Nästa artikel
Volvo på bilmässa – utan några bilar
Nyheter

Volvo på bilmässa – utan några bilar

Publicerad 21 november 2018 (uppdaterad 27 september 2021)
Svensk-kinesiska biltillverkaren deltar i Los Angeles internationella bilsalong, men montern gapar tom.

Bilmässor har varit ett sätt för biltillverkare att visa upp sina nya fordon, men på pressdagarna som föregår Los Angeles Auto Show, som inleds nästa vecka, kommer Volvo Cars att dyka upp tomhänta. Deras monter centreras istället runt en skulptur med texten ”This is not a car”, ”Detta är inte en bil”.

Istället görs interaktiva demonstrationer av tjänster de erbjuder, som varuleverans till bakluckan, bildelning, abonnemangstjänsten Care by Volvo, samt informera om det självkörande konceptet 360e. 
”Hur konsumenter uppfattar ett varumärke är viktigare idag än krom, läder eller hästkrafter”, skriver Volvo i ett pressmeddelande. 

– Istället för att visa upp en konceptbil talar vi om bilen som koncept. Vi kommer inte att vinna ”Bästa bil på mässan” i år, men vi har inga problem med det. För det här är inte en bilmässa, säger Mårten Levenstam, ansvarig för produktstrategi på Volvo Cars.

Diskutera: Vad tycker du om Volvos strategi för bilmässan i Los Angeles?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.