Nästa artikel
Opel med ny blixt i nosen
Nyheter

Opel med ny blixt i nosen

Publicerad 21 maj 2008 (uppdaterad 21 september 2010)
När Opel senare isommar presenterar sin nya mellanklassare Insignia passar man även på att introducera en omarbetad logotyp, den välkända Opel-blixten.
Insignia sägs vara ett steg mot en helt ny designfilosofi hos Opel. Hel nya linjer och helt nytt tänkande finns i bakgrunden när bilen presenteras på Londons stora bilsalong i juni.

Men man nöjer sig inte med att bara rita en ny bil. Blixten, Opel-blitz, som sitter i nosen på oplarna från förr och nu, har fått sig en omgång på ritbordet för att "bättre motsvara Opels designspråk och filosofin bakom våra bilar" som mannen med blixten på bilden, GM Europas chefsdesigner Mark Adams, säger.

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.