Bild
Nästa artikel

Seat Tarraco blir laddhybrid

Nyheter

Över 5 mils räckvidd utlovas och sammanlagt 245 hästkrafter.

Drivlinan i laddbara Tarraco består av en 1,4-liters bensinmotor kombinerar sin kraft med en elmotor, vilket ger sammanlagt 245 hästkrafter.

Litiumjonbatteriets kapacitet är 13 kWh, vilket innebär en förväntad elräckvidd på över 5 mil. Koldioxidutsläppet blir enligt preliminära beräkningar utifrån körcykeln WLTP under 50 gram per kilometer. 

 

Seat släpper samtidigt en FR-version av Tarraco med sportiga detaljer som omdesignad bakspoiler, ny form på kylargrillen, exklusiva färgen Fura Grey, skålade sportstolar i neoprenliknande material och aluminiumpedaler. 

Både laddhybriden och FR-versionen av Tarraco kan beställas från och med 2020. Det finns inga prisuppgifter än. 

Diskutera: Vad tycker du om Seat Tarraco?

Kommentarer

#1
2019-08-28 14:16

Lite snålt är det utan 4WD.

#2
2019-08-28 14:35

Det där är väl överblivet jox från Passat GTE med "sämre" logga?

#3
2019-08-28 15:18

@N-iklas, inte alla vill ha 4WD och ännu färre behöver det!

#4
2019-08-28 16:05

Behöver och behov är svårtdiskuterat. Skydd, mat och nån form av hygien är väl de vi egentligen ”behöver”

#5
2019-08-28 18:45

Och varför skulle det hindra att det finns?
Det förefaller som det argumentet alltid används för att motivera en enklare och billigare konstruktion.
En allmän trend i bilvärlden - erbjud mindre och få folk att tro att de får mer...
Om en konkurrent erbjuder samma räckvidd, pris och elektrisk fyrhjulsdrift vid behov dessutom, är det svårt att se varför man ska tacka nej.

#6
2019-08-28 20:17

Aluminium pedaler? Är det för att spara vikt??

#7
2019-08-28 21:38

Heja saabnisse.

#8
2019-08-29 01:36

Denna bil är en bra kandidat till stora Greenwash-priset!

#9
2019-08-29 07:42

Utan någon elektrifiering blir den här typen av bilar osäljbara.

#10
2019-08-29 11:21

Ytterligare konkurrent till Outlander PHEV? I tillägg till kommande Toyota Rav4 plug-in

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.