Bild
Nästa artikel
Nya bilar 2021: Här är modellerna som är på ingång

Nya bilar 2021: Här är modellerna som är på ingång

Bilnyheter

Coronakrisen har ändrat om en del i biltillverkarnas lanseringsplaner för nya modeller. Ändå är en lång rad nya bilar på väg att börja säljas i Sverige nästa år – en stor andel av dem är eldrivna. Här får du en guide till nästa års bilnyheter.

Alfa Romeo

Två nyheter från Alfa Romeo är på gång framöver. Dels handlar det om en ny GTV, som lär baseras på mellanklassaren Gulia. Dels om en mindre suv, kallad Tonale efter en italiensk bergskedja. Tonale blir snäppet mindre än suven Stelvio. 

Audi Q5 Sportback.
Audi Q5 Sportback.

Audi

Audi e-tron GT väntas till Sverige under nästa år. Det är en fyradörrars coupé med eldrift, baserad på teknik från Porsche Taycan. Bilen väntas få fyrhjulsstyrning, luftfjädring och två elmotorer som tillsammans ger 598-646 hk.

En annan elbil är också på gång från Audi, suven Q4 e-tron. Audi A3 kom i år i en ny generation och nästa år är det prestandamodellen RS3 som visas upp. 

Suvar med coupéformer är trendigt och Q5 Sportback blir just en sådan bil. Den får lite annorlunda front med grilldesign från S-modellerna och mer sluttande bakparti. Q5 Sportback kommer med både fyr- och sexcylindrig dieselmotor samt fyrcylindriga bensinmotorer. Längre fram väntas också bilen som laddhybrid. Framhjulsdrift är standard på instegsmodellen, men övriga modeller får fyrhjulsdrift. De första leveranserna i Sverige beräknas till sommaren.

Lilla suven Q2 kommer med facelift, troligen under 2021. Det finns också rykten som säger att Audi ska vara på gång med en ännu mindre suv, kallad Q1. Möjligen kommer den under nästa år.

BMW iX3.
BMW iX3.

BMW

4-serien som cabriolet kommer hit nästa år. Till skillnad från föregångaren har denna inte plåtcabriolet utan tygsufflett. Tre bensinmotorer erbjuds på 184, 258 och 374 hk. Även tre dieselmotorer finns på programmet med 190, 286 och 340 hk. De starkaste versionerna har fyrhjulsdrift, samtliga har automatlåda. Priserna börjar på 526 000 kr. 

4-serien blir också bas för kom- mande elbilen i4, som ska ha en räckvidd på cirka 60 mil. BMW X3 som elbil har redan presenterats under namnet iX3. Motorn, som är placerad vid bakre hjulaxel (bilen är bakhjulsdriven), är på 286 hk och 400 Nm.

Batteriet, som är på 80 kWh, ska ge en räckvidd på drygt 45 mil. Priset börjar på 769 000 kr. Längre fram väntas även X5 att bli elbil, då under namnet iX5

Prestandamodellerna M3 och M4 kommer i ny generation 2021, baserade på senaste generationen 3-serien. En sexcylindrig treliters motor med dubbla turbo ska ge 480 hk och 600 Nm.

Som om inte det räcker kommer även en Competition-version med 510 hk. Både bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift ska erbjudas, liksom åttastegad automatlåda eller manuell växellåda. 4-serien Cabriolet väntas också komma i både M4 och M4 Competition-utförande.

En ny generation 2-serie Coupé är på ingång, baserad på senaste generationen av 1-serien. I likhet med denna blir 2-serie Coupé framhjulsdriven.

En ny generation av 2-serie Active Tourer kommer, men det är osäkert om den hinner hit 2021.

Cupra Formentor.
Cupra Formentor.

