Efter det jag kört e-C4 kan jag bara konstatera att denna biltypen är inget för mig. Inga som helst fördelar mot en vanlig coupé-modell, snarare får du bara sämre egenskaper av allt. Denna biltypen måste bort anser jag, det är en styggelse. Efter att ha läst diverse artiklar ifrån mestadels USA så är det väldigt många som också ser Crossover-modellerna som väldigt onödiga, och som inte borde finnas. Antingen har man en rejäl SUV med fyrhjulsdrift eller så har man det inte.. och då gör man en modell som vanlig bil istället. Crossover modellen som sådan löser inget problem, snarare skapar problem med högre förbrukning, buller och mindre utrymme.
Hx30, största fördelen med crossover och speciellt som eldriven, är att du blir högst trendig och på ett påtagligt sätt tävlar om folks uppmärksamhet både i trafiken och hemma på garageuppfarten. Detta kanske är värt alla nackdelar?
Uppdaterat: 2021-11-23 19:05
"När förändringens vind blåser bygger en del vindskydd medan andra bygger väderkvarnar eller hissar segel."
Henrik M
Utan tvekan värd merpriset, den är långt mycket snyggare än ID.4 med denna lilla ändringen!
Håller med Henrik. ID4 är fräsch men ID5 är ännu fräschare. Kör eller frun kör en VW ID3 sedan i augusti som nu rullat drygt 1800 sköna mil. Hon dagpendlar 38 mil 4 dagar per vecka.
Kommentarer
Efter det jag kört e-C4 kan jag bara konstatera att denna biltypen är inget för mig. Inga som helst fördelar mot en vanlig coupé-modell, snarare får du bara sämre egenskaper av allt. Denna biltypen måste bort anser jag, det är en styggelse. Efter att ha läst diverse artiklar ifrån mestadels USA så är det väldigt många som också ser Crossover-modellerna som väldigt onödiga, och som inte borde finnas. Antingen har man en rejäl SUV med fyrhjulsdrift eller så har man det inte.. och då gör man en modell som vanlig bil istället. Crossover modellen som sådan löser inget problem, snarare skapar problem med högre förbrukning, buller och mindre utrymme.
Hx30, största fördelen med crossover och speciellt som eldriven, är att du blir högst trendig och på ett påtagligt sätt tävlar om folks uppmärksamhet både i trafiken och hemma på garageuppfarten. Detta kanske är värt alla nackdelar?
Utan tvekan värd merpriset, den är långt mycket snyggare än ID.4 med denna lilla ändringen!
Håller med Henrik. ID4 är fräsch men ID5 är ännu fräschare. Kör eller frun kör en VW ID3 sedan i augusti som nu rullat drygt 1800 sköna mil. Hon dagpendlar 38 mil 4 dagar per vecka.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.