Nästa artikel
Hur återaktiverar jag Volvo On Call?
Bilfrågan

Hur återaktiverar jag Volvo On Call?

Publicerad 15 februari 2023
Vi Bilägare svarar.

På vardagar svarar Vi Bilägare på läsarfrågor om bilar och trafik. Vill du att vi ska svara på din fråga? Mejla till bilfragan@vibilagare.se.


Fråga: Jag har en Volvo XC70 årsmodell 2014 och för ett tag sedan slutade mediaspelaren att fungera. Den byttes på en auktoriserad Volvoverkstad. Tyvärr slutade dock Volvo On Call-tjänsten att fungera i och med bytet. Förutom att jag vid varje start får information om att Volvo On Coll är inaktiverat är det ett antal tjänster som inte fungerar, till exempel körjournalen, och det går förmodligen inte att larma vid en olycka.

Går jag in på mobilappen så står det att bilen används. Vänster framdörr anses öppen och rutan är nere. Allt sedan mer än två månader tillbaka.

Abonnemanget för On Call är giltigt till utgången av 2023. Har besökt den auktoriserade verkstaden som verkligen försökte aktivera tjänsten utan att lyckas. Man tog inget betalt för försöket – vilket de ska ha all heder för. Men hur ska jag lösa problemet?

VT

Svar: Så här ska det naturligtvis inte vara, svarar Volvo Cars. Du kommer att kontaktas så att du får hjälp med felsökning och att återställa tjänsten. Men Volvo Cars påpekar också att bilens nödfunktionerna har en backup – så vid krock larmar bilen oavsett.

Ämnen i artikeln

Kommentarer till artikeln (11)

  • 16 februari 2023 En följdfråga, telenätets G2…
  • 15 februari 2023 Fast 40-talistens inlägg var…
Läs kommentarer och diskutera

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.