Vi Bilägares forum

Toyota C-HR: Norrlandsexpress med takbox och bakbox

Toyota C-HR: Norrlandsexpress med takbox och bakbox

Toyota C-HR är en trevlig körupplevelse på alla typer av vägar och förbrukningen imponerar trots diverse lastboxar.

Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2024-03-22 10:10

Kommentarer

Tja, 200.000kr mer bara för att få en elbil. Lär inte ge mer än några kronor per mil i lägre driftkostnad. Säg 5kr för enkelhetens skull. 1500mil/år blir 7500kr i besparing.
Kapitalkostnad på 200.000kr, säg 4%, är 8.000kr. Redan där äter kapitalkostnaden upp besparingen.
Lägg till värdeminskningen säg 40% på tre år 4500mil.
Skillnad 200.000 -> 80.000kr -> 18kr mer för elbilen.
Så den där affären du tyckte skulle vara helt ok kostar i realiteten 20kr/mil mer än Toyotan.
Så huruvida det är värt dom pengarna för att få ”mer bil” är så klart upp till dig.
Finns en anledning att det finns väldigt många dyra elbilar i bilhallarna.
Och dom dyra blir förmånsbilar. Då dom får 350.000kr i ”rabatt” på priset vid beräkning av förmånsvärdet.
Undrar om Volvo säljer någon XC40 för 700kkr till privatpersoner?
Jag tycker du skall ta en tur till Toyotahandlaren och provköra den där eländiga Toyotan 😉
Det har jag gjort, blev faktiskt positivt överraskad av den. Detta för att inte basera bilval och urval på förutfattade meningar.

Uppdaterat: 2024-03-24 08:10

Toyota C-HR är en liten bil varför ska den jämföras med större elbilar i pris?
Renault, VW, Hyundai, Kia + kinabilar ligger alla i prisspannet 450-550000:- nya. För att inte nämna Tesla…

Uppdaterat: 2024-03-24 10:09

Ja, talar vi om innerutrymmen så ligger väl C-HR i ungefär samma klass som t ex Hackens bil nämligen en Skoda Kamiq. Så elbilar att jämföra med borde väl tillhöra den bilklassen - små-suvar i B-segmentet alltså. Sen kanske det inte är Christers val men det är en annan sak.

Uppdaterat: 2024-03-24 09:04
Pi skrev:

Ja, talar vi om innerutrymmen så ligger väl C-HR i ungefär samma klass som t ex Hackens bil nämligen en Skoda Kamiq. Så elbilar att jämföra med borde väl tillhöra den bilklassen - små-suvar i B-segmentet alltså. Sen kanske det inte är Christers val men det är en annan sak.

För Christer är allt mindre än XC60 små skitbilar...

Uppdaterat: 2024-03-24 09:20
Pi skrev:

Ja, talar vi om innerutrymmen så ligger väl C-HR i ungefär samma klass som t ex Hackens bil nämligen en Skoda Kamiq. Så elbilar att jämföra med borde väl tillhöra den bilklassen - små-suvar i B-segmentet alltså. Sen kanske det inte är Christers val men det är en annan sak.

+100 Du har förstått vad jag vill ha. Tycker inte CHR är prisvärd för typ 500 000 och då bara än låtsaselbil.

Uppdaterat: 2024-03-24 12:27

Nej Christer det är ingen lotsaselbil, däremot en synnerligen smart och bränslesnål hybrid.
Finns dock som laddhybrid, om det är det du menar med låtsaselbil.
Toyota har en elbil, den heter BZ4X.

Uppdaterat: 2024-03-24 12:35
Mr Snoid skrev:

Nej Christer det är ingen lotsaselbil, däremot en synnerligen smart och bränslesnål hybrid.
Finns dock som laddhybrid, om det är det du menar med låtsaselbil.
Toyota har en elbil, den heter BZ4X.

Ja BZ4X är en riktig elbil och en laddhybrid är nästan en riktig elbil, enligt mig. Det andra är lite av ett hittepå.

