Vi Bilägares forum

Mäkinens förmånsbil C300e kombi

Mäkinens förmånsbil C300e kombi

Ska man välja tjänstebil när man snart blir 50 finns det väl bara två fabrikat och Toyota har inga laddhybrider som ser ut som bilar.
Känns lite konstigt att byta ut en Optima(l) bil med extra allt till en C-klass utan basala saker som Android Auto och adaptiv farthållare.
Jag hämtade bilen i eftermiddags och har bara hunnit köra hem.
Det är en hel del vägljud på fel asfalt. Det känns ganska galet att ta upp nyckeln ur fickan för att öppna bilen och sen inte använda den inne i bilen.

Uppdaterat: 2020-09-17 20:05

Kommentarer

Pratade med en bilförsäljare härom dagen, sålde bl.a Opel, Citroen och några andra märken. Kollade läget på en ny Grandland laddhybrid som han hade annons på i Blocket. Den var borta sa han, tyvärr hade den exporterats. De hade en hel del Grandland laddhybrider som hade gått i väg utomlands. De hade varit svårsålda här hemma, så när de fick förfrågan hade de exporterat dem. Han tyckte det var tråkigt att de försvann men som han uttryckte det, de fick rejält med betalt.

Uppdaterat: 2022-12-01 17:51

Ja det är häpnadsväckande hur oeftertaktade Opelbilar är här i Sverige. Dom har ju riktigt trevliga bilar, var rejält sugen på en Insignia av senaste modell, men turligt nog avstod jag då det troligen blivit en dyrköpt affär.
Men beträffande Grandland så tror jag även 3008 laddhybrid också är lite trögsåld.

Uppdaterat: 2022-12-01 19:48