Bild
Nästa artikel

Mercedes GLE Coupé offrar praktikalitet för snygghet

Nyheter

Stora suven kommer nu med utförslutande bakdel. 85 liter bagageutrymme är borta, liksom några centimeter i taköjd.

Även om den delar grund med vanliga GLE är coupén 1,5 centimeter längre och 6,3 centimeter bredare. Takhöjden har sänkts med 5,6 centimeter.

Mercedes hälsar att aerodynamiken ska ha förbättrats med 9 procent mindre luftmotstånd än föregångaren. Det får plats 665 liter i bagaget, till skillnad från vanliga GLE som rymmer 750 liter. 
 

På insidan känns det mesta igen från vanliga GLE med två 12,3-tumsskärmar och röststyrda infotainmentsystemet MBUX. 

Motoralternativen är fyrjulsdrivna och består av två dieslar på antingen 272 hästkrafter eller 330 hästkrafter. Det finns också en extrakryddad version: Mercedes-AMG GLE 53 på 435 hästkrafter.

Mercedes GLE Coupé Hamnar hos handlarna våren 2020. Det finns inga prisuppgifter än. 

Diskutera: Vad tycker du om Mercedes GLE Coupé?

Kommentarer

#1
2019-08-29 18:12

Tyvärr är den inte heller snygg tycker jag...

#2
2019-08-29 18:27

Så ful

#3
2019-08-29 18:31

Helt underbar, precis som den förra! En av få nya bilar som väcker rejält habegär hos mig utseendemässigt! :)

#4
2019-08-29 18:48

Finns ju inte en linje som är rätt. Varken på utsida eller insida... fyfan.
Nåja. Det finns folk till allt. :)

#5
2019-08-29 19:10

Gräslig! Vem köper en sådan?

#6
2019-08-29 19:15

Snett bakifrån ser den bra ut, men den där grillen kan få en Lexus att framstå som sober.

#7
2019-08-29 19:19

Sämre bagagevolym och innerutrymmen, naturligtvis blir den rejält dyrare än vanliga GLE...

#8
2019-08-29 19:39

Snygghet?? Hahahaha vilket skämt.

#9
2019-08-29 20:08

Perfekt! Alla dyra prylar som inte väcker mitt köpsug är perfekta!

#10
2019-08-29 21:08

Många sossar blir säkert upprörda av denna snygga bil!

#11
2019-08-29 22:16

Vadå "offrar praktikalitet för snygghet"?????
OK, man offrar praktikaliteten men definitivt inte för snyggheten, det måste vara för något annat men jag har ingen som helst aning för vad. SUV-kupéer är fruktansvärt fula, oavsett tillverkare.

#12
2019-08-29 22:48

Lika ful som BMWs motsvarighet

#13
2019-08-29 22:48

Lika ful som BMWs motsvarighet

#14
2019-08-30 09:28

Snygghet är för fjollor. Vi andra köper funktion.

#15
2019-08-30 10:28

Riktigt ful, som BMW:s motsvarande modell.
Går nog inte att få en snygg design med de proportionerna.

#16
2019-08-30 12:57

Väldigt snyggt med röda detaljer i inredningen, MB skulle bara våga ha ännu mera rött, det skulle bli succé

#17
2019-08-30 14:31

Som att placera en balkong i en vanlig bil och blåsa upp den oavsett fabrikat.
Biltypen är riktigt ful och i verkligheten ännumera ful.
Och är den då extrautrustad med fotbrädor som sticker ut ja då fattas orden.

#18
2019-08-30 14:31

Bilen för folk med alldeles för mycket pengar och behöver någon sorts förlängare

#19
2019-08-30 15:14

Svenne: Eller så kanske man tycker bilen är riktigt snygg och passar det man vill ha i en bil och köper den av den anledningen......påståendet att det handlar om förlängarbehov är så löjligt, typiskt jante från de som inte har möjligheten själva.
Jag tycker det är kul med bilar som inte försvinner i den grå massan av Passater, Skodor och annat totalt ointressant....

#20
2019-08-30 16:13

..Så länge de inte är 100% elbilar är de "dattsomal" och inte intressanta för mig oavsett form...

#21
2019-08-31 07:46

Märkligt: en enig kritikerkår dömde ut X6, när den kom för c:a 10 år sedan. Fler och fler presenterar "X6 kopior" - senast även Macan, en version med sluttande bakdel.

Dumma kunder?

MB brukar ha stilren, distinkt front, men denna var ful/rörig.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.