Vi Bilägares forum

Ny prissänkning: Tesla Model 3 blir billigare

Ny prissänkning: Tesla Model 3 blir billigare

Tesla sänker priset på uppdaterade Model 3 för att öka försäljningen.

Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2024-04-22 10:47

Kommentarer

Tesla sänker till sillen, och höjer till kräftorna...

Uppdaterat: 2024-04-22 10:59

Mmm, och Teslas aktie har rasat 40% i år. Tesla har förlorat sitt "momentum". Egentligen inte förvånande. Det finns idag ett betydligt större utbud av elbilar på marknaden, utan att marknaden egentligen ökat i samma takt som utbudet ökat. Så här handlar det om att ta andelar av varandra.
Men alla prissänkningar och pris-jojo skapar osäkerhet hos kunderna. En kund som köper en bil idag, vet inte om bilen kommer ha ett lägre pris nästa vecka... För att inte tala om påverkan på andrahandsvärden.
Det börjar likna hemdator-kriget i början av 80-talet, eller PC-kriget i början av 90-talet. Instabil marknad.

Uppdaterat: 2024-04-22 11:02

Vad bra att fler får möjlighet att köpa en mycket bra elbil, som är effektivast på elektronerna.

Uppdaterat: 2024-04-22 21:01
J.L skrev:

Vad bra att fler får möjlighet att köpa en mycket bra elbil, som är effektivast på elektronerna.

Ja om du nöjer dig med SR versionen. Finns även en sydkorean som är lika snål på elektronerna.

Uppdaterat: 2024-04-22 21:40
J.L skrev:

Vad bra att fler får möjlighet att köpa en mycket bra elbil, som är effektivast på elektronerna.

Bra och bra. Det går ju inte ens att få in en hundbur i bagageutrymmet på ett bra sätt.

Uppdaterat: 2024-04-22 21:59

Djurvän som jag är, har jag inte hunden i en bur i skuffen.

Uppdaterat: 2024-04-22 22:19

Mr Snoid, Sykoreanen är snål men inte lika snål, tyvärr.

Uppdaterat: 2024-04-23 06:07

Nåja. Spanade in TeslaBjörns 1000 km test av ID7. Lika förbrukning som Y LR och laddade snabbare. Så nog finns det andra än Tesla som kan leverera snåla drivlinor och snabba laddningar.

Uppdaterat: 2024-04-23 08:34
Axa skrev:

Nåja. Spanade in TeslaBjörns 1000 km test av ID7. Lika förbrukning som Y LR och laddade snabbare. Så nog finns det andra än Tesla som kan leverera snåla drivlinor och snabba laddningar.

Jepp, samma med Ioniq6
Men svårt för en Fanboy att erkänna att konkurrensen hårdnat, vilket även syns i försäljningssiffrorna och bantningen av personal.

Uppdaterat: 2024-04-23 09:07

Snoid
Ja, Teslas försprång har krympt rejält i vissa avseenden. Att Tesla är nervösa märks om inte annat på deras schizofrena prisdumpningar.

Uppdaterat: 2024-04-23 09:29

Snart är väl Teslas eget väl utbyggda nätverk av laddstationer deras enda fördel. Likaså den enkla debiteringen av laddning. Men konkurrenterna lär komma ifatt där också...

Uppdaterat: 2024-04-23 09:36

40-talisten ä, det är många som redan är där.
Enda dom nu konkurrerar med är pris, syns även på den ständiga fluktuationen.

Uppdaterat: 2024-04-23 09:49
Mr Snoid skrev:

40-talisten ä, det är många som redan är där.
Enda dom nu konkurrerar med är pris, syns även på den ständiga fluktuationen.

Just nu fluktuerar väl priset på bilar? Elbilar mest nedåt och brännbilar uppåt. Ofta kostar de ungefär lika mycket...
Jag menar pegan som testades härom dagen kostar från 430 000 och Toyotan med det hopplösa namnet från 470 000.

Uppdaterat: 2024-04-23 11:44
gmogmo skrev:

Just nu fluktuerar väl priset på bilar? Elbilar mest nedåt och brännbilar uppåt. Ofta kostar de ungefär lika mycket...
Jag menar pegan som testades härom dagen kostar från 430 000 och Toyotan med det hopplösa namnet från 470 000.

