Ja eller så inser man att Tesla är oroliga för vad konsekvenserna blir globalt sett
Tesla må profilera sig som en aktör som skall rädda världen - uppenbarligen finns det tillräckligt många lättledda dumskallar som köper sådan gallimatias- men den bistra sanningen är förstås att Tesla vill tjäna så mycket pengar som möjligt.
Nej hade det funnits lika bra eller till och med bättre villkor så skulle signaturen på pappret inte varit långt borta.
Men så är ju nu inte fallet. Tesla har givetvis räknat på vad en sådan signatur kostar dem och konstaterar att de påverkar deras lönsamhet negativt.
MVH AL
Där slog du nog huvudet på spiken som man säger AL. Hade Tesla haft lika eller bättre villkor så hade kollektivavtalet varit signerat för länge sedan. Så det där tjafset om frivillighet som vissa debattörer här pratar om är bara larv.
J.L. Fast nog sjutton är detta en fråga om principer från Teslas håll? Det handlar om att man är rädd för att väcka den Björn som sover och därmed riskerar motsvarande krav från övriga delar av världen.
Och det kommer givetvis att bli dyrare för företaget som därmed blir mindre lönsamt.
Är lönsamheten och vinster till aktieägarna överordnad schyssta arbetsvillkor J.L?
MVH AL
Så AL menar att serviceteknikerna i Sverige har slavliknande villkor som förekommer på de kollektivavtalsanslutna byggarbetsplatserna i Sverige ?????? Al har ju inga skrupler när det gäller Geelygruppens produkter och affärsuppträdande så detta påstående är irrelevant från AL:s sida
A.L skrev:
J.L. Fast nog sjutton är detta en fråga om principer från Teslas håll? Det handlar om att man är rädd för att väcka den Björn som sover och därmed riskerar motsvarande krav från övriga delar av världen.
Och det kommer givetvis att bli dyrare för företaget som därmed blir mindre lönsamt.
Är lönsamheten och vinster till aktieägarna överordnad schyssta arbetsvillkor J.L?
MVH AL
Så AL menar att serviceteknikerna i Sverige har slavliknande villkor som förekommer på de kollektivavtalsanslutna byggarbetsplatserna i Sverige ?????? Al har ju inga skrupler när det gäller Geelygruppens produkter och affärsuppträdande så detta påstående är irrelevant från AL:s sida
Fanboy J.L kör whataboutism, ett retoriskt knep för att vända sakfrågan, när man inte har egna argument att komma med.
Inte heller frugan till den anställde får yppa någonting om Tesla. Då ringer HR-chefen.
:(
https://da.se/2023/12/teslas-avtal-om-munkavle-har-redan-drabbat-anstalld-inkallad-till-hr-avdelningen/
Peter E skrev:
"En annan klausul fråntar den enskilde alla rättigheter till eventuella uppfinningar och annan immateriell egendom han eller hon skapat under sin anställning, även om skapandet skett på fritiden och utanför Teslas lokaler. "
Livegenskapen i Teslas modell.
Inga konstigheter i ett hightech-bolag.
De som hetsar upp sig över det jag läst om avtalet, vet inte hur avtal skrivs i internationella hightech-bolag. Jobbar med mjukvaruutveckling/produktutveckling i sådana sedan 20+ år.
Läs vad jag skrev tidigare, obegripligt att ni fortfarande diskuterar detta.
Ingen arbetstagare som jag vet har blivit fälld för detta heller, tyvärr enl mig.
Man sprider inte det man jobbar/jobbat med, normal hyfs.
motorcykelentusiasten skrev:
Peter E skrev:
"En annan klausul fråntar den enskilde alla rättigheter till eventuella uppfinningar och annan immateriell egendom han eller hon skapat under sin anställning, även om skapandet skett på fritiden och utanför Teslas lokaler. "
Livegenskapen i Teslas modell.
Inga konstigheter i ett hightech-bolag.
De som hetsar upp sig över det jag läst om avtalet, vet inte hur avtal skrivs i internationella hightech-bolag. Jobbar med mjukvaruutveckling/produktutveckling i sådana sedan 20+ år.
Läs vad jag skrev tidigare, obegripligt att ni fortfarande diskuterar detta.
Ingen arbetstagare som jag vet har blivit fälld för detta heller, tyvärr enl mig.
Man sprider inte det man jobbar/jobbat med, normal hyfs.
Nu var det ju frugan som Tesla hade spårat upp och som sagt något opassande. :)
Oj Oj, med andra ord är norskarna korkade som köpt sååååå många Teslor i år (49 % marknadsandel). Förklaringen är nog tyvärr för alla kraxande kråkor att inget annat märke är prisvärdare och fungerar lika bra i vekligheten. Att Tesla också går sönder, likt alla bilar gör och får ut måndagsexemplar händer i produktion. Att bilens egenskaper inte tilltalar alla är inte något konstigt heller. Men AXA och kompani kan ju tillbringa en period med en Tesla och utifrån detta komma med kritik om vad som är så dåligt.
Usa är olika märken exempel Chrysler är sämst och Chevrolet är bäst när det gäller kvalitet.
Jag själv har Usa är en PC dator som heter Lenovo ThinkPad är särklass hög kvalitet också krock är på topp från lab.
Tesla är annan som tål inte bra kvalitet för Elon Musk som inte kan mycket om vad som rätt och fel materialkvalitet.
Uppdaterat: 2023-12-23 22:49
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html
Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
JL
Nej, det är inte Skoda forever. De enda Skoda jag ägt är de två senaste. Innan dess har det varit ganska blandat.
