
Hondas busbil är busigare än någonsin.
Den turboladdade VTEC-motorn på två liter som sitter under huven på Honda Civic Type R har optimerats och producerar numera 320 hk och 400 Nm. Ingenjörerna har också förfinat den sexväxlade manuella växellådan och gasresponsen ska vara bättre än förut. Vridstyvheten i halvkombin har ökats på med 38 procent.
Bland körlägena får ”Sport” och ”R+” sällskap av en Comfort-inställning. Varje val har sina unika kalibrering av adaptiva stötdämpare, styrkraft, känslan i växlingar och gaspedalsrespons.
Aerodynamikpaketet är mer omfattande och innebär ett slätare underrede, främre luftspoiler, samt en vinge och virvelgeneratorer på bakre delen av taklinjen.
Försäljningen av nya Honda Civic Type R startar till sommaren. Bilen kommer för första gången att säljas i USA i Type R-utförande.
Diskutera: Vad tycker du om Honda Civic Type R?
Bland körlägena får ”Sport” och ”R+” sällskap av en Comfort-inställning. Varje val har sina unika kalibrering av adaptiva stötdämpare, styrkraft, känslan i växlingar och gaspedalsrespons.
Aerodynamikpaketet är mer omfattande och innebär ett slätare underrede, främre luftspoiler, samt en vinge och virvelgeneratorer på bakre delen av taklinjen.
Försäljningen av nya Honda Civic Type R startar till sommaren. Bilen kommer för första gången att säljas i USA i Type R-utförande.
Diskutera: Vad tycker du om Honda Civic Type R?
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.