Cupra

Seats ”sportmärke” Cupra laddar om med laddhyb-ridteknik. Det kommer i Leon Sportstourer, liksom i nya generationen av Seat Leon

En annan nyhet är Formentor, se provkörning på sidan 14. Formentor får ett prestandaorienterat anslag. Det innebär 310 hk turbomotor eller laddhybridmotor på 245 hk. Med 310 hk motorn ska Formentor klara 0–100 km/tim på under fem sekunder och toppfarten uppges till 250 km/tim. Priserna börjar på 449 900 kr och de första bilarna börjar levereras strax efter årsskiftet. 

Formentor ska också komma som laddhybrid under nästa år. 

En elbil, baserad på Volkswagen ID.3, är också på gång, möjligtvis med lansering under 2021. 

Citroën

Tredje generationen av Citroën C4 får mer design som en crossover än de tidigare utpräglade Golfklassmodellerna. Nya C4 får fjädringssystemet Progressive Hydraulic Cushions som ska ge mjuk och följsam fjädring.

Bilen uppges bli rymligare än tidigare modell. Instegsmodellen får 100 hk bensinmotor, men starkare motorer på 130 och 155 hk kommer också under året. Dieselmotorer finns på 110 och 130 hk.

En eldriven version, kallad ë-C4, kommer också. Troligen får den ett batteri på 50 kWh och 136 hk, med en förväntad räckvidd på lite över 30 mil.

En ny generation C5 är också på gång, möjligen kommer den hit nästa år. 

Dacia Sandero.
Dacia Sandero.

Dacia

Spring blir märkets första elbil och den lär bli billigare än andra elbilar. Något pris för Sverigemarknaden är inte bestämt ännu. Exakt när bilen kommer hit är inte heller klart, möjligen under våren. Tekniken hämtas från Renault Kwid, en crossover som säljs i Indien. Elmotorn är på 33 kWh och ger 45 hk och 125 Nm. Det ska göra att bilen kan komma upp i 125 km/tim som mest. Räckvidden uppges till drygt 22 mil. 

Två andra Dacianyheter kommer också under 2021. Det handlar om småbilarna Sandero och den mer crossoverliknande Sandero Stepway. Nya Sandero bygger på teknik som används i Renault Clio och eftersom den modellen har vuxit gör Sandero det också.

Både baksätesutrymme och lastutrymmet har blivit större. En del nyare säkerhetsteknik finns att tillgå, som autobromssystem och dödavinkel-varning. Båda Sandero-modellerna lanseras i februari och kommer med bensinmotor på 90 hk och manuell låda eller en steglös automatlåda som tillval.

Ford Mustang Mach-E.
Ford Mustang Mach-E.

Ford

Elbilssatsningen Mustang Mach-E skulle kommit till Europa redan i år, men det satte corona stopp för. Nu är planen en lansering under nästa år istället. Två olika batteristorlekar finns till en början att välja på; det mindre på 75,7 KWh som ska ge 45 mils räckvidd samt ett större på 98,8 KWh som ska ge 60 mils räckvidd med bakhjulsdrift och 54 mils räckvidd med fyrhjulsdrift.

Mot slutet av 2021 väntas också prestandamodellen Mustang Mach-E GT. Den får ett batteri på 88 kWh och en räckvidd på 50 mil. Motorn ska ge 458 hk och 830 Nm, vilket ska skjuta iväg bilen på 3,7 sekunder upp till 100 km/tim. Fyrhjulsdrift och adaptivt chassi erbjuds också.

En annan bilnyhet från Ford, en ny – femte – generation av Mondeo, kan kanske också få premiär under 2021. Nya Ford Mondeo väntas bli mer av en crossover än tidigare. 

Fiat Tipo Cross.
Fiat Tipo Cross.

Fiat

Precis som Kia har gjort med Xceed förvandlar Fiat sin mellanklassare till crossover. Fiat Tipo Cross är sju cm högre och har plastdetaljer på sidorna samt ny front. Tipo Cross väntas till Sverige nästa år och kommer både i halvkombi- och kombimodell.

