Bild
Nästa artikel
Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas

Porsche Macan förfinas

Nyheter

Med finjusterad styling och förarmiljö, ny LED-lykta som standard och fler tillval ska Macan möta konkurrensen.

För att möta den växande konkurrensen från F-Pace, X4 med flera får Macan en lättsam om än genomgående uppdatering. Fronten har vässats till och även fått LED-projektorlykta, bak hittar vi sammanhängande LED-bromsljus. På insidan hittar vi en förarmiljö med omplacerad ventilering, ny instrumentering och Porsches Communication Manangement-system, vilket innebär 11-tums konsoldisplay.

Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas
Porsche Macan förfinas

Tillvalskatalogen har utökats med bland annat GT-sportratt och nya 20- och 21-tumsfälgar. På det som tillkommit som standard hittar vi bland annat Traffic Jam Assist, som möjliggör delvis autonom körning vid köer i hastigheter upp till 60 km/h. 

Sett till motorer nämns ingenting i pressmeddelandet från offentliggörandet i Shanghai (i Kina har för övrigt 100 000 av de totalt 350 000 tillverkade Macan sålts), däremot finns de nya lackeringarna "Miami Blue", "Mamba Green Metallic", "Dolomite Silver Metallic" och "Crayon" att välja på. 

Diskutera: Har nya Macan tillräckligt för att fortsätta matchen mot konkurrenterna? 

Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
2018-07-27 10:25

Fin kulör. Är äntligen 70-talets färger på väg tillbaka?

#2
2018-07-27 10:47

Synd att dom inte passade på att räta upp den våldsamma lutningen på bakluckan när dom ändå höll på, den har stört mig sedan dag ett

#3
2018-07-27 21:19

Märkligt att Porsche fortfarande håller fast vid varvräknaren som störst och centralt på instrumentpanelen. Detta i en SUV som väl nästan enbart köps med automatlåda.

#4
2018-07-29 18:27

Instämmer med 40-talisten.
För att vara riktigt säker på att man ska se så lite av hastighetsmätaren som möjligt, är den placerat långt ut till vänster där den viktigaste delen av skalan effektivt skyms av vänsterhanden. Varvräknare är ju sååå viktigt i en SUV med automalåda …

VW-koncernens bilar liknar alltmer äldre bilar från 80-talet (undantaget Seat). Renare formspråk måste ju inte innebära ett tråkigare formspråk.

#5
2018-07-30 22:04

Fast den har digital hastighet i botten av varvräknaren så...

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.