
Alla tre bilarna har xenonljus vilket ger ett starkt och vitt sken. Däremot skiljer sig effekten rejält. S-Max med extra H1-lampa för helljuset har det klart bästa ljuset. Zafira med ett ljusssystem som anpassar sig efter hastigheten och bl a ökar bredden i stadstrafik, har också ett riktigt bra ljus. Alhambra har ett inte så långt men starkt halvljus. Helljuset är för kort.
Ford S-Max:
Halvljus, längd: 109 m.
Halvljus, bredd: 24 m.
Halvljus, betyg: 5/5.
Helljus, längd: 266 m.
Helljus, bredd: 24 m.
Helljus, betyg: 5/5.
Opel Zafira:
Halvljus, längd: 112 m.
Halvljus, bredd: 28 m.
Halvljus, betyg: 4/5.
Helljus, längd: 190 m.
Helljus, bredd: 18 m.
Helljus, betyg: 3/5.
Seat Alhambra:
Halvljus, längd: 79 m.
Halvljus, bredd: 25 m.
Halvljus, betyg: 3/5.
Helljus, längd: 146 m.
Helljus, bredd: 26 m.
Helljus, betyg: 1/5.
Medelvärde:
Halvljus, längd: 77 m.
Halvljus, bredd: 11 m.
Helljus, längd: 197 m.
Helljus, bredd: 16 m.






Testinformation
Modeller i det här testet:
Ford S-Max Opel Zafira Tourer Seat Alhambra
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.