
2018 års modell av muskelbilen från USA har tappat sin V6:a i USA. Det är kanske därför den ser lite låg ut i plytet.
Mustang får fått ett ansiktslyft som egentligen är en ansiktssänkning. Största utseendemässiga förändringen är nämligen att nosen sjunkit en aning.
Ford har stoppat in en massa nya säkerhets- och assistanssystem i Mustangen, till exempel kollisionsvarnare, autobroms, avåkningsvarnare och filhållningsassistent. I förarmiljön sitter nu en ny 12-tums skärm.
V6:an är borta, men den fanns inte på den här sidan Atlanten innan heller. Istället är motoralternativen antingen en 2,3 liters fyrcylindrig turbomotor (Ecoboost) eller den omarbetade fem liter stora V8-motorn (GT).
Växellådan är antingen sexväxlad manuell eller också kan bilen fås med Fords nyutvecklade tiostegade automatlåda. Säljstart i USA blir till hösten.
Diskutera: Vad tycker du om Ford Mustang?
Ford har stoppat in en massa nya säkerhets- och assistanssystem i Mustangen, till exempel kollisionsvarnare, autobroms, avåkningsvarnare och filhållningsassistent. I förarmiljön sitter nu en ny 12-tums skärm.
V6:an är borta, men den fanns inte på den här sidan Atlanten innan heller. Istället är motoralternativen antingen en 2,3 liters fyrcylindrig turbomotor (Ecoboost) eller den omarbetade fem liter stora V8-motorn (GT).
Växellådan är antingen sexväxlad manuell eller också kan bilen fås med Fords nyutvecklade tiostegade automatlåda. Säljstart i USA blir till hösten.
Diskutera: Vad tycker du om Ford Mustang?
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.