Nästa artikel
Bilverkstaden med flest nöja kunder
Nyheter

Bilverkstaden med flest nöja kunder

Publicerad 11 november 2019
Göteborgsanläggningen vann för andra året i rad. "Ett kvitto på att vi gör någonting rätt".
Boknings- och jämförelsesajten Lasingoo.se har listat de 10 bästa av sina drygt 2.000 anslutna verkstäder. Poängen baseras på betyg som kunderna själva satt efter sina erfarenheter av verkstäderna det senaste året. 

Maxpoäng är tio och på första plats, med poängen 9,35 hittar hittar vi Nordic Auto i Göteborg. De kom även först i förra årets rankning.

– Vi jobbar stenhårt med kundnöjdhet och prio ett är att kunden ska förstå varför något måste bytas, åtgärdas eller servas. Bilägare förtjänar att veta vad det är man betalar för. De senaste åren har vi också märkt att det ställs högre krav på snabbare service där kunderna vill kunna boka på nätet och snabbt få en tid. Att vi återigen blir utsedda till Sveriges bästa verkstad känns fantastiskt och är ett kvitto på att vi gör någonting rätt, säger Nima Forooghi, verkstadsägare på Nordic Auto. 

Diskutera: Vilken verkstad tycker du är bäst i Sverige?
Topplista: Bästa verkstäderna 2019

(Placering, verkstadstnamn, ort, poäng)

1. Nordic Auto AB, MECA, Göteborg: 9,35
2. Speedy Bilservice, Jönköping: 9,12
3. RF Bilservice, AD Bilverkstad, Norsborg: 9,02
4. AllCars, MECA, Linköping: 9,00
5. OKQ8 Bilverkstad, Kungsbacka: 8,92
6. Mekonomen Bilverkstad Torpavallen, Göteborg: 8,88
7. Borlänge Bilverkstad, AD Bilverkstad, Borlänge: 8,84
8. Vasa Bilservice, Mekonomen, Stockholm: 8,81
9. Hällstorps Bil AB, MECA, Jönköping: 8,80
10. Martins AutoCenter, Autoexperten, Vårby: 8,79 

Källa: lasingoo.se. Högsta möjliga poäng är 10. Poängen sätts efter det genomsnittliga betyget i kombination med antal omdömen som verkstaden fått de senaste 12 månaderna. 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2019-11-11 11:56
Styggavargen

Två i Jönköping och inget nedåt Skåne...inte direkt förvånad. Kan religion vara förklaringen att Jönköping ligger bra till?

#2 • Uppdaterat: 2019-11-11 13:01
R-ace

Det geografiska läget borde inte spela någon roll. Vi har väl regionsfrihet?

#3 • Uppdaterat: 2019-11-11 17:57
Sabud2

Tror inte att denna typ av undersökning visar hur vida vi som kunder får ett förstklassigt arbete utfört eller blir mer eller mindre blåsta. För ett specifikt problem kanske men aldrig för en hel service med mängder med kontrollpunkter. Saknar de undersökningar media gjorde en gång i tiden med preparerade bilar, resultatet blev alltid nedslående.

#4 • Uppdaterat: 2019-11-11 22:14
Hundter

Synd att en sådan liten ort som Genarp inte kan göra sig hörd!! Har servat mina bilar på Bil & Motorservice i Genarp sedan 1976 och aldrig haft något att klaga på!! Alltid perfekt service och bemötande! Här lagar man bilar, inte byter reservdelar! Tillkommer något extra, frågas det alltid innan och prissättes!
Dvs. en genomärlig verkstad ! Det är väl värt 10 poäng?!!
J.Hundt

#5 • Uppdaterat: 2019-11-12 10:08
Svenne60

För Saab ägare är Saab verkstaden i Bromma/Sundbyberg http://www.saabservice.nu/ den bästa i Stockholmsområdet, synd att de är förmodligen på väg att lägga ner pga pension vad jag vet....och den bästa Volvo verkstaden för äldre modeller typ 940 är Elomek Leif Sundin på Svartsjö, tyvärr lite svårt att ta sig till trots närhet till staden. Den förmodligen bästa verkstaden för BMW i Stockholm är GW Engineering https://www.gwe.se/ sett till vad man får för pengarna. Jag undviker stora märkesverkstäder som pesten, där blir man uppskörtad och behandlad som en idiot.

#6 • Uppdaterat: 2019-11-12 16:27
glimma-48

"Hundter": Känner som du. Små personliga verkstäder är väldigt mycket mer beroende av att bygga upp ett kundförtroende. Det behöver inte den stora märkesverkstaden. Dessutom debiterar de ofta mindre än hälften för ett bättre jobb som kan övervakas av bilägaren medan jobbet utförs. De gånger jag anlitat märkesverkstad d.v.s. vid garantireparation har deras okunnighet och nonchalans till dyra pengar snarare varit legio än undantag.

#7 • Uppdaterat: 2019-11-11 19:17
milkylainen

Inte direkt svårt att förklara varför man behöver byta olja, oljefilter osv.
Klart man kan göra kunder nöjda om man åtar sig enkel service och hänvisar komplicerade problem till tillverkarens verkstäder.
Det som utmärker en bra verkstad är en sådan som inte ger sig förrens de förstår problem som är svåra att hitta.
Det är sånt som kostar tid som ingen vill syssla med.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.