Dags för ny generation Auris

627 inlägg 0 nya
Dags för ny generation Auris

Visas i Geneve 6 mars, 2 liters hybriddrivlina det lilla man ser så har den drag åt Lexus i taklinjen

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

hold da op hvor bliver den dejlig ,glæder mig ...

Förmodligen längre, lägre, bredare... då ingen bil för mig...

hvad er der nu galt ?

Lägre, jag tror den blir högre. Alla vill sitta högt (nästan). Normal hög bil (vanlig personbil) duger åt mig och borde göra för de flesta. Lustigt, förr i tiden mätte man last höjd i bagaget, så att bilen inte var för hög. Det ansågs dåligt. Idag är det tvärtom nästan.

Men Styggavargen så bra att det finns bilar för alla preferenser. Man köper helt enkelt den som passar bäst.

Jag ser att nya Auris har helt nytt form med mindre kamera (Safety Sense) ser lika ut som C-HR, Prius gen 4 och Rav4.
Jag visar er foto var fukt kamera och helljusautomatik på nya Prius se inlägg #256 och #258: http://www.vibilagare.se/forum/vi-bilagares-forum/modellspecifikt/toyota-prius-2016-gen4?page=12

Vinter framkomma.

hvad vil du med det , hvorfor altid så negative når det handler om YOYOTA. ??

GF det var ett problem de upptäckte i början, åtgärdat för längesedan och min har funkat klockrent sen uppdateringen

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

Min ständiga otur, det är strax dags för mig att byta och har precis ställt in mig på C-HR, så visas denna och frågan är med ny hybridlina om inte denna är värd att vänta på... Grr...

När jag bytte sist så kom Rav4 hybrid ett halvår senare och denna lär inte komma ut så snabbt på marknaden

Hade precis bestämt mig för en blå C-HR

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

Ta du C-HR, en bil som faktiskt törs sticka ut. Vid andra provkörningen jag gjorde så tyckte jag drivlinan var helt ok. Inget ylande som många säger sig lida av, men troligen kör de med konstant bortgas och reglerar farten med bromsen. Visst 50 hk till hade passat bilen än bättre.
Har en känsla av att den kommer betinga ett bra andrahandsvärde när du blir sugen att byta till nya Auris.

Simon no1 wrote:
GF det var ett problem de upptäckte i början, åtgärdat för längesedan och min har funkat klockrent sen uppdateringen

Köpte Auris 21 december 2015 och uppgradera ny värmekamera den 21 december 2016, det är 365 dagar väntetid. Det är lite bättre med mindre fukt men går inte halv fukt börjar lampa lyser nästan varje dag för bara vår, höst och vinter. Inga problem på sommaren. Han sa på min bil ska vara medel värme och vill inte ska programmera hög värme på elslinga kan råka händelse spricka vindrutan som andra ägare fick byta ut mot ny vindrutan och ber jag/vi ska inte göra ändring och låt den vara och kör vidare och strunta blinka lampa. Sånt är det livet och jag känner besviken. Just nu har min Opel Astra har bara meddelande blinkande lampa 2 ggr händelse i 1 år körning med mycket kraftigt regn ute och mycket fuktigt ute att jag inte på kontinuerligt vindrutetorkare utan istället på intervall.

Vinter framkomma.

GF varför du väntade så länge har jag ingen aning om, min åtgärdades hösten 2015 och sen var problemen borta, funkar klockrent oavsett väder

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

Guran wrote:
Ta du C-HR, en bil som faktiskt törs sticka ut. Vid andra provkörningen jag gjorde så tyckte jag drivlinan var helt ok. Inget ylande som många säger sig lida av, men troligen kör de med konstant bortgas och reglerar farten med bromsen. Visst 50 hk till hade passat bilen än bättre.
Har en känsla av att den kommer betinga ett bra andrahandsvärde när du blir sugen att byta till nya Auris.

Ja C-HR är perfekt, helt okej dragvikt då jag säljer husvagnen i vår, men kanske att Aurisen får en vassare drivlina som är värd att vänta på, de flesta som testkör hybrid missar att ställa bilen i normalläge, sen behöver man inte varva så mycket och om man gör som många ovana och trampar gasen i botten så växlar lådan ner, det blir ingen märkbart bättre acceleration och vem kör fullgas på en vanlig bil...?

