Nästa artikel
Elbilar, fartgränser å hur pinsamt är kolfiber när man är över 50?
Podcast

Elbilar, fartgränser å hur pinsamt är kolfiber när man är över 50?

Publicerad 3 maj 2019 (uppdaterad 14 oktober 2019)
I avsnitt 118 av Vi Bilägares podcast intervjuar vi Mattias Bergman, vd för Bil Sweden om att elbilarna blir fler men den totala bilförsäljningen minskar kraftigt. Vi har provkört Skoda Kodiaq RS och Sono Sion samt berättar historien om när det rådde fri fart i Sverige.
Tryck på play och lyssna på Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du redaktionsmedlemmarna Anders Helgesson, Tommy Wahlström och Fredrik Diits Vikström.

Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan men även ladda ner podden gratis (högerklicka på filen intill artikeln och välj "spara länk som"). Med podden nedladdad kan du lyssna när du vill och var du vill. Du kan även prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp!
 
Trevlig lyssning, önskar Vi Bilägares redaktion.

Diskutera: Vad tyckte du om veckans avsnitt?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2019-05-03 15:34
Raphael

Jag säger det igen: Sono Sion är oerhört ful! Ingen sikt snett bakåt och för små sidofönster. Lär bli mörkt invändigt.

#2 • Uppdaterat: 2019-05-05 18:12
Pi

Raphael - men senare (?) versioner som dom visat har ju rutor längst bak där det sitter plåt-sjok på bilden ovan.

#3 • Uppdaterat: 2019-05-05 18:46
Frazze

Ni har nog överskattat Sono Motors. Bilen Anders körde är en ombyggd BMW i3, var därför den liknar en i3 så mycket. Idag består företaget mest av företagsledning och eventpersonal. Enligt LinkedIn arbetar det fyra maskiningenjörer på företaget, detta inom ledningspositoner. De har ett avtal med Bosch om att köpa utrustning för telemetri av dem, med Continental att köpa drivlina. Dessa företag har inte investerat i Sono Motors. NEVS har alltså nu skrivit avtal om tillverkning. De har tidigare skrivit många sådana avtal med bla Turkiska staten och en kinesisk startup som inte blivit något.
Med några miljoner i kassan ser jag det inte som möjligt att konstruera den riktiga bilen eller betala för NEVS kostnader.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.