Fiats småbil 500 kommer i en ny modell, kallad 500 3+1, som har en extra sidodörr på högersidan. Det ska ge bättre insteg till baksätet. Yttermåtten är detsamma, men B-stolpen är borttagen och den extra bakdörren hängd i bakkant. 

Hyundai i20 N.
Hyundai i20 N.

Hyundai

Flera lanseringar väntar under 2021. Småbilen i20 kommer i en tredje generation redan nu och till våren kommer två versioner till av modellen. Det handlar dels om i20 N-Line, med optiskt trimpaket och den renodlade sportmodellen i20 N, som lär komma hit i april-maj. Motorn där blir 1,6-liters turbo på 204 hk som ska göra att bilen klarar att ta sig upp till 100/km/tim på 6,7 sek. En ”launch control” finns till bilen, liksom mekanisk diffbroms och styvare chassi. 

Mellanstora suven Hyundai Tuscon kommer nu i sin tredje generation, som blir lite större än föregångaren. En laddhybridversion av Tuscon väntas också, troligen i början av nästa år.

Stora suven Santa Fe kommer med en facelift, blir sjusitsig som standard och finns som laddhybrid. Lansering blir strax efter årsskiftet.

Ioniq går från att vara ett modellnamn till att bli ett varumärke, som enbart fokuserar på elektrifierade bilar. Nästa år väntas Ioniq elsuv komma hit, oklart när. 

Byton

Kinesiska elsuven Byton M-Byte skulle enligt planerna börja säljas av Hedin Bil i Sverige våren 2021. Nu blir det troligen inte så. När och om bilen kommer till Sverige är mycket osäkert, det dröjer åtminstone till hösten 2021.

M-Byte är bakhjulsdriven med en elmotor på 272 hk och räckvidd för 36 mils körning. Det finns också en fyrhjulsdriven version med 408 hk och 43,5 mils räckvidd. 

Ferrari

Purosangue – märkets första suv – får premiär under nästa år. Ferrari-suven kommer att baseras på samma tekniska plattform som Roma GT. Det innebär att motorn till en början blir en 3,9-liters turboladdad V8 på 612 hk. Längre fram väntas V6-motor och V12-motor, den senare troligen som laddhybrid. Till skillnad från Roma GT blir Porosangue fyrhjulsdriven. 

Genesis

Det ryktas om att Hyundais prestigemärke Genesis ska börja säljas i Europa. Möjligen kan både sedanerna G70 och G80 komma hit, liksom suven GV80, men det är inte officiellt bekräftat.

Hummer EV.
Hummer EV.

Hummer

Terrängbilsmärket Hummer är på väg tillbaka, nu som elbil. Hummer EV är en pickup och kommer i flera olika versioner. Vassast blir den med tre helmotorer som totalt ska ge över 1 000 hk. Räckvidden uppges till 56 mil. Ett tekniskt terrängsystem, som gör att bilen kan kräla fram diagonalt som en krabba, är en av finesserna. Till en början ska Hummer EV säljas främst i USA, men det är inte omöjligt att bilen hittar till Sverige. 

Honda

CR-V kommer med uppdateringar i januari-februari och kommer då enbart säljas som hybrid. Dessutom tillkommer ett nytt utförande, kallat Sport Line

Isuzu

En ny generation av pickupen D-Max kommer hit i mars. Nya D-Max får uppdaterade säkerhetssystem, helt ny interiör med nytt infotainmentsystem och uppdaterad drivlina. Kraftigare ram ska göra bilen mer vridstyv och en diffspärr på bakaxeln adderas också.

Jaguar

Lilla suven E-pace får en facelift och uppdaterats både exteriört och interiört. Dessutom kommer bilen med laddhybridteknik. E-pace P 300e har en 1,5-liters trecylindrig bensinmotor på 200 hk samt en elbakaxel på 109 hk. Det gör bilen fyrhjulsdriven. Räckvidden på eldrift uppges till 5,5 mil. 

