Vi Bilägares forum

Nya Audi A4 2023: Bensin och diesel – frågetecken kring el

Nya Audi A4 2023: Bensin och diesel – frågetecken kring el

När Audi lanserar en ersättare till ”superviktiga” modellen A4 är det oklart om den dyker upp med eldrift. I så fall blir det på en annan plattform.

Läs hela artikeln
2021-10-13 08:39

Kommentarer

Utmärkt! Den så kallade omställningen kommer inte att klaras utan förbränningsmotorerna.

2021-10-13 18:51
Vissa personer är födda grälsjuka. Släpp dem och gå vidare. Dessutom: Om du inte tillåter folk att inte respektera dig, kommer de snart att börja betrakta dig som konstig. DET är konstigt.

...och hur går omställningen till med hjälp av förbränningsmotorer ?

2021-10-13 19:00

Det kan ju bli en A4 e-tron.

2021-10-13 21:04
Power to the people
SnookerPro skrev:

Utmärkt! Den så kallade omställningen kommer inte att klaras utan förbränningsmotorerna.

Helt underbart hur en person som i sin signatur "ser ner på" de som är grälsjuka medans han själv i tråd efter tråd fortsätter kasta ut fördummande inlägg med enbart en avsikt, att skapa gräl......haha, tragiskt!

2021-10-13 22:42

Audi:
Gör något smart à la Mercedes, skapa en klimatsmart Audi med dieselladdhybrid med en räckvidd på helst + tio mil då kommer ni att iklä er ledartröjan! Jag skulle definitivt köpa den bilen.

2021-10-14 09:26

Men om vi tar bort alla förbränningsmotorer redan idag (med ett knapptryck), hur ska vi då klara omställningen?

Sedan har jag anmält dig, Henrik.

2021-10-14 12:50
Vissa personer är födda grälsjuka. Släpp dem och gå vidare. Dessutom: Om du inte tillåter folk att inte respektera dig, kommer de snart att börja betrakta dig som konstig. DET är konstigt.

Ingen seriös människa tror väl på fullaste allvar att man byter ut alla befintliga fordon "med ett knapptryck" - så seriositeten i ovanstående inlägg är ju inte speciellt hög.

2021-10-14 12:54
SnookerPro skrev:

Men om vi tar bort alla förbränningsmotorer redan idag (med ett knapptryck), hur ska vi då klara omställningen?

Varför det? Grälsjuk?

2021-10-14 13:41
Christer skrev:

SnookerPro skrev:

Varför det? Grälsjuk?

Verkar vara viktigt för vissa att anmäla och samtidigt även skriva om denna bravad.

2021-10-14 15:06
Guran