Vi Bilägares forum

Reservdelar på skruvat.se

Reservdelar på skruvat.se

Är det fler som haft problem med skruvat.se och deras returhanterig?

4 veckor att behandla ett returärende ( ångerrätt ) är under all kritik. Inget företag har så lång returhantering.

Min fråga till Skruvat.se:
"Hej

Vad har hänt med min retur 1K0/2B82, skickades med Schenker den 25/9-2016 kollinummer: 035300070428 "
-------------------------------
Svar från Skruvat på min fråga om retur:
"Hej,

Tack för ditt mail.
Dessvärre har inte din retur kommit fram till oss ännu.
Det kan ta upp till 2 veckor innan den har kommit till oss sen till kommer ungefär 2 veckor innan returavdelningen har hanterat den.

Så fort dom har gjort detta kommer du få ett mejl.
Med vänliga hälsningar,
Kundservice"

Uppdaterat: 2016-10-07 14:55

Kommentarer

Har du varit in och tittat på prisjakt.se? Ditt inlägg om skruvat.se har tydligen besvarats av någon sorts tjänsteman. Citeras här nedan:

"Hej Zoran, Tack för ditt inlägg! Normalt hanterar vi returer samma dag eller dagen efter vi mottagit returpaketet. Ibland kan det ta längre tid beroende på antal returer och ifall någon varit sjuk på returavdelningen. Det min kollega menar är att det ibland kan ta upp mot 2 veckor innan returpaketet anländer vårt lager. Det är en hel del faktorer som kan spela in och en utav dem är hur ofta transportören kommer och hämtar returpaketen hos ombudet. Nu ser jag att ditt paket har registrerad och är mottagen av Schenkers returavdelning 29/9, vilket då borde innebära att returen borde komma till oss denna vecka. Din retur kommer att bli hanterad denna vecka eller i början på nästa vecka och du kommer bli meddelad via mail så fort din retur har blivit färdigbehandlad. Hör gärna av dig igen ifall det är något annat du undrar över.
Med vänliga hälsningar,
Tom Koutonen, arbetsledare
Kundservice,
Skruvat.se Tel: 08-120 20 420"

Har själv inga erfarenheter av skruvat.se men desto sämre minnen av Schenker, värre skurkföretag hittar du inte bortsett från Apples slavläger i Kina och coltangruvorna i Demokratiska Republiken Kongo.

Uppdaterat: 2016-10-07 16:26

Kan tyvärr bara hålla med om att det kan vara mer än bökigt med "Skruvat" om de skickat fel saker. Fick blinkers som inte gick att montera på en av mina bilar och skrev därför och undrade varför de säljer delar som inte passar. Skrev också att jag ville ha hemskickat helvita blinkers istället som jag med säkerhet vet skall passa. Angav även artikelnr för dessa. De som jag hade beställt passar till Amerikanska modeller men inte till de Svenska utan omfattande modifiering och om någon sådant fick man inget besked om på sidan. Det finns inte en chans för att jag börjar att skära sönder en fin originalbil ( b.l. fästen m.m ) och sedan typ limmar dit något annat. Senare såg jag att samma blinkers även säljs på andra sajter också men då med en förklaring om att det krävs en omfattande ombyggnad på både bil och insats om de skall gå att montera.

Någon förklaring eller ursäkt fick jag aldrig ifrån Skruvat men däremot en jäkligt dålig förklaring på hur man själv kunde skriva ut en retursedel. Detta fungerade inte men det framgick att jag själv skulle betala för returen.(vilket man alltså inte skall) Skrev ett nytt mail och Skruvat lovade att skicka en ny länk som inte heller den fungerade. Efter tredje försöket var jag hyfsat irriterad och då fick jag ett nytt mail där de faktiskt hade skickat en länk som gick att skriva ut. De försökte också väldigt ingående idiotförklara mig genom att beskriva i detalj hur jag skulle göra för att skriva ut sedeln. ( skicka rätt länk ifrån början istället era idioter! )

