Vinterns hastiga väderomslag i Stockholm biter inte på Honda CR-V. I normalt tempo spelar snödjupet mindre roll för framfarten i långtestlagets lilla suv.
Vi kan även rapportera att radarn är mindre känslig för snöbeläggning än många konkurrenters. De tidigare nämnda spökproblemen med parkeringsvarnarna är som bortblåsta, vilket gör det svårt att reda ut vad som egentligen orsakade de falska varningarna.
En sak som fortfarande irriterar är dock att parkeringssensorerna är så pass känsliga att de reagerar när jag stannar i en kö eller vid ett rödljus. Resultatet blir att jag slår av dem för att slippa pipandet. Sedan gäller det att komma ihåg att slå på dem igen vid parkering.
Diskutera: Vad tycker du om Honda CR-V?
Testinformation
Modeller i det här testet:
Honda CR-V 2,2 D Aut ExecutiveBetyg
	Modell: 2,2 D Aut Executive
	Årsmodell: 2013
	Inköpspris: 394 800 kr
	Aktuell körsträcka: 648 mil
	Förbrukning (dek.): 6,8 l/100 km
	Förbrukning (ViB:s): 7,8 l/100 km
Kommentarer
Vintern biter inte på Honda?
Det ser det i alla fall ut som den gör där bak, riktigt biter sig fast.