Pegan var en hybrid, inte en renodlad bensinbil. Det pris som angavs i artikeln var Vi Bilägares gissning utifrån vad bilen kostar i Tyskland. Svenskt pris vet vi inte än.
Med tanke på att priserna rör sig hela tiden så är det nog bra att vänta i det längsta med att kommunicera pris. Ingen mening att ge ett pris på en bil som fortfarande inte rullat ut till svenska återförsäljare än.
För det kan komma att ändras sen ändå...

Uppdaterat: 2024-04-23 13:04
Mr Snoid skrev:

Axa skrev:
Nåja. Spanade in TeslaBjörns 1000 km test av ID7. Lika förbrukning som Y LR och laddade snabbare. Så nog finns det andra än Tesla som kan leverera snåla drivlinor och snabba laddningar.

Jepp, samma med Ioniq6
Men svårt för en Fanboy att erkänna att konkurrensen hårdnat, vilket även syns i försäljningssiffrorna och bantningen av personal.

Vem driver utvecklingen och vem följer. Visst är Ioniq 6 effektiv och nästan lika snabb som modell 3 i Nylands test med liknande batterikapacitet. Att jämföra med modell Y som har större frontarea och högre luftmotstånd därav, blir ju inte jämförbart samt en annan bilklass. Personligen föredrar jag hala bilar med klös i :-)

Uppdaterat: 2024-04-23 20:29

Fast även ID7 var ju lika effektiv som Y i Björns test. Och laddade snabbare än både Y och Ioniq 6.
Visst kan man gilla Tesla ändå men det försprång de hade för fem år sedan är idag obefintligt vill jag mena.

Uppdaterat: 2024-04-23 20:50
J.L skrev:

Mr Snoid skrev:
Axa skrev:
Nåja. Spanade in TeslaBjörns 1000 km test av ID7. Lika förbrukning som Y LR och laddade snabbare. Så nog finns det andra än Tesla som kan leverera snåla drivlinor och snabba laddningar.
Jepp, samma med Ioniq6
Men svårt för en Fanboy att erkänna att konkurrensen hårdnat, vilket även syns i försäljningssiffrorna och bantningen av personal.

Vem driver utvecklingen och vem följer. Visst är Ioniq 6 effektiv och nästan lika snabb som modell 3 i Nylands test med liknande batterikapacitet. Att jämföra med modell Y som har större frontarea och högre luftmotstånd därav, blir ju inte jämförbart samt en annan bilklass. Personligen föredrar jag hala bilar med klös i :-)

Jag jämför inte alls. Konstaterar bara att det finns minst lika bra bilar av andra fabrikat.
Och har bestämt för mig att Ioniq5 N är snabbare än Y Performance, om den nu är viktigt 😉
Vill bara påpeka att Tesla på intet vis längre kan anses som ett unikum

Uppdaterat: 2024-04-23 21:46
Mr Snoid skrev:

J.L skrev:
Mr Snoid skrev:
Axa skrev:
Nåja. Spanade in TeslaBjörns 1000 km test av ID7. Lika förbrukning som Y LR och laddade snabbare. Så nog finns det andra än Tesla som kan leverera snåla drivlinor och snabba laddningar.
Jepp, samma med Ioniq6
Men svårt för en Fanboy att erkänna att konkurrensen hårdnat, vilket även syns i försäljningssiffrorna och bantningen av personal.
Vem driver utvecklingen och vem följer. Visst är Ioniq 6 effektiv och nästan lika snabb som modell 3 i Nylands test med liknande batterikapacitet. Att jämföra med modell Y som har större frontarea och högre luftmotstånd därav, blir ju inte jämförbart samt en annan bilklass. Personligen föredrar jag hala bilar med klös i :-)

Jag jämför inte alls. Konstaterar bara att det finns minst lika bra bilar av andra fabrikat.
Och har bestämt för mig att Ioniq5 N är snabbare än Y Performance, om den nu är viktigt 😉
Vill bara påpeka att Tesla på intet vis längre kan anses som ett unikum

Teslas unikum är fortfarande att de fattar mjukvara och elektronik. Jämför inställningen kring nedläggningen av 2G och 3G mellan t ex Volvo, Renault
och Tesla.

