Bild
Nästa artikel

Webb-TV: Vi provkör Toyota C-HR

Direktrapport

Mellanklassuven har fått sig en uppdatering. Vi tar en första provtur.

Följ med Tommy Wahlström från Vi Bilägares redaktion för att få höra hans intryck av förnyade Toyota C-HR. Sedan den introducerades 2016 har bilen sålts i 400.000 exemplar i Europa.

Nu genomgår den ett smärre ansiktslyft där motoralternativen utökas med en ny tvåliters hybridmotor på 184 hästkrafter. Även insidan har förändrats med bättre materialval och infotainmentsystem som klarar av att spegla smartphones via Android Auto eller Apple CarPlay. 

Uppdaterade Toyota C-HR lanseras i Sverige i början av december. 

Diskutera: Vad tycker du om nya Toyota C-HR?

 

Webb-TV: Vi provkör Toyota C-HR

Kommentarer

#1
2019-11-19 13:31

Sticker fortfarande ut ur mängden på ett positivt sätt. Förstår om många väljer denna modell istället för en Corolla som i mitt tycke är lite för låg att kliva i och ur, betydligt bekvämare i och ursteg i C-HR. Förstår att den är populär hos både yngre och pensionärer när den är så snygg, tuff, skiljer sig från mängden på ett positivt sätt som sagt. 400000ex sålda på 2år talar sitt tydliga språk.

#2
2019-11-19 16:06

1700 bilar på ett år i sverge.
Jag tycker den är både ful och opraktisk med ingen bakåtsikt och en otrevlig surrig motorkaraktär och ett hemskt instängt baksäte.
Har provat två ggr och att motorn går upp i falsett så att motorn hörs i bilen vid användning av farthållaren vid fart ändring är inget för mig.
Det fins nog 10 suvar som går före hos mig

#3
2019-11-19 14:14

Form före funktion. Säger nej.

#4
2019-11-19 14:31

Här har många bytt från Quascaj till c-hr. Stor bil för att vara 2 sitsig.

#5
2019-11-19 14:45

Lyssnade på podcasten och tycker det är synd att de tar bort 1.2 T alternativet med 4WD. Hade den som hyrbil i Kiruna och både drivlinan och 4WD systemet funkade riktigt bra. Aldrig något hjulspinn trots rejält isiga och snöiga vägar. Motorn gick också enormt tyst, hördes knappt alls inne i bilen. Nämndes även att man minskat på andelen hårdplast i inredningen, vilket är positivt. Dörrsidorna på bakdörrarna i vår hyrbil var gjorda av stora sjok svart hårdplast, som redan blivit ordentligt repad. På många vis en trevlig bil, men med uppenbara brister när det gäller sittkomfort och stabilitet på vinterväg. Storleksmässigt är den dock ganska klockren. Bagaget är förvånansvärt rymligt. Ingen bil för mig, men kan ändå förstå att den säljer.

#6
2019-11-19 15:05

mso1000.

Om den är surrig så kan du inte köra bilen på ett vettigt sätt, har du kört den överhuvudtaget? Märkligt! Denna modell har premiär 22-24 Nov. Och hos 400000st köpare i Europa har C-HR gått före många av de andra modeller mso1000 föredrar. Med denna nya 2,0 liters hybriddrivlina och uppgraderade chassi kommer ännu fler välja C-HR ute i Europa. Tar C-HR alla dagar i veckan före de fula, omoderna, alldagliga motsvarande VAG modeller som känns billiga att både se på och känna på i jämförelse, totalt ointressanta med noll design.

https://www.youtube.com/watch?v=ppj4yAlvwTY

#7
2019-11-19 15:09

Supernöjd med min, så bekväm och perfekt storlek för mig, är riktigt sugen på att byta till den nya motorn men åker så billigt med min att den nog får vara kvar tills den är 3 år, om man upplever den som surrig så beror det på att man inte lärt sig köra en CVT, en del verkar inte ha förstått att gaspedalen är steglös och inte bara har 2 lägen

#8
2019-11-19 16:10

Vi har en Executive och var nog först i Borås som köpte och varit supernöjda. Nu blir det den nya med 2.0-motorn. Launch Edition i färgen hot lava. Leverans början december (gamla skatten, hurra).

#9
2019-11-19 17:50

.

#10
2019-11-19 18:10

Jo chogun jag har provat två ggr tidigare och visst ör det en okey bil för två.
Men är man van att köra med farthållaren till 90% och Att den bara ökar farten utan ljud från motorn är det en stor omställning att höra att det rusar till under motorhuven.
Och visst att man kan köra omkring och smeka gaspedalen på Toyota vis är väl också ok för den som vill.
Och snålt blir det ju med sådan körning.
Man blir ju van vid det mesta.

#11
2019-11-19 17:50

En bil för två..... hurra vad bra!?

#12
2019-11-19 18:48

mso1000.

Det är en helt okey bil för 4 personer att åka i utan problem. Vad du har problem med farthållaren förstår jag inte. Hur du lyckats köra denna modell 2ggr redan när den har premiär till helgen 22-24 Nov är nog också en bedrift. Troligen går du efter gamla modellen och bedömmer denna nya större motor 2,0 efter den äldre 1,8 vilket blir helt fel. Då ska man skriva att man dömer efter den gamla mindre motorn icke faceliftade modellen. Annars blir det bara fel som i dina inlägg....

#13
2019-11-19 19:06

Simon
De flesta gaspedaler är steglösa...

#14
2019-11-19 19:09

Man lyckades med konststycket att höja förbrukningen med 10%... ännu bättre!!! WOW

#15
2019-11-19 19:50

Shogun. Du har rätt.
Jag har den gamla bilen i huvudet.
Förhoppningsvis kommer en del grodor byggts bort på nya.
Cvt är faktiskt hygglig på nya corollan. Och den tokiga spaken för farthållaren på höger sida måste vara bortbyggda på nya.

#16
2019-11-19 20:23

mso 1000 "Och den tokiga spaken för farthållaren på höger sida måste vara bortbyggda på nya."
Ja det får man verkligen hoppas, för galnare konstruktion än en farthållare på höger sida och som dessutom följer med ratten, får man leta efter. Den som fanns alltså på den Toyota Auris 2018 som jag körde. Tacka vet jag rattknappar för farthållaren.

#17
2019-11-19 21:04

Corollan har väldigt bra adaptiv farthållare som kontrolleras via knappar på ratten. Har använt den väldigt mycket sedan jag fick bilen. På mina tidigare bilar har jag haft en spak bakom ratten, en konstruktion som jag aldrig gillat och som gjort att jag inte använt farthållaren alls tidigare.

#18
2019-11-19 21:09

Vad drar CH-R respektive nya Corollan? Det verkar som CH-R drar mer... men vilken är störst?

#19
2019-11-19 21:16

Vargen, tror förbrukningen ligger på nästan samma nivå mellan Corolla och C-hr med 1.8 hybriden. C-HR är större på insidan än Corolla 5d men mindre än Corolla TS.

#20
2019-11-19 21:22

Har åkt en hel del i Ch-r, även provkört. Samåkte med en kollega under en period som köpte en fullutrustad hsd. Det var en trevlig bil att köra förutom att den kändes sjukt slö och att infotainmentsystemet såg minst 10 år gammalt ut. Min Golf som jag då körde kändes som en raket i jämförelse trots ungefär samma effekt. Faceliften verkar har löst båda problemen.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.