Bild
Nästa artikel

FRANKFURT: Vi Bilägares bilder från salongen

Nyheter

Vi Bilägares fotograf Vesa Eskola är på plats på bilsalongen i Frankfurt. Här kan du se några av de bilder han har tagit.

Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
Jens
2009-09-18 13:04

Ärligt talat. Anställ en annan fotograf.

#1
Sören
2009-09-18 17:23

Man blir mycket nyfiken på vad som kommer i tidningen från salongen. Det är ju massor av nyheter, speciellt med Saab 9-5!

#1
U.L
2009-09-18 19:53

VARFÖR KAN NI INTE VISA LITE MINDRE BILDER?

#1
pg
2009-09-18 20:56

Det hjälper väl inte hur bilden blir till och vilken fotograf som knäppt bilden.
Jag har sett ca 70 olika bilder på bilen. Från vissa vinklar är bilen snygg, men från andra vinklar ser bilen ut att ha fått en massa plåt som man inte lyckats dölja. Det ser bara ut som om bilen blivit större och otympligare.
Inte vet jag hur det är med den saken, men man måste kanske se den färdiga produkten innan man tar ställning till bilens utseende. Jag har bara sett prototypen nere i Russelsheim i fjol. Den hade inga likheter med den har bilen.

#1
Q
2009-09-19 00:17

Det är när den rullar på vägarna som vi får de slutliga bevisen. Om den är så slimad och slank p.g.a. linjerna så¨skulle jag mer än villigt vilja sitta i en sådan med tanke på vad som ruvar i skuggorna och vägkänslan i vårt klimat!!

#1
Q
2009-09-19 09:43

Varför ser Bmw 1-serien fortfarande ut som en gammal utsliten sko??

#1
Anders
2009-09-19 10:30

Prata med en kompis igår som varit i trollhättan och både sett och suttit i saaben och han tyckte den var riktigt fin och hade bra känsla.
Glömde fråga honom vad han tyckte om den jämfört med insigna tyvärr.

#1
Fordonsdesigner
2009-09-19 21:46

sjuk obalans i saabs design..kolla bakre delen i sida..visste han som designa bakre partiet att det fanns en främre sida..får en förnimmelse av nån idiotstor peugeout...sånt fiasko

#1
Saabnisse
2009-09-20 10:50

Den verkar vara alldeles utmärkt.
Kanske i minsta laget, men jag hoppas att den snabbt kommer som kombi och att den då också orkar bära rejält med last.

#1
k
2009-09-21 14:27

Vore tråkigt om det inte skulle gå vägen för Saab så jag är inte ute för att dissa något som självändamål, men jag måste instämma med "fordonsdesigner".
Kolla bilen från sidan. Vad håller man på med? Finns ingen harmoni i linjerna alls, den ser enbart klumpig och otymplig ut. Som om man backat in i ett för lågt garage och taket antagit en form som inte passar till bilen i övrigt. Eller som man haft ett överblivet tak från en annan bil och smäckt på det i brist på annat.
Tror inte det ligger i tiden med så överdrivet tungt utseende i den storleksklassen. Och tro mig, utseendet är viktigt, inte minst om man är i Saabs situation. Och nej, jag är rädd för att det inte har enbart med Tycke och smak att göra heller. Misslyckad design helt enkelt.
Snygg- och "ny är inte samma sak per automatik.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.