
Superbs kaross är helt i stålplåt, men bilen är seriöst rostskyddad. Invändig behandling finns i dörrar och i alla balkar undertill. Där är också de mest utsatta skarvarna bra tätade.
Dörrarna har också bra tätningar, utom i de nedre hörnen. På pluskontot noteras dessutom att skärmkanterna bak är vettigt konstruerade, att tröskellådornas skarvar är omsorgsfullt tätade, att stänklappar fram finns och att bakskärmarna har blästringsskydd i plast.
Några missar är att innerskärmarna bak är av filtliknande material och att invändig behandling saknas i huv/baklucka. Bilen är heller inte behandlad innanför de plastsköldar som täcker stora delar av underredet.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 10 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Skoda Superb Alldrive 2.0 TDI 4x4 DSG
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.