Uppdaterat: 2024-04-23 23:02

Det finns så klart många bilägare som inte är det minsta intresserade av mjukvara och elektronik och inte vill ha en iPhone på hjul.
Men upplys gärna en en oupplyst om vad denna kunskap ger för fördel?

Uppdaterat: Igår 8:04
gmogmo skrev:

Teslas unikum är fortfarande att de fattar mjukvara och elektronik. Jämför inställningen kring nedläggningen av 2G och 3G mellan t ex Volvo, Renault
och Tesla.

Min Renault tillverkad hösten 2019 har 4G och påverkas inte av nedsläckningen av 2G/3G.
Renault brukar ju få beröm för sitt infotainmentsystem som baseras på Google, att Renault har fått till det bättre och mindre buggigt än Volvo (Jämför Mégane E-tech, Austral osv. med Volvo EX30... )

Skulle inte säga att Tesla är unika idag gällande mjukvara.
Och snart släpper Stellantis en skarp version av sitt Amazon-baserade system framtagen i samarbete med Foxconn, Blackberry och Amazon. Kompatibelt med Amazon Fire (så man kan köra applikationer för Amazons surfplattor i en Stellantis).

Uppdaterat: Igår 11:17

Det sägs att senaste versionen av Tesla 3 har nån form av konstruktionsfel som gör att ratten vibrerar trots att hjulen är balanserade. Enligt podden "Bilar med sladd" är det vid cirka 120 km/h och inte så illa att händerna domnar bort, men klart irriterande.

Uppdaterat: Igår 14:39
L. Mäkinen skrev:

Det sägs att senaste versionen av Tesla 3 har nån form av konstruktionsfel som gör att ratten vibrerar trots att hjulen är balanserade. Enligt podden "Bilar med sladd" är det vid cirka 120 km/h och inte så illa att händerna domnar bort, men klart irriterande.

Ramsne?

Uppdaterat: Igår 14:50
Raphael skrev:

gmogmo skrev:
Teslas unikum är fortfarande att de fattar mjukvara och elektronik. Jämför inställningen kring nedläggningen av 2G och 3G mellan t ex Volvo, Renault
och Tesla.

Min Renault tillverkad hösten 2019 har 4G och påverkas inte av nedsläckningen av 2G/3G.
Renault brukar ju få beröm för sitt infotainmentsystem som baseras på Google, att Renault har fått till det bättre och mindre buggigt än Volvo (Jämför Mégane E-tech, Austral osv. med Volvo EX30... )
Skulle inte säga att Tesla är unika idag gällande mjukvara.
Och snart släpper Stellantis en skarp version av sitt Amazon-baserade system framtagen i samarbete med Foxconn, Blackberry och Amazon. Kompatibelt med Amazon Fire (så man kan köra applikationer för Amazons surfplattor i en Stellantis).

Det är ju kul för dig att just din din bil får uppdateringar, men den är fortfarande ny och så länge Renault skiter i andra modeller så är det fortfarande underkänt.

Det som är unikt med Tesla är att man får nya funktioner som inte fanns i specifikationen när man köpte den genom mjukvaruuppdateringar och det utan att de tar betalt för det.
Min Tesla 3 har till exempel fått döda-vinkelkamera med dödavinkelvarnare, adaptivt helljus och automatisk stolsvärme under de 3 år jag haft den. Vidare så uppdaterar de, eller tillhandahåller uppdateringar av äldre bilar så att de är tekniskt up-to-date.

Uppdaterat: Igår 15:27

Gmogmo
I princip allt du räknar finns ju redan som standard i många elbilar.

Uppdaterat: Igår 17:21
gmogmo skrev:

Det är ju kul för dig att just din din bil får uppdateringar, men den är fortfarande ny och så länge Renault skiter i andra modeller så är det fortfarande underkänt.

Renault skiter inte i andra modeller. Det är från 2018 som det finns lagkrav på OnCall tjänster.
Renault före 2018 har inte 4G, men de drabbas inte av lagstiftningen för besiktningen om att OnCall ska fungera. Så de behöver ju egentligen inte 4G.

Citat:

Min Tesla 3 har till exempel fått döda-vinkelkamera med dödavinkelvarnare, adaptivt helljus och automatisk stolsvärme under de 3 år jag haft den.

