Bild
Nästa artikel
Chevrolet Camaro tillbaka till Sverige

Chevrolet Camaro tillbaka till Sverige

Nyheter

Chevrolet Camaro kommer tillbaka på den svenska marknaden, både som coupé och cabriolet. Premiär i september.

Då kommer den muskelstinna Chevan att finnas hos ett antal utvalda handlare runt om i landet. Motorn är en 6,2-liters V8 som maximalt levererar 432 hästkrafter och 569 newtonmeter.

Men om bilen körs lugnt används bara fyra cylindrar för att spara på dyrbara bränsledroppar. Nya Camaro har Brembo-bromsar med fyrkolvsok och ett ställbart antisladdsystem som standard.

Dessutom är bilen utrustad med startsystemet Launch Control, som ger optimalt snabba starter från stillastående. Svenska priser är inte kända.

Diskutera: Vad tycker du om Chevrolet Camaro?

Kommentarer

#1
Bror Erik Jansson Kalix Kommun
2011-03-10 09:48

Vilken bil! Attityd till max men driftsäker? Kör audi nu ser inte att jag går över till Chevrolet tyvärr. Kanske som hyrbil när man åker till staterna =)

#2
Johan Kjellén
2011-03-10 10:06

Riktigt läcker och snygg! Den enda utmanaren är Challenger som möjligen är snäppet vassare.
Kul att jänkarna gör äkta retro av klassiska muskelbilar.

#3
Roger Skagerström
2011-03-10 10:15

Det värsta med Camaro är att den är så in i helsike ENORM!

#4
2011-03-10 19:42

mamma mia vill ha en sån också !

#5
Bror Erik Jansson Kalix Kommun
2011-03-10 21:19

Enorm? Beror på vad du jämför med en A5 är väl lika stor frågan är om inte Camaron är mindre till och med.

#6
Roger Skagerström
2011-03-10 21:34

En A5 Coupé är 462 cm lång. En Camaro är 483. Står fast vid att jag tycker den är gigantisk :p

#7
Bror Erik Jansson Kalix Kommun
2011-03-11 09:25

Kanske tänkte på sportback versionen. Hursomhelst är den inte enorm men allt är relativt.

Snart ä de lunch!

#8
Roger Skagerström
2011-03-11 10:47

483 cm för en tvådörrars coupé tycker jag är... tillräckligt iallafall ;)

#9
789
2011-03-11 17:11

Chevrolet Camaro = Vill HA bil!

#10
2011-03-11 18:51

Hur säker kan vara att det är en "äkta Camaro"?
Med GM:s hantering av sitt varumärke kan det vara en Daewoo eller en gammal Saab.

#11
2011-03-12 17:01

Det är en äkta Camaro. Tro mig. Daewoo skulle inte få ut den genom dörrarna på fabriken. De små asiaterna skulle inte nå upp över huven för att montera dit torkarbladen ;)

Skämt o sido så är den väl så amerikansk den kan bli. Det enda som saknas skulle väl vara ramchassie ;)

Men grym är den iallafall. Speciellt cabben är riktigt läcker.

Bror Erik Jansson : Jag får för mig att V8-bilarna är rätt driftsäkra. Amerikanare överlag. Dålig detaljkvalitet men drifsäkra och enkla motor/mekanikkonstruktioner.

#12
2011-03-14 16:05

Som glad och mycket nöjd ägare till en 2010 så kan jag garantera er att det är en äkta Camaro, inget jädra tjafs. Bilen byggs idag för t.ex. Canadamarknaden och därför har den km/h osv så med andra ord är antalet anpassningar för EU få, det handlar om blinkers främst.

Denna Camaro har dessutom multilänkaxel så det går att svänga med den, sörrni :)

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.