Bild
Nästa artikel
Saab 9-4X avslöjad i förtid

Saab 9-4X avslöjad i förtid

Nyheter

Saab 9-4X ska presenteras först i november – men redan nu har bilder läckt ut på nätet. Den produktionsklara modellen blir väldigt lik konceptbilen från 2008.

När bilsalongen i Los Angeles inleds i mitten av november ska Saab premiärvisa nya suv-modellen 9-4X.

Men redan nu har de första bilderna på den produktionsklara bilen letat sig ut på internet. Källan är som så ofta tidigare entusiastwebbplatsen Saabs United.

Av bilderna att döma är seriebilen Saab 9-4X mycket lik konceptstudien som visades 2008 på bilsalongen i Detroit.

Säljstart nästa år
Projektet Saab 9-4X inleddes redan 2006 av Saabs dåvarande ägare General Motors. Bilen har sedan blivit försenad på grund av försäljningen av Saab till Spyker och finanskrisen som slog hårt mot GM.

Saab 9-4X delar plattform med Cadillac SRX och kommer att byggas i GM:s fabrik i Mexico. Säljstart blir våren 2011.

Diskutera: Vad tycker du om Saab 9-4X?

Taggar: Nyheter,

Kommentarer

#1
jarl s
2010-09-29 12:22

I förtid? Åbäket skulle varit i bilhallarna för två år sedan.

#2
SiggeN
2010-09-29 13:48

Ständigt detta forum troll Jarl...har du inget vetttigt att förta dig i livet?

#3
2010-09-29 17:03

Låt Jarl hållas!

Han/Hon är lite rolig ibland ...

#4
2010-09-29 17:16

Men Jarl har ju faktiskt rätt (även om det inte händer så ofta)!
Det tar fasligt lång tid för Saab att få modellerna i produktion (visserligen av förståeliga skäk, men det gör inte saken bättre).
Vad jag tycker om den här SUV:en? Jovars, men inget uppseendeväckande.

#5
Z
2010-09-30 08:38

Hoppas eländet stannar kvar på andra sidan Atlanten....vem behöver ännu en SUV-modell?

#6
2010-09-30 08:57

Jag tror att det här kan bli en riktigt trevlig modell som säkert kommer att hitta en kundkrets.
Det finns ju en liten del som nu köper Volvo XC90 och som kanske hellre vill ha den här som ju faktiskt verkar något smidigare.

Sedan att det tagit lång tid att få den i produktion är väl inte så konstigt.
Det verkar som det finns de som redan glömt att GM var väldigt nära KK.

#7
Flux
2010-09-30 11:54

Toksnygg!!! Längtar till provkörning. Tråkigt nog kommer jag inte ha råd att köpa den men det finns det andra som har.

#8
Flux
2010-09-30 12:05

Gllar att man slätat ut karossidorna. Det ser något bättre ut än på conceptbilen som har en "inpressning" längst ner.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.