Uppdaterat: 2024-03-24 14:45
Christer skrev:

Mr Snoid skrev:
Nej Christer det är ingen lotsaselbil, däremot en synnerligen smart och bränslesnål hybrid.
Finns dock som laddhybrid, om det är det du menar med låtsaselbil.
Toyota har en elbil, den heter BZ4X.

Ja BZ4X är en riktig elbil och en laddhybrid är nästan en riktig elbil, enligt mig. Det andra är lite av ett hittepå.

Jo men de har aldrig över huvud taget utgett sig för att vara nån elbil.
Är ju en seriell hybrid som laddar batteriet helt själv med ivaratagen rörelseenergi.
Förstår inte vad som är så uppseendeväckande med det.
Ta dig du en tur till Toyotahandlaren och testa nya C-HR, 2,0l AWD drivlinan och GR utrustad. (Det är ju först då den kostar ca 500kkr)
Sedan kan du redogöra för vad du tyckte, i denna tråden, efter provturen i den eländiga bilen 😉

Uppdaterat: 2024-03-24 16:31

Har aldrig sagt att CHR är en eländig bil. Däremot att det är en låtsaselbil och om bilen verkligen är värd nästan 500 000 med vettig utrustning och den blygsamma besparingen av några cl milen.
Har kört både CHR, Auris, Avensis och RAV4, så helt obekant är jag inte med Toyota. Men så var det där med habegäret som inte infinner sig.

Uppdaterat: 2024-03-24 18:55
Christer skrev:

Har aldrig sagt att CHR är en eländig bil. Däremot att det är en låtsaselbil och om bilen verkligen är värd nästan 500 000 med vettig utrustning och den blygsamma besparingen av några cl milen.
Har kört både CHR, Auris, Avensis och RAV4, så helt obekant är jag inte med Toyota.

Har du inte kört nya C-HR så lär du bli ganska överraskad över vilket lyft det blivit med senaste generation 5 drivlinan.
Själv så bara blev det en provkörning av en slump av den nya med en klart positiv bild av bilen.
Om den är värd 500kkr, nja. Man får en Lexus NX, förvisso lägsta utrustningsnivå för några tior till.
Bränslebesparingen är en bonus, bilen i sig gillade jag. Men inte om jag egentligen ryms i den och sitter bra. För det krävs det några timmars provkörning.
Svårt att hitta nått med lika bra säten för mig som Ioniqen. Och det var bara tur att den passade mig då jag bara sett den bilen på bild då jag beställde den.
Vet dock att XC60:s R-design säten INTE passar min rygg. Det kändes i ryggen mellan skulderbladen i en halvtimme efter en halvtimmes provkörning.
Men skall fortsätta testerna, gick åt helsicke i går då jag åkte ifrån plånboken. Men BMW handlaren, har ju ägt ett par så då är man ”känd”, lockade ut mig på en provtur i iX2.
En sådan bil jag inte ha, ett lågfrekvent buller i kupén runt 90km/tim, allt för smala M-Sport stolar som trycker otrevligt på höftkulorna, bilen känns vinglig/nervös på vägen. Inte alls som de BMW jag ägt.
Provsatt ett par Lexus igen, men tyvärr har dom för korta stolsskenor så stolen går inte få nog långt bak.
Kanske hamnar i en Ioniq6 🤣 ioniq5:an går faktiskt riktigt bra, lite struttig fjädring på min och bullriga Hakka R5 däck.
Den är fulsnygg och har komfortabla säten och tyst i kupén även priset börjar närma sig acceptabelt, 10% nedsatt. Men behöver ner än mer.
Den så är inte 5 års garanti att se bort från.

Uppdaterat: 2024-03-24 19:26

Här är nya 2024 C-HR. Fortfarande "Inte så kul att köra" från What Car

Uppdaterat: 2024-03-24 19:44
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
GF skrev:

Här är nya 2024 C-HR. Fortfarande "Inte så kul att köra" från What Car

Har du provkört den GF?
Vad tyckte du efter din provkörning av den?
Undrar speciellt när du provade 2,0HEV drivlinan eller 2,0PHEV.
Skulle vara kul att höra vad du tyckte om den?
Speciellt då du kör en Fabia som din egen bil, var den tråkigare än den?

