Bild
Nästa artikel
Volvos batterilabb, Porsche Taycan och rumpchock

Volvos batterilabb, Porsche Taycan och rumpchock

Podcast

Avsnitt 172: Tommy råkar ut för en annorlunda bilhälsning och måste förklara en saftig laddfaktura. Och Carl har besökt stället där Volvo testar elbilsbatterier till gränsen.

Tryck på play och lyssna på Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du redaktionsmedlemmarna Carl Hempel, Maria Dahlin och Tommy Wahlström.

Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan genom att trycka på play-knappen. Du kan prenumerera på Vi Bilägares podcast helt gratis via iTunes eller valfri podapp! Vi finns också på Spotify!

Trevlig lyssning önskar Vi Bilägares redaktion!

Diskutera: Vad tyckte du om detta avsnitt?
 

Kommentarer

#1
2020-04-24 15:27

Fanns det någon förklaring till att Porschen inte gick att ladda direkt?

#2
2020-04-26 22:44

Kan tipsa om att använda Plugsurfing eller Virta för att starta laddningen istället, bättre med dessa appar eller tag än Ionitys knäppa system.

#3
2020-04-27 08:31

Köp tesla och slipp allt strul

#4
2020-04-28 08:22

Här tror jag ju fortfarande att Tesla gjort rätt som lagt allt överskott och lite till på att bygga sitt laddnätverk bra och rätt från början istället. Inget strul med appar eller brickor, backa intill, i med kabeln och det börjar ladda direkt, laddaren och bilen talar med varann och du har ditt kort reggat i bilens konto, pengarna dras direkt och du följer på skärmen vad det kostar hela tiden om du vill. När man är klar är det bara att hänga tillbaks kabeln och köra vidare....inget strul och inget som tar onödig tid. Samt laddlucksöppnarknapp på alla laddhandtag så man behöver inte smutsa ner sig på en ev skitig bil heller.....

#5
2020-04-28 19:14

Sant Henrik, Tesla har gjort det mesta rätt, men det är lite lättare när en sköter sitt eget ekosystem.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.