Bild
Nästa artikel

Tredje suven från Skoda

Nyheter

Vision X är konceptet som kommer att bli ett syskon till Karoq och Kodiaq.

Skoda är i färd med att ta fram ytterligare en högbyggd bil. En prototyp under namnet Vision X ska visas upp på bilsalongen i Genève i början av mars och för att bygga upp intresset inför debuten har biltillverkaren offentliggjort några skisser på bilen.

Skoda menar att Vision X kommer att erövra ett nytt segment av mindre crossovers och den passar lika bra i stadstrafik som ute på långväga äventyr. Mer information kommer i samband med att konceptet visas upp om ungefär en månad.

Diskutera: Vad tycker du om utseendet på Skodas planerade suv?         
 

Kommentarer

#1
2018-02-01 13:32

Ett nytt segment av mindre crossovers? Det är väl samma segment som Seat Arona, Kia Stonic, Citroën C3 Aircross med flera?! Inget nytt segment... Konkurrensen hårdnar.

#2
2018-02-01 13:40

Ser inget vidare ut.

#3
2018-02-01 14:06

Honey, I shrunk the Karoq...

#4
2018-02-01 16:27

Nu är det hjul igen och nu är det hjul igen
och hjulen varar väl till påska...................

groteska hjul !

#5
2018-02-01 17:35

Bilder som inte säger så mycket.

#6
2018-02-01 18:03

Yetin var väl poppis? Ska det här ersätta Yeti i den storleksklassen? Kanske snarare Karoq som ersatt Yetin?

#7
2018-02-01 18:20

Alla stora VAG-märken (VW, Audi, Skoda, SEAT) ska tydligen ha en trio SUV:ar, i olika storlekar. SEAT är ju på g med sin version av Kodiaq/Tiguan Allspace.

Egentligen är det väl Karoq som ersätter Yeti, medan den här kanske blir litet mindre, som Arona? En ”värdig” Yeti-arvtagare bör egentligen vara mer kantig och lådformad än vad de nya bilarna är — enligt mig i alla fall! Vi har ju en Yeti nu och tycker den är super. Den kunde vara aningen längre och med något längre hjulbas för baksätets skull. Annars, ändra ingenting i formen men bygg en ny version på MQB! :-)

#8
2018-02-01 18:34

Är den baserad på nya MQB-Fabia?

#9
2018-02-01 19:05

Jag har den i bröstfickan på skjortan när jag pratar ;-) Fungerar kanonbra!!
Jag har den i passagerarsätet när jag svarar och högtalarfunktion påkopplas....

#10
2018-02-01 19:07

De som inte har bröstfickor kan hänga en liten påse i snöre runt halsen...

[Tony, det har sina fördelar att kommentera i rätt tråd. Vill du att jag raderar dina två kommentarer?
Roy som moderator]

#11
2018-02-01 19:13

Säger som Tory - denna känns mera som en naturligare uppföljare till Yeti än den lite större Karoq är. Även om Yeti var klart "bruksigare" i utseendet. Men sånt går väl inte hem numera när SUV'ar sällan används där dom först hade sin naturliga plats.

#12
2018-02-01 20:11

Tory
Ja, Yetin är större.
Jag har kikat på Aronan. Ser trevlig ut men jag tycker inte riktigt den når ända fram. Kanske en motsvarande från Skoda kan bli bättre? Förmodligen. Dock tycker jag att Atecan slår Karoq, iallafall i utseende.

#13
2018-02-01 22:32

Instämmer i att Ateca är snyggare än Karoq, som jag faktiskt tycker är litet en besvikelse vad gäller formgivningen.

Tyvärr bombade Ateca i försäljningen för andra månaden i rad, såg jag idag i Bil Swedens excel-ark. Runt 40 bilar igen, mot drygt 100 för ett år sedan. Är den utkonkurrerad av Karoq redan när Karoq knappt börjat säljas? Leveransproblem?

#14
2018-02-01 22:37

Det finns bilder på kommande MB GLB, maskerad, på nätet, och den ser boxig ut på ett trevligt sätt tycker jag. Litet som GLK. Dessvärre landar den förstås i en annan prisklass... :-(

#15
2018-02-01 23:08

Tory
Ja, lite förvånande att Ateca inte säljer bättre. Tror dock att Skoda har bättre rykte i Sverige och därför Karoq möjligen är populärare.
Sedan ”säljs” väl de flesta Seat på privatleasing där Atecan blir för dyr och därför väljs Ibizan eller Leon som kampanjas hårdare.

#16
2018-02-02 09:15

Axa, du har säkert rätt [tyvärr!]. Jag som siktat in mig på en lätt beggad Ateca så småningom... utbudet blir skralt. :-( Hur sedan en bil som Toyoya CH-R, som är i samma storleksklass, kan sälja runt 350 ex i månaden övergår mitt förstånd fullständigt!

#17
2018-02-02 09:45

Ett inopererat chip i nacken på alla individer vore väl kanske ändå det mest smidiga. Ett chip som direkt känner av när vi gör något olagligt. Ett chip som alla myndigheter kan koppla upp sig på när dom så önskar... typ...

#18
2018-02-02 11:57

Tory
Å andra sidan kanske Atecan kommer säljas riktigt billig som begagnat om det inte finns någon efterfrågan.

#19
2018-02-02 15:07

Kan tänkas -- å andra sidan är det trevligt om det är lätt att hitta en beggad med färg och utrustning som man gillar. :-)

#20
2018-02-27 06:18

Finns den med dörrhandtag?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.