Jeep

Gladiator är Jeeps första pickup på över 25 år och baseras på Wrangler, men är längre. Precis som denna har Gladiator avtagbara dörrar och tak och en vindruta som kan fällas ned. Dragvikten är på över 3,4 ton. Sverigepremiär blir i början på 2021. Jeep Wrangler kommer som laddhybrid, till Sverige väntas bilen under andra kvartalet nästa år. 

Kia

Stora suven Sorento kommer som laddhybrid i början på nästa år. En helt ny elbil från Kia är också på gång, troligtvis med premiär under 2021.

Konceptbilen Imagine som visats upp antyder att den nya elbilen blir en suv. Tekniken kommer att delas med koncernsyskonet Hyundai.

Crossovern Stonic får en facelift under nästa år. 

Land Rover

Femte generationen av Range Rover är på gång för 2021. Vi kan vänta oss material av lättare slag för att få ner vikt och även någon slags elektrifiering, troligen laddhybridteknik. Defender kommer i fler versioner under 2021, bland annat som laddhybrid. 

Lamborghini

Sportbilsmärkets första elbil, Sian, har presenterats i öppet utförande, kallad Roadster. Bara 19 exemplar är tillverkade, därför är det tveksamt om bilen hittar till Sverige. Alla 19 exemplaren är redan slutsålda på förhand. Sian Roadster har en elmotor på hela 819 hk och ska klara av 0–100 km/tim på under tre sekunder. Toppfarten uppges till över 350 km/tim. 

Lexus UX 300e.
Lexus UX 300e.

Lexus

Kompaktsuven UX blir märkets första renodlade elbil, kallad UX 300e. Bilen kommer till Sverige till våren och kostar från 579 900 kr. Motorn blir på 204 hk och 300 Nm, räckvidden knappt 40 mil. Stora sedanen LS 500h får en facelift under våren och då väntas också en cabriolet, kallad LC 500 Convertible, komma hit. 

Lucid Air.
Lucid Air.

Lucid

Amerikanska Lucid Air är en nykomling bland elbilarna och ska konkurrera med Tesla Model S. Bilen får ett batteri på 130 kWh som ger 480 hk och finns både som bakhjulsdriven och fyrhjulsdriven. Lucid Air ska börja säljas i USA under nästa år och planeras också att börja säljas i Europa.  

Lynk & Co 01.
Lynk & Co 01.

Lynk & Co

Till våren kommer Volvos syskonmärke Lynk & Co att leverera bilar i Sverige. Det handlar om Lynk & Co 01 som är en framhjulsdriven suv med hybridteknik. Motorn är en 1,5-liters bensinmotor med stöd av en elmotor, vilket totalt ska ge 197 hk. Även en laddhybrid finns, som kostar 440 000 kr och ger 265 hk. Den ska klara 6,8 mil på eldrift.

Mercedes S-Class.
Mercedes S-Class.
Mercedes EQS.
Mercedes EQS.

Mercedes

Flera lanseringar är på gång under nästa år, bland annat elbilar. Först ut lär bli EQA, en kompakt suv som baseras till stor del på GLA, fast med eldrift. EQB baseras på suven GLB och ska också komma nästa år. Två stora sedaner, EQE och EQS, har Tesla i målsiktet. 

Förutom elbilarna kommer en ny generation av lyxsedanen S-klass. E-klass cabriolet får en facelift. 

Nissan Ariya.
Nissan Ariya.

Nissan

Elsuven Ariya kommer i fem olika versioner, med början under hösten 2021. Det är instegsmodellen, som är framhjulsdriven och med en motor på 218 hk och 300 Nm. Räckvidden beräknas till 36 mil. Den andra versionen av Ariya är också framhjulsdriven, men med en motor på 242 hk och en räckvidd på 50 mil. Den bilen förväntas komma hit vintern 2021-2022. 

