Bild
Nästa artikel
Volkswagen T-Roc som koncept 2014.
Volkswagen T-Roc som koncept 2014.
Volkswagen T-Roc som koncept 2014.
Volkswagen T-Roc som koncept 2014.
Volkswagen T-Roc som koncept 2014.
Volkswagen T-Roc som koncept 2014.
Volkswagen T-Roc som koncept 2014.
Volkswagen T-Roc som koncept 2014.

Då anländer Volkswagen T-Roc

Nyheter

Tiguans lillebror, minisuven T-Roc som visades i konceptform för tre år sedan, har fått ett lanseringsdatum.

T-Roc är en suv/crossover i golfstorlek, byggd på Volkswagens MQB-plattform. Den presenterades som koncept våren 2014 och Volkswagen bekräftar att den nu sätts i produktion. Automotive News rapporterar att den är schemalagd för europadebut i augusti i år.
 
Diskutera: Vad tycker du om Volkswagen T-Roc?
 
Taggar: Nyheter, Volkswagen

Kommentarer

#1
2017-03-21 12:38

Hade kanske varit intressant om den finns med fyra dörrar.

#2
2017-03-21 15:11

Kul med två dörrar. Väldigt sällan jag har någon i baksätet så jag behöver inte fler.

#3
2017-03-21 15:26

Den lär nog komma i fyradörrars.

#4
2017-03-21 16:06

Blir ju lite mera "kupé-stuk" över bilen med bara 2 dörrar men gissningsvis kommer den också med 4 för att bredda kundbasen. Förr var det närapå standard med bara 2 dörrar men vi har ju blivit lite bekvämare med åren...:)
Kommer seriebilen att se ut som ovan så puttar den nog ner CX-3 ifrån förstaplatsen avseende snyggt formgivna små-SUV:ar/Crossovers. Denna känns lite fräckare tycker jag personligen - lite förvånande för att komma ifrån VW.

#5
2017-03-21 19:38

Konceptbilen har väl targatak? Ser ut som det.

#6
2017-03-21 19:51

Två dörrar är helt rätt och mycket snyggare. Fyradörrarsbilar signalerar allt för mycket barnfamilj.

#7
2017-03-22 21:03

Nissan ringde och undrade om VW sett deras borttappade ritningar på Juke:s front...

#8
2017-03-22 22:40

Nej du EnannanRobban Juke:s fula design är det nog ingen bil som kommer i närheten av.

#9
2017-03-23 15:18

Polo, håller med dig till 101%, Juke har bara en överbil...
Fast denna gång tycker jag nog att VW skitzat till det lite för mycket för min smak...

#10
2017-03-23 15:33

CX-3, hujja... den är inte snygg, inte Juke heller den är värst. Då ser denna T-Roc bättre ut även om fronten kunde göras mycket snyggare enligt mitt tycke.Det bästa vore om all jädra plast kunde försvinna, ser löjligt ut och är inte snyggt alls. Blir priset lågt på denna kommer den slå undan Audi A3 och liknande bilar.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.