Elbilen MG 4 är en av Sveriges ”minst dyra”, och lockar med en hel del utrustning för pengarna. Men kort räckvidd kan ställa till det på vintern.
Elbilen MG 4 är en av Sveriges ”minst dyra”, och lockar med en hel del utrustning för pengarna. Men kort räckvidd kan ställa till det på vintern.
Kommentarer
Inte alls, de har troligen valt den mest köpta modellen. Rätt val enl mig.
Tror knappt någon köper den utan man leasar den.
För att Kinabilar är skit som ingen vill köpa?
Nej, det behöver absolut inte vara skit, har man den uppfattningen är man bra trångsynt, men ett okänt märke (MG är visserligen ett gammalt känt märke, men inte i nuvarande tappning), med okänd kvalitet och lika okänt andrahandsvärde, kräver ett stort risktagande vid ett köp och mycket av det slipper man vid leasing.
Och det är något som gäller alla nya Kinabilar.
Hur många märken finns kvar om tre år?
Eller fem år?
Hur många kinesiska märken som är kvar om 5 år? Max 1 tror jag och det är i så fall MG.
För min del kan alla försvinna, totalt ointressant utbud hittills.
Apex, -nåja, fler än ett märke kommer att vara kvar, men vilka?
Och än är anstormningen inte slut, det kommer fler och det är därför leasing är ett bättre alternativ tills marknaden blir något sånär stabil.
Men så förutsägbar som den nog var under sista delen av 1900-talet kommer den aldrig att vara.
Det hade kunnat vara ett annat kinesiskt märke än MG. Den tidvis fyrhjulsdrivna Marvel som testades för några år sen borde väl ha diskvalificerat tillverkaren från ytterligare test. Någon BYD eller Xpeng kanske hade varit intressant.
Mest leasade då.
Poängen var inte köp eller leasing, utan den som "går åt" mest, vilken bruka vara inroparen av budgetbilar
Är enklast att du kollar på car.info så får du svar på din tes.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.