Döda-vinkel kamera är en hårdvara, alla kameror är hårdvara och inte mjukvara. Det måste finnas en hårdvara först för att de funktionerna du nämner ska finnas på plats. Din bil hade alltså hårdvaran från början, men utan att ha funktionen i mjukvaran. Det visar ju att bilen inte var färdig när bilen lanserades. Och det tycker du tydligen är bra. Det är tydligen Teslas melodi - släpp hårdvaran först, sen kommer mjukvaran senare...

Uppdaterat: Igår 17:28
Raphael skrev:

gmogmo skrev:
Det är ju kul för dig att just din din bil får uppdateringar, men den är fortfarande ny och så länge Renault skiter i andra modeller så är det fortfarande underkänt.

Renault skiter inte i andra modeller. Det är från 2018 som det finns lagkrav på OnCall tjänster.
Renault före 2018 har inte 4G, men de drabbas inte av lagstiftningen för besiktningen om att OnCall ska fungera. Så de behöver ju egentligen inte 4G.
Citat:
Min Tesla 3 har till exempel fått döda-vinkelkamera med dödavinkelvarnare, adaptivt helljus och automatisk stolsvärme under de 3 år jag haft den.

Döda-vinkel kamera är en hårdvara, alla kameror är hårdvara och inte mjukvara. Det måste finnas en hårdvara först för att de funktionerna du nämner ska finnas på plats. Din bil hade alltså hårdvaran från början, men utan att ha funktionen i mjukvaran. Det visar ju att bilen inte var färdig när bilen lanserades. Och det tycker du tydligen är bra. Det är tydligen Teslas melodi - släpp hårdvaran först, sen kommer mjukvaran senare...

Suck! Visst kamerorna fanns från början, sen kom andra biltillverkare på att det är himla trevligt att visa vad som finns i döda vinkeln när blinkers aktiveras. Då kopierade Tesla den funktionen och la till den i redan levererade bilar. Det var inget de uppfann. Kamerorna fanns där hela tiden, men användes fram tills dess bara för backning. Andra biltillverkare hade sålt detta som en ny feature och begränsat den till den kommande årsmodellen. Förstår du nu?

Uppdaterat: Igår 20:42
gmogmo skrev:

Raphael
Suck! Visst kamerorna fanns från början, sen kom andra biltillverkare på att det är himla trevligt att visa vad som finns i döda vinkeln när blinkers aktiveras. Då kopierade Tesla den funktionen och la till den i redan levererade bilar. Det var inget de uppfann.
Kamerorna fanns där hela tiden, men användes fram tills dess bara för backning.

Den laverades alltså med ofullständig funktion från början för att Tesla inte hade tänkt till ordentligt.
Själv vill jag ha en bil som är färdig när jag köper den och med funktioner aktiverade. Jag vill inte betala för en ofärdig bil och sen ska funktioner komma senare ngn i framtiden. Det är inget som är aptitligt för mig.
Men tack för att du gett mig ännu fler skäl till varför jag inte ska ha en Tesla.

Uppdaterat: Igår 20:51
Raphael skrev:

gmogmo skrev:
Raphael
Suck! Visst kamerorna fanns från början, sen kom andra biltillverkare på att det är himla trevligt att visa vad som finns i döda vinkeln när blinkers aktiveras. Då kopierade Tesla den funktionen och la till den i redan levererade bilar. Det var inget de uppfann.
Kamerorna fanns där hela tiden, men användes fram tills dess bara för backning.

Den laverades alltså med ofullständig funktion från början för att Tesla inte hade tänkt till ordentligt.
Själv vill jag ha en bil som är färdig när jag köper den och med funktioner aktiverade. Jag vill inte betala för en ofärdig bil och sen ska funktioner komma senare ngn i framtiden. Det är inget som är aptitligt för mig.
Men tack för att du gett mig ännu fler skäl till varför jag inte ska ha en Tesla.

Tänker du likadant när du köper telefon? Apple och Samsung kommer med nya funktioner varje år. De ska man inte köpa! Tacka vet jag min Nokia 3310, den var minsann klar från början!

🤯

Uppdaterat: Igår 21:21
Axa skrev:

Gmogmo
I princip allt du räknar finns ju redan som standard i många elbilar.

Nu ja, men inte 2017 när de första Tesla 3 tillverkades. Ändå har de fått dessa funktioner efteråt.

