Bild
Nästa artikel

Första bilden på nya Lexus ES

Nyheter

Den första bilden och videoklippet på Lexus nya lyxsedan ES har släppts.

Med ett fåordigt pressmeddelande släppte Lexus den första officiella bilden av premiumsedanen ES. Bilen ska vara en nytolkning av Lexus signum med en "design som engagerar" och "kraftfulla prestanda".

Bilen har världspremiär på mässan i Peking den 25:e april då vi får lära oss allt om nya ES. Men klart är att bilen når Sverige som hybrid i januari 2019. 

Diskutera: Vad tycker du om Lexus ES design? 

Första bilden på nya Lexus ES
Taggar: Nyheter, Lexus

Kommentarer

#1
2018-04-19 07:34

Den var ovanligt läcker.

#2
2018-04-19 11:58

Snygg och sober men sticker ändå ut från mängden. Men jag skulle föredragit en bakhjulsdriven version som Lexus GS, men GS försvinner ju och ersätts med framhjuls/fyrhjulsdrivna ES.

#3
2018-04-19 12:28

Ett bra försök men haltande. VW Arteon min favorit ser betydligt bättre ut och kostar mindre.

#4
2018-04-19 12:42

Arteon tycker jag ser bedrövlig ut. Den motorhuvsskärningen kan bara en mor gilla.

Den här såg betydligt bättre ut än gamla ES, som verkligen såg ut som en Camry. GS hade mer finess dock - förutom grillen som faktiskt ser riktigt elegant ut här. Stor och vulgär förvisso, men ändå helt ok.

#5
2018-04-19 14:51

Ful, väcker noll habegär.

#6
2018-04-19 15:27

Lexus har länge härmat BMW och Merca i sina linjer, när Japsen försöker sig på att göra något eget på bilen så kommer de med en grill som får de flesta att baxna. Denna nya modell var verkligen riktigt slätstruken trots grillen.

#7
2018-04-19 17:37

Inte ens läderlappen blev avundsjuk.
Jag vet inte vad som hände med Toyotas designare men något allvarligt är det.

#8
2018-04-19 18:30

Visst är man kanske tråkig men jag skulle ändå valt en tysk bil i denna prisklass

#9
2018-04-19 21:30

Ja, det bästa som kan sägas är att fronten sticker ut designmässigt.
Att den sen är ful som stryk och knappast kommer locka över kunder från andra märken, är en annan sak.

#10
2018-04-19 21:40

Och jag som har kallat Fiat Multipla ful. Förlåt Fiat! Nya Lexus tar ju fulheten till en helt ny nivå.

#11
2018-04-20 19:35

Lika intressant som ett glas ljummet vatten en varm sommardag...

#14
2018-04-23 19:57

Horribel design. Lexus är tydligen lyxbilen för den som uppskattar hög driftskvalitet och komfort men saknar öga för design och proportioner. Japansk design är, oftast, antingen sekunda (kopior) eller smaklös. Skicka det där gänget som kopierade säkerhetständstickor nästa gång så kanske det blir bättre!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.