Hybriden är underbar och jag saknar den så nu är det dags för en ny, frågan är C-HR eller Auris, får se efter 6 mars hur den ser ut, sen släpper de ju Supran och Faceliftade Aygo

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

Simon no1 wrote:
GF varför du väntade så länge har jag ingen aning om, min åtgärdades hösten 2015 och sen var problemen borta, funkar klockrent oavsett väder

Det är auktoriserad Toyota verkstad (Europeiska Motor AB) som jag har kontakta och fixat 2 ggr höst var bara programmera utan värmeslinga och sist vinter första gång installera värmeslinga, det blir sisådär då måste ta hög fläktvärme låter hög ljud och med AC på då funkar bra. Min Astra behöver inte AC på och låg fläktvärme utan någon blinka lampa med fuktigt ute.

Vinter framkomma.

GF tur att man inte behöver det idag, funkar kanonbra

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

I och med de uppdaterade safety sense så blir det intressant om dem åtgärdat fukten också.

Simon no1 wrote:
Guran wrote:Ta du C-HR, en bil som faktiskt törs sticka ut. Vid andra provkörningen jag gjorde så tyckte jag drivlinan var helt ok. Inget ylande som många säger sig lida av, men troligen kör de med konstant bortgas och reglerar farten med bromsen. Visst 50 hk till hade passat bilen än bättre.
Har en känsla av att den kommer betinga ett bra andrahandsvärde när du blir sugen att byta till nya Auris.
Ja C-HR är perfekt, helt okej dragvikt då jag säljer husvagnen i vår, men kanske att Aurisen får en vassare drivlina som är värd att vänta på, de flesta som testkör hybrid missar att ställa bilen i normalläge, sen behöver man inte varva så mycket och om man gör som många ovana och trampar gasen i botten så växlar lådan ner, det blir ingen märkbart bättre acceleration och vem kör fullgas på en vanlig bil...?
Hybriden är underbar och jag saknar den så nu är det dags för en ny, frågan är C-HR eller Auris, får se efter 6 mars hur den ser ut, sen släpper de ju Supran och Faceliftade Aygo

Kommer Auris med en kraftfullare drivlina så är den definitivt värd att vänta på. CH-R hybrid är undermotoriserad i mitt tycke. Samåker ofta med en kollega som kör CH-R och det är rätt mycket uppförsbackar när vi ska hem, händer ingenting när han gasar. På vägen till jobbet drar den dock knappt någon bensin alls.

Gillar den annars. Fina köregenskaper, sköna stolar och bra materialval interiört(hans är fullutrustad med läder överallt). Infotainmentsystemet och drivlinan sänker den.

Intressant att se nya Auris, vem behöver en Astra.......

CH-R är riktigt tuff Simon no1, själv hade jag dock valt en annan färg än den blå. Men smaken är delad.....
Väntar också på Lexus motsvarighet till CH-R, UX som också visas i Geneve i Mars.

Dieseln är snart död, gött.....för allas framtida hälsa, speciellt i storstäder

ksodelund, det är ju precis det jag förklarat :) Inga bekymmer efter uppdateringen hur mycket snö eller vatten man än drar med sig in i bilen

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

Styggavargen oroar sig i onödan. Även enligt Vi bilägare, senaste numret, så blir nya Auris längre, LÄGRE och bredare. Blir intressant se hur mycket längre den blir. Är tanken att den tar över efter Avensis? Låter ju på senare tid som att det inte kommer någon ny sådan...

C-HR är en trevlig bil. Provade en sån hybrid för en tid sedan och dom första 2 milen gick mestadels på 90-väg. 0.45 visade färddatorn efter det och då körde jag som jag alltid gör. Ingen speciell eco-driving utan följde trafikrytmen. Tillbaka till firman tog jag en mindre 70-väg, med 40 genom några byar och tillbaka på firman hade den tagit 0.42 i snitt hela resan enligt färddatorn. En intressant iakttagen var att den gick på el även i jämn fart av 80, upptäckte jag på slutet, när jag växlade till den vyn på displayen. Kanske gör den det även i högre fart? Tittade inte på den infon då...

Bilen var mysig och jag gillade den. Men nyligen satte jag mig på passagerarsidan i en och upptäckte en nackdel. Den stolen går inte att höja o sänka och med mina 180cm hamnade jag onödigt nära taket. Kolla det om du brukar sitta där ibland! Förarstolen är höj o sänkbar så inget problem där. Gillade även stoppningen i stolarna.

Nya Auris ska bli spännande se!

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.