Tre fyrhjulsdrivna versioner är också på gång. 

Populära crossovern Nissan Qashqai skulle ha kommit redan i år i sin tredje generation, men är försenad. Det dröjer troligen till mitten av året innan bilen lanseras i Europa. Suven X-trail, som bygger på samma teknik som Qashqai, är också på gång att förnyas. 

Opel Mokka.
Opel Mokka.

Opel

Andra generationen av crossovern Mokka är på ingång, först ut blir eldrivna Mokka-e. Batteriet är på 50 kWh och ska ge en räckvidd på 32 mil. I början av nästa år ska de första bilarna levereras i Sverige. Opel Crossland väntas få en facelift under 2021. 

Peugeot 508 PSE.
Peugeot 508 PSE.

Peugeot

Tredje generationen av 308 lär komma under 2021. Räkna med att laddhybridteknik är ett av motoralternativen, möjligen kommer bilen också längre fram som helelektrisk.

Peugeot Sport Engineered blir märkets modellnamn för att klassa de sportigare versionerna. GTI-logotyper har vi troligen sett för sista gången på Peugeot. Mellanklassmodellen 508 blir först ut med PSE-utförande och kommer både som sedan och kombi. Uppgraderat chassi, större bromsar och fyrhjulsdrift blir standard. Dubbla elmotorer och en 1,6-liters turbomotor ska totalt ge 360 hk. Räckvidden uppges till 4,3 mil på el och 0-100 km/tim ska klaras av på 5,2 sekunder. Peugeot 508 PSE kommer till Sverige under första halvåret av 2021.

Peugeot 3008 får en facelift, bland annat med ny front.

Renault Arkana.
Renault Arkana.

Renault

Arkana är en coupésuv som troligen kommer till Sverige under första halvåret nästa år. Den bygger på teknik från småbilen Clio och crossovern Captur. Hybridteknik är att vänta och möjligen kan bilen även komma som renodlad elbil eller laddhybrid. Motorer på 140 och 160 hk ska finnas till en början.

Renault Clio och Captur kommer som laddhybrider – kallade E-Tech – redan nu i höst med leveranser i början av nästa år.

Renault Megane kommer som E-Tech laddhybrid i början av 2021. Megane som renodlad elbil kommer möjligen i slutet av 2021.

Renault Kadjar är på gång i en ny generation också, men det kan möjligen dröja till 2022. 

Maxus

Kinesiska Maxus säljer redan skåpbilar här i Sverige och härnäst väntas eldrivna minibussen Euniq MPV kommer hit. Räckvidden uppges till 26 mil och priset är cirka 450 000 kr. 

Mazda

Elbilen MX-30 kommer med räckviddsförlängare – alltså en bensinmotor – under nästa år. Räckvidden med både bensin- och batterimotor väntas bli närmare 70 mil. Bilen ska komma till Sverige i slutet av 2021. Suven CX-5 får en facelift med uppdateringar nästa höst.

Nio

Kinesiska elbilmärket Nio planerar lansering i Europa i maj nästa år, men i skrivande stund är det oklart om Sverige ingår i dessa planer. Två suv-modeller, kallade ES6 och ES8, är aktuella att börja säljas. ES6, den mindre, har en elmotor som driver framaxeln och en som driver bakaxeln, därmed blir den alltså fyrhjulsdriven. Effekten uppges totalt till 543 hk. ES8 är större, har sju sittplatser och även en elmotor på fram- respektive bakaxel, alltså fyrhjulsdrift. I Kina har Nio utbyte av batterier istället för att kunderna själva ska ladda dem, oklart om det blir liknande i Europa. 

Porsche

Efter elbilen Taycan kommer Porsche med kombimodellen av denna.

En ny generation av 911 GT3 kommer också under nästa år.

Cayenne E-hybrid får längre räckvidd och klarar 42-48 km på el, beroende på motorutförande. Priserna börjar på 985 000 kr.