Uppdaterat: Igår 21:23

OTA var det en hel del tillverkare som hade problem att få funktionalitet på. En annan förbättring Tesla erbjuder är uppdateringar av navigationen, förbättringar av passiva säkerheten genom smartare aktivering av krockkuddar, fortsatta optimeringar av mjukvaran för vinterklimat, finjusteringar av filhållningsassistenten, Tesla Vision för aktiva säkerhetssystem. Den gamla bilindustrin levererar en produkt med buggar som i bästa fall buggfixas under bilens tidiga år men förövrigt är det samma funktionalitet till dess att bilen skrotas. Samma sak där är Axa nöjd med den tillvaron i och med att principen är bekant som för fossilbilar, vilket är roligt för honom.

Uppdaterat: Igår 21:42

Sekten har talat. Ni verkar leva i en Tesla-bubbla och verkar inte uppfatta hur långt andra har kommit.

Uppdaterat: Igår 21:48

Snarare representerar väl du Axa kollektivet av konservativa farbröder, som alltid haft Volvo eller Saab och att det inte finns något mer välskapt än det. Men vi har olika preferenser och det är ju i sig positivt, att alla inte tycker lika.

Uppdaterat: Igår 22:13
Axa skrev:

Sekten har talat. Ni verkar leva i en Tesla-bubbla och verkar inte uppfatta hur långt andra har kommit.

Ok. Så nu ägnar vi oss åt svartmålning istället för fakta.

När argumenten tryter så åker nävarna fram...

Uppdaterat: Idag 7:33
gmogmo skrev:

Tänker du likadant när du köper telefon? Apple och Samsung kommer med nya funktioner varje år. De ska man inte köpa! Tacka vet jag min Nokia 3310, den var minsann klar från början!
🤯

Ok, du kör omkring i en mobiltelefon. Jag vill inte köra mig och min hund i en mobiltelefon. Jag har en bil och vill fortsätta med det.

Det är så ni ser ert fordon. Det är en mobiltelefon med applikationer. Och snart har ni självstyrning som en applikation. Allt via en skärm.

Jag har fortfarande en bil med ratt och pedaler och knappar och spakar. Jag uppskattar den taktila känslan. Vill inte ha blinkers och värmestolar som en applikation i en mapp som rullar med fingret mellan hemskärmar.

Du nämnde ”automatiska värmestolar”. Fantastiskt med en bil från 2017 som uppdateras med automatiska värmestolar.

Min mors Saab-Lancia av 1980 års modell hade också automatiska värmestolar. Det var på den tiden då man hade bilar som hade funktioner från fabrik, redan klart i produktionen.

Inte som en applikation som måste laddas ner från nätet och installeras på ens användarkonto.

Jag har en mus till min dator. En styrkula. Jag vill inte styra bilen med en mus. Och jag har ett tangentbord. Ett riktigt.

Uppdaterat: Idag 8:13
Raphael skrev:

gmogmo skrev:
Tänker du likadant när du köper telefon? Apple och Samsung kommer med nya funktioner varje år. De ska man inte köpa! Tacka vet jag min Nokia 3310, den var minsann klar från början!
🤯

Ok, du kör omkring i en mobiltelefon. Jag vill inte köra mig och min hund i en mobiltelefon. Jag har en bil och vill fortsätta med det.
Det är så ni ser ert fordon. Det är en mobiltelefon med applikationer. Och snart har ni självstyrning som en applikation. Allt via en skärm.
Jag har fortfarande en bil med ratt och pedaler och knappar och spakar. Jag uppskattar den taktila känslan. Vill inte ha blinkers och värmestolar som en applikation i en mapp som rullar med fingret mellan hemskärmar.
Du nämnde ”automatiska värmestolar”. Fantastiskt med en bil från 2017 som uppdateras med automatiska värmestolar.
Min mors Saab-Lancia av 1980 års modell hade också automatiska värmestolar. Det var på den tiden då man hade bilar som hade funktioner från fabrik, redan klart i produktionen.
Inte som en applikation som måste laddas ner från nätet och installeras på ens användarkonto.
Jag har en mus till min dator. En styrkula. Jag vill inte styra bilen med en mus. Och jag har ett tangentbord. Ett riktigt.

Då förstår jag att du vägrar att installera uppdateringar till din dator och blir förbannad varje gång en uppgradering medför att något förbättrats. Det vore ju hemskt om google förbättrade något i din bil! Akta dig!

