Vi Bilägares forum

Konstigt forum?

Konstigt forum?

Flera gånger när jag skriver på detta forum händer det att jag loggas ut samtidigt som jag skickar.
Detta har medfört att jag, när jag skrivit färdigt, alltid markerar allt, klickar Ctrl+C, innan jag skickar.
Då kommer det upp en ruta med "Åtkomst nekad... osv".
Är det fler som märkt detta?

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Kommentarer

Redigera inlägg är toksvårt också. Ett tips till ViB är att köpa en färdig programvara typ vBulletin och integrera den istället för att ge sig på något hemmagjort. Delete tar inte bort text hela tiden utan funkar bara ibland. Likadant med att lägga till text, funkar bara ibland.

Uppdaterat: 2008-02-23 15:33

Varför kan man inte logga ut när man väl har loggat in?

Uppdaterat: 2020-12-08 23:26

Jag tycker det har fungerat hyfsat bra den senaste tiden, inga ofrivilliga utloggningar och editeringsfunktionen har funkat dom få gånger jag behövt den (stavfel och sånt). Kör med W7 och W10 på både äldre och nyare maskiner. Sgs enbart med Edge och Firefox men t.o.m. ibland IE som faktiskt funkar jättebra för ViB.

Uppdaterat: 2020-12-09 05:48

Jag har faktiskt inget att klaga på och då är jag tyvärr en person som gillar att klaga lite väl mycket. Fungerar precis som det ska göra.
Visst har jag upplevt problem förr, men det var ett bra tag sedan nu.

Uppdaterat: 2020-12-09 07:47
- Peugeot e-208 GT 2022
bejje skrev:

Jag har faktiskt inget att klaga på och då är jag tyvärr en person som gillar att klaga lite väl mycket. Fungerar precis som det ska göra.
Visst har jag upplevt problem förr, men det var ett bra tag sedan nu.

Håller med bejje. På senare tid inga som helst problem.

Uppdaterat: 2020-12-09 08:23
Det är inte lätt att vara enögd, för då har man dubbelt så svårt att se sanningen!

Samma här, vart ovanligt problemfritt ett bra tag nu. Kanske har betydelse vad man använder för läsare.

Uppdaterat: 2020-12-09 09:19

Jinxa inte detta nu, gubbar... ;-)

Uppdaterat: 2020-12-09 09:31
*Robban
Swenssons skrev:

Varför kan man inte logga ut när man väl har loggat in?

Det är väl bara att klicka på ditt namn och sen på logga ut? Så brukar jag göra och det brukar bli så bra så.

Uppdaterat: 2020-12-09 09:44

Inga såna problem, men däremot kan jag få logga in 2 gånger, när jag vill kommentera.
Och, när jag kommenterat, så hamnar jag ibland i nästa artikel istället för den jag just skrev i... skumt.

Uppdaterat: 2020-12-09 14:28
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Meddelandefunktionen verkar inte fungera. Annars inga problem alls.

Uppdaterat: 2020-12-09 14:30
Mycket vatten har runnit under hjulen...
hultarn skrev:

Inga såna problem, men däremot kan jag få logga in 2 gånger, när jag vill kommentera.
Och, när jag kommenterat, så hamnar jag ibland i nästa artikel istället för den jag just skrev i... skumt.

Det händer mig också.
Ofta!

Uppdaterat: 2020-12-09 15:29
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag kör Mac med safari eller IPad med safari och tycker som sagt att det nu flyter på ganska bra.
Blir utloggad ibland efter flera dagar utan närvaro.

Uppdaterat: 2020-12-09 17:29
*Robban

Själv kör jag som Robban Mac, men använder Chrome som webläsare. På jobbet är jag sällan inne i detta forum, men där är det Laptop med Windows 10 och Chrome, men upplever ingen direkt skillnad.

