Den kinesiska Geelykoncernen investerar i ännu en biltillverkare. Först ut är en eldriven crossover som bygger på SEA-plattformen.
Den kinesiska Geelykoncernen investerar i ännu en biltillverkare. Först ut är en eldriven crossover som bygger på SEA-plattformen.
Kommentarer
Har dom någon strategi över huvudtaget ??? Ter sig mer likt den gamla hederliga sovjetiska propagandaapparaten som ska visa hur framstående de är, kommunisterna. Ser ut som en V90 som de maskerat, ny modell = nytt bilmärke.
Finns rejält med logik i att maskera den som en V90 :p
Det finns många många exempel när biltillverkare maskerat sina bilar till att se ut som ett annat märke.
T.o.m har det tagits bilar från andra tillverkare där man testa helt egna motorer, drivlinor och komponenter. Framtagningen av Volvo 850 är bara ett exempel.
Xtuz, nu är det ju inte riktigt 1985. Biltillverkare, särskilt de som ska tillverka en elbil, är ju oerhört kvicka att lägga ut bilder på sina ideér/koncept. Kanske inte alltid slutgiltiga designen men bara för att få lite uppmärksamhet i det allt mer höga flöde av information. Mitt inlägg pekar på att Geely är en del i den kinesiska propaganda apparaten i där Geely allt mer ser ut att köra "bilmärkeslotto" utan en märkesstrategi. Då är det ju enkelt att dra en säck över en v90 och kalla den för ett nytt märke.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.