Uppdaterat: Idag 11:30

Det roliga är att Teslor drabbas av hel del buggar trots OTA och ständiga uppdateringar. Ni verkar inte heller ha koll på att andra tillverkare har jobbat med att utveckla mjukvara. De flesta erbjuder OTA idag och när det gäller buggar så är det väl jämt skägg mellan Tesla och övriga nuförtiden.
Men det kanske är svårt för sekten att acceptera.

Uppdaterat: Idag 11:42
Axa skrev:

Det roliga är att Teslor drabbas av hel del buggar trots OTA och ständiga uppdateringar. Ni verkar inte heller ha koll på att andra tillverkare har jobbat med att utveckla mjukvara. De flesta erbjuder OTA idag och när det gäller buggar så är det väl jämt skägg mellan Tesla och övriga nuförtiden.
Men det kanske är svårt för sekten att acceptera.

Det är inget vi missat. OTA för klassiska biltillverkare handlar dock om ett väldigt litet fönster i tiden då dessa får nya funktioner. De första VW id3-bilarna får till exempel inte de nya mjukvarufunktioner som id.3-facelift fått. Och då talar vi om småförändringar som förbättrad menystruktur. Precis som jag skrev tidigare så väljer klassiska biltillverkare att inte ge förbättringar och nya funktioner till gamla bilar så snart en uppdatering finns på marknaden. Inte ens om den är så liten som id3-facelift.

För övrigt så kommer OTA alltid att lösa en del buggar men också introducera nya. Det beror på att det är människor som skriver och testar mjukvaror och att det tar oändligt lång tid och kräver oändligt mycket resurser för att det alla buggar ska hittas. Det är naivt att tro att den felfria mjukvaran som gör något meningsfullt existerar.

Uppdaterat: Idag 14:15

Gmogmo
Jo, det är så att vissa modeller inte får uppdateringar genom mjukvara. Du nämner ID3. Det var den första generationen som släpptes för inte så länge sedan. Hur ser det ut med den senaste?

Visst Tesla släpper uppdateringar som tillför nya funktioner. Vi kan ta deras Matrix. Har sett både film och recensionerna. Den är helt ok men långt ifrån lika bra som på tex Enyaq där man har det som standard.

Sammanfattningsvis är min poäng att många av konkurrenterna har sådan nivå numera på mjukvaran och hårdvara att de utgör ett alternativ till Tesla.

Uppdaterat: Idag 16:04
Axa skrev:

Gmogmo
Jo, det är så att vissa modeller inte får uppdateringar genom mjukvara. Du nämner ID3. Det var den första generationen som släpptes för inte så länge sedan. Hur ser det ut med den senaste?
Visst Tesla släpper uppdateringar som tillför nya funktioner. Vi kan ta deras Matrix. Har sett både film och recensionerna. Den är helt ok men långt ifrån lika bra som på tex Enyaq där man har det som standard.
Sammanfattningsvis är min poäng att många av konkurrenterna har sådan nivå numera på mjukvaran och hårdvara att de utgör ett alternativ till Tesla.

Ja, idag stämmer det, men du blundar för att den som köpte en Tesla för 5 år sedan får funktioner som bara en ny Enyaq har. Den som köpte en Kodiaq 2019 får inga nya funktioner 2024. På samma sätt kommer troligtvis en Tesla från 2024 uppdateras 2029. Det finns inget som talar för att en 2024as Enyaq kommer att få de senaste uppdateringarna 2029.

Det är min poäng.

Uppdaterat: Idag 16:25

En fråga från en ovetande, förutom att jag sett många Teslor.
Varesig de gamla M3 eller Y har väl ändå inte lyktor som kan få matrix.
Är väl bara de senaste årsmodellerna som har hårdvaran som nu gör att de även fått fungerande adaptivt ljus.

Uppdaterat: Idag 16:46

Gmogmo
Har man hårdvara som matcha mjukvaran så finns det inga problem med framtida uppdateringar även för övriga tillverkare.
Och som jag nämnde tidigare så har många tillverkare funktionen från början.

Men det kanske ligger i linje med Tesla strategi att ta betalt för saker som inte fungerar (autopilot) och kompensera med gratis lullull?

Uppdaterat: Idag 18:21