Gästbok

Gästbok

Kommentarer

#1
2014-05-20 20:24

"Ägt drygt 50bilar genom åren" Låter som du är osäker och inte finner något som passar dig.

#2
2014-07-10 14:30

Thommys.

Då har du nog missat något vid detta laget........;o) Världen är i ständig förändring, ingenting är bestående. Det enda bestående är förändringen! Och det gäller även för Mercedes...........som inte är vad det har varit sen Lexus kom in i bilden......

Nej jag är inte osäker, jag vet att jag inte vill ha en bajamaja att åka i........;o)

#3
2015-02-20 10:34

Hej, nja det är inte lätt att hitta delar och det som är svårast är kromet då de använde zink under och efter en viss tid blir det knottrigt, plåten på min är bra så där har jag sluppit leta delar, ska man hitta idag så är det Thailand som gäller, där finns både bilar och plåt, även USA och Australien har en del men frakten från Australien gör det nästan omöjligt att köpa därifrån.

Kul att du haft en -77:a jag tror att jag haft 5st av den modellen (76-77) och GT:n är den tredje av föregångaren (71-75) :)

Det har alltid funnit en längtan att äga en så fort jag sålt, så jag hoppas att jag kommer att behålla denna så länge jag kan köra bil :)

#4
2015-02-25 16:01

Där ser man, ja man har ju undrat vem denna tryckare är, märkligt att han kan kringgå systemet för han fortsätter ju med sitt tryckande

#5
2015-02-25 17:50

;o)

#6
2015-12-26 10:43

Man får ha hur många nicks som helst Shogun.
;-)

#8
2016-01-25 18:30

Får be den herre att inte skriva dumheter i min profil tack!
Jag har anmält både din kommentar och ditt användarnamn och emotser redaktionell åtgärd.

#9
2016-07-22 18:09

Har du inget snällt eller vettigt att skriva i min gästbok, är det oändligt mycket bättre om du lät bli!

#10
2016-07-22 18:37

gässwho.

Ta bort gästboken då om ingen får skriva i den......vad var det som var elakt?

#11
2016-11-03 13:48

Tjena Shogun,

#12
2016-11-03 13:48

Ja, ett tag var AL rent odräglig och idiotförklarade (med diverdse invektiv) allt och alla som inte tyckte som han, men jag tycker han har lugnat ner sig betydligt numera och för en mer sansad debatt. Lite mer lämplig för ett forum som detta.
Sedan håller jag med om att besserwissers är allmänt jobbiga.

#13
2017-02-13 22:28

Jadu Shogun, det dyker ofta upp nya köprådstrådar i forumet där nya medlemmar med förnamn och efternamn och med ett självporträtt frågar om köpråd. Du har tidigare gjort dig känd som ett troll i Teknikens världs kommentarsfält med ditt förnamn och efternamn likt alla dessa nya medlemmar på forumet som frågar efter köpråd. Den nya forummedlemmen Dennis Östberg äger tydligen en Audi A6 om jag inte minns fel så har du skrivit flera inlägg om din eller din sons Audi A6 och dess problem. Det går att se likartade mönster i dina inlägg med dessa nya medlemmar. Motbevisa mig om jag har fel.

#15
2017-09-26 01:18

Diesel du läste väl länken till Dennis Östberg? Jag gjorde det precis nu liksom ditt inlägg. Du är ute och seglar......
Men visst finns många med flera nick jag vet.

#16
2018-04-16 13:37

Hej, lägg ner och svara inte A. L. Jag börjar på riktigt att tro han är ett internet troll. Vi andra förstår vad en två ton tung Volvo V90 drar. Känner två med V90 och kan bekräfta ca 0,7 liter per mil blandad lugn körning.

#17
2018-04-16 13:43

Om du har netflix, titta på dokumentären "Dirty Money". Ett avsnitt handlar om diesel skandalen på Volkswagen, och vad de hittade. A. L mfl vill inte att diesel skall vara farligt för att annars kan de inte köra sina tunga bilar (typ Volvo) till rimliga utsläpp och "låg" förbrukning.

#18
2019-03-16 13:55

Varför förnekar du att en C3 Aircross med HVO är klimatneutral eftersom HVO har noll nettoutsläpp av CO2? Vilket biodrivmedel är din RAV4 certifierad för?

#19
2019-06-06 09:30

Du tänker på indirekta samband Shogun. Men någon sådana mätning är det ingen som har gjort. JD Power är förvisso inne på det i skriftlig form i sin studie tidigare - men där gick det ju ingen vidare för Toyota och någon faktoranalys redovisas inte.

https://europe.jdpower.com/press-releases/2019-uk-vehicle-dependability-...

Däremot har man kunnat notera att:

- Felnivåerna ökat - hos flertalet olika undersökningar som mäter just fel
- Att kostnaderna för desamma just har ökat
- Att ledningen gått ut och bett om ursäkt (hänt ett par gånger)
- Att andelen återkallelser slår alla rekord

Varumärket - "ryktet" som Shogun tänker på har dock samtidigt blivit starkare. Huvuddelen av den förstärkningen förklaras av en bra kundvård samt hybridlösningen. Ingenstans i de studierna hittar jag några belägg för att varumärket blivit starkare på grund av produkternas felfrihet. Det vore nämligen en sensation (eftersom alla mätningar visar på motsatsen).

Så var har Shogun några belägg för att felfrekvensen är oförändrad - eller ens i paritet med konkurrenternas - om den inte skattats?

Det är som att kontrollera synen genom att mäta blodtrycket - d.v.s omöjligt.

En annan intressant faktor rör JD Power. Om vi nu bortser från alla tveksamheter som sådana här underlag är förknippade med - ty de är många - så kan vi se att Toyota tappat allt mer över tid även här:

År: resultat (fel per 100 fordon)

År 2019: 134
År 2018: 108
År 2017: 105
År 2016: 95
År 2015: 88

På fem år observerar ägarna själva - det som enligt Shogun "märks i befömningen av bilen och i jämförelse med bilar man haft tidigare" (#112) - kunnat notera just att felnivån ökat. Detta faktum gäller alltså inte bara i de kvalificerad bedömningarna ute hos verkstäderna (DEKRA, TuV), eller i Toyotas eget underlag - utan tycks också gå att hitta hos ägarna, alla fall hos JD Power.

https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-uk-vehicle-dependab...
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2017-uk-vehicle-dependab...
https://www.jdpower.com/business/press-releases/jd-power-2016-uk-vehicle...
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2015-uk-vehicle-dependab...

MVH AL

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.