Bild
Nästa artikel

Här är Kia XCeed

Nyheter

Crossovern kryssar in i svenska bilfloran i oktober.

Kia XCeed parkerar i C-segmentet och sägs vara ett sportigare alternativ till en traditionell suv med sin coupéform. Bilen är den fjärde karossvarianten av Ceed, som sedan tidigare finns som femdörrars halvkombi, familjekombin Sportswagon och ProCeed som är en så kallad "shooting brake".
 

Axelavståndet är detsamma som i de andra Ceedvarianterna: 2,65 meter. Bilen är drygt 4,4 meter lång och 1,8 meter bred och rullar på 18-tumshjul. Hydrauliska returdämpelement i de främre stötdämparna ska enligt Kia göra att styrningen blir mer responsiv, att ojämnheter filtreras bort och bilen upplevs som stabil på vägen. 
 

426 liter får plats i bagageutrymmet och bakre ryggstöden kan fällas 40/20/40. Köpare kan få gula detaljer på interiören, något som är unikt för XCeed. 

Kia XCeed kommer till Sverige i oktober, då med motoralternativet 1,4 T-GDi: en bensinare på 140 hästkrafter kopplad till en sjuväxlad dubbelkopplingslåda. I början av 2020 kommer också XCeed som laddhybrid. 

Diskutera: Vad tycker du om Kia XCeed?

Kommentarer

#1
2019-06-26 15:24

Alltså, jag gillar den! Kia går från klarhet till klarhet verkligen!

#2
2019-06-26 15:32

Håller med Henrik - helt klart ett alternativ om utrustningsnivån och prissättningen blir rimlig.

#3
2019-06-26 15:35

Är inte hjulen för små?

#4
2019-06-26 15:51

Sa redan när jag såg första bilden för några veckor sedan att jag gillar vad jag ser. Och det har inte ändrats. Frågan är hur blir prisbilden?

#5
2019-06-26 16:24

Gula detaljer...

#6
2019-06-26 16:48

Snygg utvändigt!!!!!!

#7
2019-06-26 17:50

Högst måttligt suvifierad, vilket är alldeles utmärkt. En aning luftigare och rymligare interiört och bara så mycket högre att inseget underlättas. Sen ser den ju faktiskt inte så oäven ut.

#8
2019-06-26 18:23

Hyfsat snygg, förutom silvret där bak.

#9
2019-06-26 19:27

Kan absolut bli ett alternativ nästa gång med rätt pris.

#10
2019-06-26 19:42

Undrar hur den är konstruerad i plattan, om den är förberedd för drivlinan från e-Niro och e-Soul. Den drivlinan i denna och en prislapp 50.000 ner mot dem, det tror jag hade vart en succé.....

#11
2019-06-26 21:39

Varför tror du att en sån här med eldrift skulle bli typ 50.000 kr billigare än en e-Soul, Henrik ? Eller var det bara en önskning ? Jag skulle tvärtom tro att i den jämförelsen så skulle denna bil t o m kunna bli lite dyrare. Men det är bara gissningar och prisbilder lär väl förändras med stigande konkurrens.

#12
2019-06-26 21:46

Pi: Skrev inte nånstans att jag tror den skulle bli 50 papp lägre prissatt.......skrev att jag tror att om den kom med samma drivlina och var 50 lägre prissatt att det hade blivit en succé.

Undrar när folk på detta forum ska lära sig läsa det de kommenterar på....

#13
2019-06-26 22:28

Snygg.

#14
2019-06-26 22:59

Ful.

#15
2019-06-26 23:25

Henrik - med "folk" menar du alltså mig i detta fall. Visst skrev du så och jag påpekade också att det kanske var en önskning ifrån din sida så även jag "Undrar när folk på detta forum ska lära sig läsa det de kommenterar på...."
Man kan alltid önska att bilar skall bli billigare än de är men sanningen är nog snarare att den allmänna prisbilden på nya bilar har varit rätt ordentligt stigande senaste 2--3 åren - antagligen till stor del beroende på försämringen av vår valuta. Se bara på gamla konstruktioner som Peugeot 2008 som man ser kostar uppåt 225.000 kr idag mot kanske 180.000 kr för att par år sen - för att ta ett exempel.

#16
2019-06-27 00:00

Klart vettig Kia. Bra mycket snyggare än en BMW X2 åtminstone..
Vore intressant med ren eldrift!

#17
2019-06-27 00:09

Snygg kulör. Annars ser den lika spännande ut som en burk konserverad makrill.

#18
2019-06-27 08:01

30% Audi 30% BMW 30% MB 10%KIA

#19
2019-06-27 22:55

Henrik M
Eller så kan det vara att folk skummar igenom text som inte är så intressant och då är det lätt att uppfatta fel...

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.