Det troliga är nog att nästa bil är en korean eller något tyskt, typ ID7.
Tesla har några bra egenskaper, tex bra drivlinor, men det räcker inte för att få mig på fall.
Om Teslabilar är bra eller mindre bra är Inte frågan här.
Teslaorganisationen står för en mycket usel människosyn vilket inte heller är frågan, det är fakta.
Frågan här är hur Vi ska ställa oss till dessa förhållande .. och där tycker vi tydligen olika.
Om Teslabilar är bra eller mindre bra är Inte frågan här.
Teslaorganisationen står för en mycket usel människosyn vilket inte heller är frågan, det är fakta.
Frågan här är hur Vi ska ställa oss till dessa förhållande .. och där tycker vi tydligen olika.
Om herrarna tänker ett varv till går det inte att driva en organisation, som är framgångsrik, med en usel människosyn. Däremot är organisationen mycket hårt styrd på resultat/prestation, vilket inte svenskar är vana vid.
Om herrarna tänker ett varv till går det inte att driva en organisation, som är framgångsrik, med en usel människosyn. Däremot är organisationen mycket hårt styrd på resultat/prestation, vilket inte svenskar är vana vid.
Hmm .. Får lite Hitler/Stalin/Putin-vibbar där JL .. Menar du verkligen vad du skriver 🤔
Kommentarer
Ja eller så inser man att Tesla är oroliga för vad konsekvenserna blir globalt sett
Tesla må profilera sig som en aktör som skall rädda världen - uppenbarligen finns det tillräckligt många lättledda dumskallar som köper sådan gallimatias- men den bistra sanningen är förstås att Tesla vill tjäna så mycket pengar som möjligt.
Något annat motiv finns inte till deras agerande
MVH AL
Där slog du nog huvudet på spiken som man säger AL. Hade Tesla haft lika eller bättre villkor så hade kollektivavtalet varit signerat för länge sedan. Så det där tjafset om frivillighet som vissa debattörer här pratar om är bara larv.
"Så det där tjafset om frivillighet som vissa debattörer här pratar om är bara larv."
Öh? Är grundlagen larv?
Gmogmo
Du menar rätten att strejka?
Nej. Rätten att välja vilka avtal man skriver under.
Så AL menar att serviceteknikerna i Sverige har slavliknande villkor som förekommer på de kollektivavtalsanslutna byggarbetsplatserna i Sverige ?????? Al har ju inga skrupler när det gäller Geelygruppens produkter och affärsuppträdande så detta påstående är irrelevant från AL:s sida
Inte heller frugan till den anställde får yppa någonting om Tesla. Då ringer HR-chefen.
:(
https://da.se/2023/12/teslas-avtal-om-munkavle-har-redan-drabbat-anstalld-inkallad-till-hr-avdelningen/
Fanboy J.L kör whataboutism, ett retoriskt knep för att vända sakfrågan, när man inte har egna argument att komma med.
Fan va sjukt. Vilket jävla äckelföretag.
Läs vad jag skrev tidigare, obegripligt att ni fortfarande diskuterar detta.
Ingen arbetstagare som jag vet har blivit fälld för detta heller, tyvärr enl mig.
Man sprider inte det man jobbar/jobbat med, normal hyfs.
Nu var det ju frugan som Tesla hade spårat upp och som sagt något opassande. :)
Oj Oj, med andra ord är norskarna korkade som köpt sååååå många Teslor i år (49 % marknadsandel). Förklaringen är nog tyvärr för alla kraxande kråkor att inget annat märke är prisvärdare och fungerar lika bra i vekligheten. Att Tesla också går sönder, likt alla bilar gör och får ut måndagsexemplar händer i produktion. Att bilens egenskaper inte tilltalar alla är inte något konstigt heller. Men AXA och kompani kan ju tillbringa en period med en Tesla och utifrån detta komma med kritik om vad som är så dåligt.
Jag trampar på spikar hellre än köper en Tesla.
Usa är olika märken exempel Chrysler är sämst och Chevrolet är bäst när det gäller kvalitet.
Jag själv har Usa är en PC dator som heter Lenovo ThinkPad är särklass hög kvalitet också krock är på topp från lab.
Tesla är annan som tål inte bra kvalitet för Elon Musk som inte kan mycket om vad som rätt och fel materialkvalitet.
Skoda forever, visst det är ingen dålig bil. Du kommer nog att köra Tesla tids nog Axa
Är det här man brukar säga: Dream on?
JL
Nej, det är inte Skoda forever. De enda Skoda jag ägt är de två senaste. Innan dess har det varit ganska blandat.
Det troliga är nog att nästa bil är en korean eller något tyskt, typ ID7.
Tesla har några bra egenskaper, tex bra drivlinor, men det räcker inte för att få mig på fall.
Om Teslabilar är bra eller mindre bra är Inte frågan här.
Teslaorganisationen står för en mycket usel människosyn vilket inte heller är frågan, det är fakta.
Frågan här är hur Vi ska ställa oss till dessa förhållande .. och där tycker vi tydligen olika.
+100 Håller med.
Om herrarna tänker ett varv till går det inte att driva en organisation, som är framgångsrik, med en usel människosyn. Däremot är organisationen mycket hårt styrd på resultat/prestation, vilket inte svenskar är vana vid.
Hmm .. Får lite Hitler/Stalin/Putin-vibbar där JL .. Menar du verkligen vad du skriver 🤔
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.