
Vår långtest-Hyundai har varit på service och har återigen fått nytt bränslefilter. Den här gången såg det bättre ut.
När bränslefiltret byttes förra gången – efter att ha blivit helt igensatt – hade bilen endast rullat drygt 4 000 mil. För en tid sedan byttes filtret på nytt, enligt serviceprogrammet, och nu var filtret inte mer igensatt än vad som är normalt. Då hade bilen gått 7 000 mil på samma filter. Tilläggas ska att bilen regelmässigt tankats med diesel från OKQ8.
Service för 12 000 mil innebar också byte av olje- luft- och kupéfilter liksom byte av broms- och kopplingsvätska. Allt kostade 5 479 kronor.
Den glappande backkameran anmäldes, men fanns inte i lager. En utsliten golvmatta på förarplatsen fram fick också beställas, men här blir det ett paketpris för samtliga mattor fram, 594 kronor.
Service för 12 000 mil innebar också byte av olje- luft- och kupéfilter liksom byte av broms- och kopplingsvätska. Allt kostade 5 479 kronor.
Den glappande backkameran anmäldes, men fanns inte i lager. En utsliten golvmatta på förarplatsen fram fick också beställas, men här blir det ett paketpris för samtliga mattor fram, 594 kronor.
Hyundai i40
Modell: 1,7 CRDi Business
Årsmodell: 2012
Inköpspris: 270 400 kr
Aktuell körsträcka: 11 565 mil
Förbrukning (dek.): 4,5 l/100 km
Förbrukning (ViB:s): 5,1 l/100 km
Kommentarer
Hua vad den gamla ser gammal ut..
Varför är det kamerabrist?
Skräp!