Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Både Subaru och Audi har karosser helt i plåt. Nya Impreza är modernare byggd än föregångaren, men jämfört med Audi är rostskyddet sämre. Subaru har innerskärm och stänklapp fram, men den utrustningen saknas bak. Skärmkonstruktionen bak är inte heller optimal utan har smutssamlande yta och en delvis oskyddad skärmskarv.
Dörrar är bra tätade och behandlade inuti. Undertill finns ett slitskydd på längsgående balkar, men vissa skarvar är ej skyddade genom limning och tanken är i plåt. Balkarna är behandlade men inte fullständigt. Sparklådans nedåtriktade skarv är inte tillräckligt skyddad. Betyget blir bättre än förra modellen, en stark 2:a.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Nästa artikel
Rosttest: SUBARU Impreza 2,0 R (2007)
Rosttest: SUBARU Impreza 2,0 R (2007)
Rost
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.