som caféracer
DS 3 - nu som caféracer
DS 3 - nu som caféracer
Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
2018-05-24 09:43

Ett klistermärke på taket och vips har du en Café-racer-bil? Makalöst fånigt!

#2
2018-05-24 10:10

Ny modell man kan slå på stora trumman med till ingen kostnad alls, revolution ala PSA.
Tråkig småklumpig inredning, ganska klunsig klump överhuvudtaget, men fronten är inte så tokig, resten av bilen är inte i nivå med den relativt eleganta fronten.

#3
2018-05-24 10:28

Kurbits på taket kanske passar vid fiken i Dalarna.

#4
2018-05-24 11:11

Trodde inte det fanns så många som bara åker runt och fikar med en bil som kräver parkeringsplatser. Förstår inte om de lagt pengar på detta.

#5
2018-05-24 12:51

Rätt fräsig tycker jag. Sen är frågan om de som gillar Cafe racers köper Citroen...

#6
2018-05-24 13:01

Om det ändå varit en kurbits. Då hade jag slagit till. ;-) Snygga stolar som ser sköna ut, men i övrigt känns den enbart dekaltrimmad. Mycket skrik för lite ull, som käringen sa när hon klippte grisen.

#7
2018-05-24 15:55

Rutger, bra tips. Skulle bli en storsäljare runt Mora. Kan man kalla en Citroen ds3 för Cafe-racer, så borde man väl kunna kalla den för Dalahäst?

#8
2018-05-24 16:19

Totalt löjligt! Caféracer ÄR en motorcykel! Lite styling på en Cittra har inget med det att göra! Lägg ner. DS3 an klarar sig utan dett löjliga försök.

#9
2018-05-24 16:41

Ja den franska mentaliteten håller i sig.
Det är inte bara en och annan konstig lösning utan även på decal avdelningen har man udda idéer.
Men visst var den lite fräsig. :)

#10
2018-05-24 18:47

Att marknadsföra en bil som en caféracer är löjligt. En caferacer är en MC, inget annat.

#11
2018-05-24 19:43

Helt logiskt följdriktigt så köpte PSA Opel av GM...
Sådant båg..man undrar om 80-talet kom in sent till Frankrike?

#12
2018-05-24 20:06

Fast det roligaste är väl ändå att det står "Premiummärket DS..."

#13
2018-05-25 16:34

Öh? Vad är roligt med det? Fel skrivet såklart, borde vara "Premium" för det är ju frågan om en sinnesförvirrelse när man väljer att köpa en bil som titulerar sej med "premium" eller så är man väldigt van att kasta bort pengar utan att få nästan någonting tillbaka? ;)

#14
2018-05-28 04:31

En stilsäker storsäljare!

#15
2018-05-28 05:56

Svårt att förstå tanken bakom det här, det ser ju mer ut som att inspirationen kommer från en batik-tröja.

// Krister

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.