Panamera får en ny toppmodell med Turbo S E-hybrid. Den har en fyraliters dubbelturbo V8 som ger 571 hk kombinerat med en elmotor på 136 hk, som totalt ger en systemeffekt på 700 hk. Längre räckvidd på eldrift och ökade prestanda ska bli resultatet. Första leveranserna blir vid årsskiftet. Priset är 1 950 000 kr. 

Rivian R1T.
Rivian R1T.

Rivian

Amerikanska elbilsmärket Rivian är på gång med två modeller, en suv och en pickup, baserad på samma teknik. Först ut är pickupen Rivian R1T, som väntas börja säljas nästa år. Batteriet finns med tre olika storlekar, 105, 135 eller 180 kWh. Den mest kraftfulla förväntas ge 710 hk och räckvidd på 64 mil. En motor driver varje hjul, vilket ger fyrhjulsdrift. Vadningsdjupet uppges till en meter och dragkapaciteten till omkring fem ton. 

Seat

Kommer med en elbil, kallad El-born, baserad på Volkswagen ID.3. Bilen skulle redan vara färdig, men har blivit försenad.

Subaru

En ny generation av crossover-kombin Outback är på gång, trolig lansering i mars. Det blir den sjätte generationen av modellen. Uppdaterade säkerhetssystem, bland annat med autobroms även i backväxeln är en nyhet.

Tekniken kommer även på XV och Forester under 2021. Subaru har också en elbil på gång, som utvecklas i samarbete med Toyota. Om den kommer till Sverige nästa år är oklart. 

Suzuki Across.
Suzuki Across.

Suzuki

Märket ska börja sälja bilar som är utvecklade av Toyota. Först ut är Across, som i stort är en Toyota RAV4 laddhybrid med lite annorlunda frontparti och annat namn. Motorn är densamma, en 2,5-liters fyrcylindrig bensinmotor plus två elmotorer som ska ge en total effekt på över 300 hk. Premiär för Across i Sverige blir det i april-maj.

Förutom Across ska Suzuki också göra en egen version av Toyota Corolla, som lanseras senare under namnet Suzuki Swace

Volvo

Elektriska versionen av XC40 får premiär redan nu i höst, men under nästa år väntas framhjulsdrivna och billigare modeller av eldrivna XC40. Namnet blir troligen XC40 P4 Recharge. När lanseringen blir är dock oklart.

Det ryktas också om en ny mindre Volvomodell, som ersätter den numera nedlagda V40. Eventuellt får den namnet C40 och möjligen får den premiär under hösten 2021. Den nya Volvon baseras på CMA-plattformen, precis som XC40 och Polestar 2. Men exakt vad C40 blir för bil är Volvo hemlighetsfulla kring. Kanske blir det en crossover-coupé eller en kompakt lågbyggd halvkombi av samma snitt som V40 och C30.

Troligen lär C40 också erbjudas i elektrifierat utförande, antingen som laddhybrid eller som renodlad elbil.

Volvo har också tittat på möjligheten att göra XC60 i coupé-version, kanske kommer den under 2021.

Skoda Enyaq.
Skoda Enyaq.

Skoda

Elsuven Enyaq kommer att börja levereras tidigt nästa år. Den billigaste versionen kostar från 448 500 kr och är bakhjulsdriven med en elmotor placerad baktill. Dyrare versioner får även en elmotor framtill, som gör Enyaq fyrhjulsdriven.

Den senaste generationen av Octavia Scout kommer till Sverige under nästa år och finns antingen med fyrhjulsdrift eller framhjulsdrift.

Prestandamodellen Octavia RS kommer också under nästa år, både som halvkombi och kombi. Bensinmotor på 245 hk eller dieselmotor på 200 hk erbjuds, liksom laddhybrid på 245 hk med räckvidd på el för drygt fem mil. 

Tesla Model Y.
Tesla Model Y.