Kör ner till Posten där det visar sig att retursedeln inte fungerar....Går ut till bilen och ringer upp "Skruvat" ( otroligt nog så har de faktiskt en telefon )
Föga förvånande tar det en rejäl stund att komma fram och de skickar då nya länkar som ser ut på precis samma vis som de tidigare som inte fungerade och jag måste då tala om hur han måste göra. Han lovar mig då ( mycket generöst? ) 200kr i "presentkort" på "Skruvat" om jag skickar tillbaka delarna själv varpå jag upplyser om att det kostar långt mycket mer än så att skicka tillbaka sakerna + att jag inte lägger ner en krona till förrän att jag får tillbaka mina pengar. Han skickar då ännu en ny länk som ser ut att fungera och jag kör åter hem för att kunna skriva ut den. Den här gången fungerar allt som det skall och jag kunde skicka tillbaka de felaktiga delarna. Nåja tänkte jag...lite strul får man kanske räkna med ibland och skrev tillbaka för att fråga om hur jag skulle göra med tillgodokvittot ( som jag räknade med att jag skulle få ) för att kunna köpa nya blinkers på sidan.
De svarade då att först skulle returen kontrolleras och godkännas och detta kunde ta några veckor. De skulle inte heller skicka ut något tillgodokvitto utan bara sätta tillbaka pengarna på mitt konto.
Då inte bilen används så tänkte jag inte så mycket mer på det detta mer än att det ju var korkat att inte bara skicka mig rätt delar istället. På det här sättet riskerar de ju bigtime att jag istället handlar någon annanstans.

Tiden gick och jag glömde mer eller mindre bort det hela men så började det att komma en hel del mail ifrån "Skruvat" om att de beklagade den långa svarstiden och jag trodde att det hela handlade om en enkät som jag hade fyllt i angående hur jag ansåg att reklamationen hade fungerat. ( behöver nog inte tillägga att de inte fick det bästa betyget? )
Mailen fortsatte att komma med samma innehåll om att de beklagade den långa svarstiden och sedan kom det ytterligare två mail som beskrev hur jag skulle skriva ut en retursedel. ( samma länk som inte fungerade ifrån första början ) Fattade ingenting utan skickade bara tillbaka ett ?
Plötsligt kom jag på att jag inte mindes om de faktiskt hade betalt tillbaka mina pengar eller ej och gick in på kontot för att kontrollera. Dagen efter att de skickat det sista obegripliga mailet om retursedeln så hade de satt in mina pengar! Ordern lades och betaldes den 24 Maj och pengarna kom tillbaka den 5 Augusti! ( Ingen förklaring eller ursäkt angående något har ännu skickats men de väntar kanske fortfarande på mina blinkers? ;) )

Någonting helt galet och förvirrat sker på det företaget och jag har förstås inte handlat mer där sedan dess. Men allting har något gott med sig också när företag gör bort sig....Inte så sällan så hittar man fler alternativ som varken är dyrare eller sämre.
Har nu ganska mycket erfarenhet utav näthandel och visst kan det gå fel ibland men när felen upprepas och företaget ändå inte begriper eller är i stånd att rätta till sina misstag...ja då brukar jag råda alla i min närhet att välja ett annat företag att handla utav. En annan bra sak att tänka på är att om det saknas ett svenskt telefonnummer så finns det en god anledning till detta ...( dock inte till kundens fördel )

Uppdaterat: 2016-10-08 01:31

Beställde fjädrar men de passade inte, såg på nätet att Skruvats leverantör hade fel i sina listor så där var det inte Skruvats fel.
Jag returnerade och det sköttes exemplariskt av Skruvat. Efter en tid kom pengarna tillbaka på mitt konto utan att jag behövt göra något mer.
Tog en stund men proffsigt skött av Skruvat!

Uppdaterat: 2016-10-08 08:09