Småbilen ökar elektrifieringen och lägger till gasalternativ.
Förutom några smärre designförändringar i fronten är det i drivlinan som de största nyheterna finns på Suzuki Swift.
Som 12 volts mildhybrid har batteriet ökat sin kapacitet från 3 Ah till 10 Ah, vilket enligt Suzuki sänker C02-utsläppen med 5 procent. Även riviga versionen Swift Sport tilldelas hybriddrift i ett mildhybridsystem på 48V med möjlighet att ta tillvara på bromsenergi.
I utrustningen på Swift Sport ingår numera parkeringssensor, döda vinkelnvarnare och varning för korsande trafik vid backning. Swift går även att få med gasdrift i kombination med mildhybridteknik.
Uppdaterade Swift säljs nu och kostar från 167.900 kronor. Sport-versionen kostar 229.900 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Suzuki Swift?
Som 12 volts mildhybrid har batteriet ökat sin kapacitet från 3 Ah till 10 Ah, vilket enligt Suzuki sänker C02-utsläppen med 5 procent. Även riviga versionen Swift Sport tilldelas hybriddrift i ett mildhybridsystem på 48V med möjlighet att ta tillvara på bromsenergi.
I utrustningen på Swift Sport ingår numera parkeringssensor, döda vinkelnvarnare och varning för korsande trafik vid backning. Swift går även att få med gasdrift i kombination med mildhybridteknik.
Uppdaterade Swift säljs nu och kostar från 167.900 kronor. Sport-versionen kostar 229.900 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Suzuki Swift?
Kommentarer
> 60.000:- för en sport?! Människor måste vara knäppa!!
Hybriddrift med gas i en inte för stor bil, riktigt fräscht.
En stor eloge till Suzuki som erbjuder bilmodeller som kan köras på fordonsgas!
En fin liten bil.