Uppdaterat: 2024-03-24 20:10

Har bara åkt C-HR i baksätet och det var inte speciellt rymligt eller trevligt, trång med taskig sikt.

Uppdaterat: 2024-03-24 20:29
Mr Snoid skrev:

GF skrev:
Här är nya 2024 C-HR. Fortfarande "Inte så kul att köra" från What Car

Har du provkört den GF?
Vad tyckte du efter din provkörning av den?
Undrar speciellt när du provade 2,0HEV drivlinan eller 2,0PHEV.
Skulle vara kul att höra vad du tyckte om den?
Speciellt då du kör en Fabia som din egen bil, var den tråkigare än den?

Det är samma som jag har haft HEV tidigare Auris för jag gillar inte upplevelse.
Handlar tråd om Toyota C-HR 2024 är samma HEV.
Alltid Toyota märket är inte så spännande och körglädje.
Jag köper enbart mildhybrid, enbart bensin eller enbart elbil framöver.

Fabia är inte heller spännande och inte så kul att köra men det känns tyst, skön komfortfjädring, allround tryggare och känner mig inte att Skoda tvekar körning är fortfarande nöjda och tryggare.

Uppdaterat: 2024-03-24 20:31
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Ja jag fattar det inte att man berömmer en opraktisk trång hybrid bil 2024 som legat på 0,6 på längre vinterkörning med takbox etc

Jag körde familjebilen octavia i 15000 mil med förbrukningar mellan 0,45 till 0,6 kring 2018.
Octavian som familjebil som har vettigare kvaliteer på dom flesta punkter jämfört med toyotan.
Vill minnas att vibilägare hamnade på 0,53 vid sin test av octavian 2017.
Nu har jag inte ens tittat på den nya Chr men den gamla var egentligen katastrof förutom för en toyota ägare.

Uppdaterat: 2024-03-24 20:32
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
GF skrev:

Mr Snoid skrev:
GF skrev:
Här är nya 2024 C-HR. Fortfarande "Inte så kul att köra" från What Car
Har du provkört den GF?
Vad tyckte du efter din provkörning av den?
Undrar speciellt när du provade 2,0HEV drivlinan eller 2,0PHEV.
Skulle vara kul att höra vad du tyckte om den?
Speciellt då du kör en Fabia som din egen bil, var den tråkigare än den?

Det är samma som jag har haft HEV tidigare Auris för jag gillar inte upplevelse.
Handlar tråd om Toyota C-HR 2024 är samma HEV.
Alltid Toyota märket är inte så spännande och körglädje.
Jag köper enbart mildhybrid, enbart bensin eller enbart elbil framöver.
Fabia är inte heller spännande och inte så kul att köra men det känns tyst, skön komfortfjädring, allround tryggare och känner mig inte att Skoda tvekar körning är fortfarande nöjda och tryggare.

Nej GF, det är inte alls samma som den gamla Auris du haft. Så åk och provkör istället för att sprida falska fakta. Den Auris du hade är ett par generationer tillbaka i fråga om HEV.
Dom gamla har jag också provkört, det var ingen munter upplevelse.
Så gör nu din hemläxa och provkör nya C-HR. För det är bara den som har den nya 5:e generationens drivlina, samma som i nyaste Prius, som inte ens tas in till Sverige pga bristande kapacitet i fabriken.

Uppdaterat: 2024-03-24 23:30
mso 1000 skrev:

Ja jag fattar det inte att man berömmer en opraktisk trång hybrid bil 2024 som legat på 0,6 på längre vinterkörning med takbox etc
Jag körde familjebilen octavia i 15000 mil med förbrukningar mellan 0,45 till 0,6 kring 2018.
Octavian som familjebil som har vettigare kvaliteer på dom flesta punkter jämfört med toyotan.
Vill minnas att vibilägare hamnade på 0,53 vid sin test av octavian 2017.
Nu har jag inte ens tittat på den nya Chr men den gamla var egentligen katastrof förutom för en toyota ägare.