För mig är det mer att det var problem förr oavsett plattform, men nästan inga problem nu. Förr var det vanligt att jag loggade in, klickade mig från en viss sida i tråden till en annan och då var jag utloggad igen. Kunde få logga in ett antal gånger innan jag kunde kommentera.

Uppdaterat: 2020-12-09 18:52
- Peugeot e-208 GT 2022
saabnisse skrev:

hultarn wrote:Inga såna problem, men däremot kan jag få logga in 2 gånger, när jag vill kommentera.
Och, när jag kommenterat, så hamnar jag ibland i nästa artikel istället för den jag just skrev i... skumt.
Det händer mig också.
Ofta!

Då kan man ju undra vad är det som skiljer mellan de som inte har några problem och de som har diverse problem?
Är det webbläsaren eller äldre datorer eller annat?
Själv använder jag bärbar dator en så kallad Laptop med windows 10 ,Google Chrome webbläsare och har bredbandsfiber med 100/100 MB och tycker att VIB äntligen har blivit användarvänligt.

Uppdaterat: 2020-12-09 19:59
Det är inte lätt att vara enögd, för då har man dubbelt så svårt att se sanningen!
EnannanRobban skrev:

Jag kör Mac med safari eller IPad med safari och tycker som sagt att det nu flyter på ganska bra.
Blir utloggad ibland efter flera dagar utan närvaro.

Finns det någon som använder PC när det finns MAC?

;-)

MVH AL

Uppdaterat: 2020-12-11 10:27
” Det finns inget värre än aktiv dumhet.”

En hel del...

Uppdaterat: 2020-12-11 11:04

Finns det någon som använder PC när det finns MAC?

Majoriteten!

Uppdaterat: 2020-12-11 12:50
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag tillhör en minoritet (men en kraftigt stigande sådan) som sen några år tillbaka mest använder en Chromebook - som fungerar alldeles ypperligt med de begränsningar som finns. Men som blir allt färre..:)

Uppdaterat: 2020-12-11 13:31

Jag har aldrig ägt en Apple-produkt av den enkla anledningen att de till stor del prissätter sina produkter baserat på skapade känslor. De har lyckats skapa en slags samhörighet och lojalitet hos sina kunder som går på tvärs med min vilja att ständigt prova och byta leverantörer.

Uppdaterat: 2020-12-11 13:52
Mycket vatten har runnit under hjulen...

Pinjong, så är det ju, de vill att man skall köra deras grejer rakt igenom och om man då väljer att göra det så är det i princip sömlöst mellan att läsa en webblänk på telefonen för att senare läsa vidare på datorn eller paddan och har jag loggat in på en hemsida med datorn så kan jag låtas logga in automatiskt på telefonen osv.
Om de kostar mer än andra liknande produkter? Kanske, men å andra sidan är min upplevelse att grejerna fungerar med god prestanda ganska länge, längre än andra grejer som jag haft på jobbet eller hur vänner behöver bygga ofta. Att köpa en istället för två datorer kostar ju kanske mindre i längden, men vad vet jag.

Uppdaterat: 2020-12-11 13:58
*Robban

Mitt förakt för människor som vill göra det lätt för sig är obegränsat.

OBS skämt. ;-)

Uppdaterat: 2020-12-11 14:03
Mycket vatten har runnit under hjulen...

Ja, jag har förstått att det är allt för enkelt att använda en iPhone, man ”kan ju inte ändra något” eller så kanske man inte behöver ändra något ;-)

Uppdaterat: 2020-12-11 14:05
*Robban

Jag kan bara hålla med Robban här.

Uppdaterat: 2020-12-11 14:32
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Robban - m a o ungefär som att använda en Android-telefon, Android-platta och en Chromebook. På den sistnämnda kan jag bl a köra Android-appar och om jag vill dessutom Linux-appar. Även bland dessa miljöer fungerar integrationen.

Uppdaterat: 2020-12-11 14:41

Pi, perfekt ju!

Uppdaterat: 2020-12-11 16:23
*Robban