Vi Bilägares forum

En Volvo 850?

En Volvo 850?

Ena sonens flickvän fick hjälp av sönerna att kolla och köpa bil med extremt minimal ungdomsbudget.

En Volvo 850 av årsmodell 1995 och 18.000 mil, ett par år yngre än köparen...

Bilen verkar felfri, skattad, har bra däck och dokumenterad service, förmodligen dax för kamremsbyte.

Priset? Tjaaa...2.000:- var precis inom budget om man säger så :-)

Om någon är intresserad så kan jag rapportera om gammelbilens kommande öden och äventyr.

Uppdaterat: 2017-07-28 07:07

Kommentarer

Millenia skrev:

Det verkar som Volvo blir såld med rejäl vinst, flera spekulanter och bilskrotar som vill köpa den för 4.000:-, det är katalysatorn som är värd något vad jag kan förstå, en privatperson står först i kön.
Ersättare redan köpt, en Toyota Avensis 2.0 årsmodell 2001(kamkedja) med 17.000 mil på mätaren, pedantskött av en äldre herre, fullstämplad servicebok med service årligen, rutorna har tagit slut i serviceboken, extra rostskydd utfört.
Förtjänstmedaljer för skadefri körning från "Trafikförsäkringsanstalterna" i grillen är ett gott tecken på en seriös motorist. :-)

Slutet gott, allting gott. Toyotan är ju inget under av karaktär, men det fordras ju ändå inte i sammanhanget. :-)

Uppdaterat: 2023-02-06 19:37
Power to the people

Nej, karaktär var inget krav, däremot fyra hjul, automat och ratt, vilket den uppfyllde med råge. :-)

Uppdaterat: 2023-02-06 23:21

Millenia-det vore trevligt om du fortsätter att skriva om dina erfarenheter av Toyotan.
Men du får se upp, Toyota har ännu populärare katalysatorer än Volvo.

Uppdaterat: 2023-02-07 09:01
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Det kan jag absolut göra, men Toyotan var i en helt annan prisklass - 22.000:- och kommer av allt att döma inte få ett lika äventyrligt liv som Volvon under sina sista år.

Att köra en småtråkig Toyota fram och tillbaka i Stockholms sandiga saltslask på sönderkörda, lappade och lagade vägar är ingen spännande historia, förutom att det är den mest fientliga miljö en bil kan utsättas för.

Uppdaterat: 2023-02-07 09:20