Nästa artikel
Fortfarande sladdlöst i Volkswagen T-Roc
Nyheter

Fortfarande sladdlöst i Volkswagen T-Roc

Publicerad 1 februari 2022
Kompaktsuven uppdateras och digitaliseras – men laddhybrid finns inte bland motoralternativen.

Volkswagen T-Roc lanserades i slutet av 2017 och nu är det dags för en uppdatering.


Digital förarmiljö är numera standard och multifunktionsratten har designats om. Instrumentpanelen har fått en ny, skumdämpad yta och infotainmentskärmen är monterad som en liggande surfplatta.


Volkswagens adaptiva strålkastare med matrix-teknik, IQ Light, är tillval, likaså den anpassningsbara förarhjälpen som assisterar med att styra, bromsa och gasa i vissa situationer.

Bland motoralternativen lyser elektrifieringen med sin frånvaro, istället erbjuds 3- eller 4-cylindriga bensinmotorer på mellan 110 till 190 hästkrafter, samt en fyrcylindrig diesel på 150 hästkrafter. Det finns också en prestandavariant, T-Roc R, som har 300 hästkrafter. För den som vill ventilera sig går det att köpa T-Roc som cabriolet.


Drivningen sker på två eller fyra hjul och växellådan är automatväxlad DSG i 7 steg i alla varianter utom i instegsversionen som har en manuell 6-växlad låda.  


Priserna börjar på 263 000 kronor, vidare upp till 471 900 kronor för T-Roc R med 300 hästkrafter och fyrhjulsdrift. Bilen går också att privatleasa från 3 195 kronor i månaden. Svensk lansering sker i mars.

Ämnen i artikeln

Kommentarer till artikeln (1)

  • 1 februari 2022 T-Roc var den näst mest…
Läs kommentarer och diskutera

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.