Tesla

Model Y, crossoverversionen av Model 3, har börjat säljas i två olika utföranden: Long Range och Performance. Model Y finns både sjusitsig och med fyrhjulsdrift. Räckvidden anges till drygt 50 mil. Priserna börjar på 719 900 kr för Long Range och 769 900 för Performance. De första bilarna ska levereras i Sverige under våren. Billigare versioner kommer längre fram, troligen under 2022. 

Toyota Yaris Cross.
Toyota Yaris Cross.

Toyota

Vätgasbilen Mirai skulle ha kommit i sin andra generation redan i år, men har blivit försenad. Den förväntas istället dyka upp här under våren. Den nya modellen har blivit längre, nästan fem meter, men samtidigt lägre än tidigare. Nya Mirai är också bakhjulsdriven till skillnad från föregångaren som var framhjulsdriven.

Till sommaren är det premiär för en liten crossover, Yaris Cross, som blir ett snäpp mindre än C-HR. Hybriddrift och fyrhjulsdrift kommer att erbjudas.

Innan dess kommer pickupen Hilux och terrängbilen Land Cruiser att få ett ansiktslyft. Det sker i början på nästa år.

Det är också möjligt att stora suven Highlander är på gång till Sverige nästa år. Det handlar om en bil med sju sittplatser, fyrhjulsdrift och en motor med hybridteknik som ger 244 hk.

VW ID.4.
VW ID.4.

Volvo

Den andra bilen i ID-familjen blir ID.4, en cross-over som delar teknik med Skoda Enyaq. ID.4 får möjlighet till dragkrok och kan lastas på taket, vilket gör den mer praktisk än ID.3. Flera olika batteristorlekar lär också finnas, som mest blir räckvidden cirka 50 mil. Bakhjulsdrift blir standard, dyrare versioner finns med fyrhjulsdrift. 

Lyxiga Arteon kommer som kombi, kallad Shooting brake. Den blir cirka 10 000 kr dyrare än sedanen.

Golf R, prestandaversionen av senaste Golf-generationen, har nyligen börjat säljas. De första leveranserna ska ske i början av nästa år. Golf R har en turboladdad tvålitersmotor som ger 320 hk och 420 Nm. Fyrhjulsdrift är standard, liksom sjustegad dubbelkopplingslåda. Ett sänkt sportchassi med hårdare fjädring, större bromsar och driftingläge skiljer också Golf R från billigare Golfmodeller. Golf R kommer även som Sportscombi.

Golf Alltrack, crossover-kombin, är också på ingång i början av nästa år.

En ny generation Caddy har också börjat säljas och andra generationen av pickupen Amarok väntas få premiär under 2021. 

Taggar: Reportage

Alfa Romeo

Två nyheter från Alfa Romeo är på gång framöver. Dels handlar det om en ny GTV, som lär baseras på mellanklassaren Gulia. Dels om en mindre suv, kallad Tonale efter en italiensk bergskedja. Tonale blir snäppet mindre än suven Stelvio. 

Är du tidningsprenumerant? Skapa din digitala inloggning.

Registrera
Digital prenumeration
Läs allt – Bli Premium-medlem

Det här är en del av vårt premium-innehåll. För att läsa vidare behöver du starta en prenumeration eller logga in ifall du redan har ett konto.

✅ Tillgång till alla artiklar ✅ Digital tidning ingår ✅ Exklusivt nyhetsbrev

Läs mer

Kommentarer

#1
2020-12-04 16:57

Det är nog bäst att vänta på många elbilar och elhybrider p.g.a. stora mängd barnsjukdomar

#2
2020-12-04 23:54

Camryn får en liten facelift också ska nämnas.

"Volvo" byts ut mot Volkswagen åtminstone där det handlar om Caddy, ID.4 och Amarok

#3
2020-12-06 17:15

VOLVO köpt VW dåligt korrekturläst

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.