Kul att du också kan bedöma en ny bil baserat på gamla modeller och en Octavias företräden.
Patetiskt vill jag påstå då du inte ens varesig provkört eller suttit i en denna bil som artikeln handlar om.
Hade du kört några hundra mil så kunde du varit mer trovärdig.
Men du trivs väl bra med E-Niros vill jag tro, en ypperlig Bilbao sprider glädje över sig och din familj så fort du lägger handen på dess ratt eller fingrar efter farthållaren som inte är där den skall vara 🤣😉

Uppdaterat: 2024-03-24 23:35

Min reflektion var mer åt bränsleförbrukningen på en nyutvecklad hybridbil 2024.

Men vibil kör väl iofs inte som en Toyota ägare.

Uppdaterat: 2024-03-25 05:33
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
mso 1000 skrev:

Min reflektion var mer åt bränsleförbrukningen på en nyutvecklad hybridbil 2024.
Men vibil kör väl iofs inte som en Toyota ägare.

Måste nog hålla med mso1000 att den där bränslebesparingen inte är så mycket att hurra för egentligen. Den beskrivs ju av vissa Toyotafans som nästan revolutionerande, när dom hyllar sina bilar med hybriddrivlina och MrSnoid tillhör ju också dom som "hyllar" Toyota CHR.

Uppdaterat: 2024-03-25 07:30
Christer skrev:

mso 1000 skrev:
Min reflektion var mer åt bränsleförbrukningen på en nyutvecklad hybridbil 2024.
Men vibil kör väl iofs inte som en Toyota ägare.

Måste nog hålla med mso1000 att den där bränslebesparingen inte är så mycket att hurra för egentligen. Den beskrivs ju av vissa Toyotafans som nästan revolutionerande, när dom hyllar sina bilar med hybriddrivlina och MrSnoid tillhör ju också dom som "hyllar" Toyota CHR.

Så att göra en jämförande test och bilda sig en egen uppfattning innebär att man hyllar en modell.
Betydligt mer seriöst än att basera sina inlägg och ståndpunkter på provkörning av gamla modeller. Det är i alla fall min åsikt.
Och ja, den gamla modellen med den klena motorn var inte på något vis trevlig. Men helt ok med under 0,5l/mil för en bensinare med 200hk och prestanda därefter.

Uppdaterat: 2024-03-25 08:20

Guran - känns nästan som du håller på att "kratta manegen" inför ditt nästa bilval. Så sensationell är ju ändå inte nya C-HR - den fick ju t o m stryk av Kona Hybrid avseende bränsleförbrukning i ViBs senaste jämförande test.

Uppdaterat: 2024-03-25 09:16
Pi skrev:

Guran - känns nästan som du håller på att "kratta manegen" inför ditt nästa bilval. Så sensationell är ju ändå inte nya C-HR - den fick ju t o m stryk av Kona Hybrid avseende bränsleförbrukning i ViBs senaste jämförande test.

Nej då, men jag har provkört den. Är dock lite för liten för mig.
Och även Kona Hybrid är också en liten energieffektiv SUV.
Jag dock inte kört den nya modellen ännu. Men däremot den gamla. Är väl samma drivlina med en väl fungerande seriell hybrid.
Även den körde mycket på ström även vid landsvägskörning.
Det jag är ute efter är att påpeka att en bra seriell hybrid ger både bränslebesparing och betydligt lägre malus.
Så det är inte alls ett dumt alternativ för den som inte kan/vill ladda ström i bilen.
Det gör den ju själv 😉
Beträffande mitt eget bilval så får bonde vad det blir. Kanske blir en Pi-bil…..

Uppdaterat: 2024-03-25 09:40
Mr Snoid skrev:

GF skrev:
Mr Snoid skrev:
GF skrev:
Här är nya 2024 C-HR. Fortfarande "Inte så kul att köra" från What Car
Har du provkört den GF?
Vad tyckte du efter din provkörning av den?
Undrar speciellt när du provade 2,0HEV drivlinan eller 2,0PHEV.
Skulle vara kul att höra vad du tyckte om den?
Speciellt då du kör en Fabia som din egen bil, var den tråkigare än den?
Det är samma som jag har haft HEV tidigare Auris för jag gillar inte upplevelse.
Handlar tråd om Toyota C-HR 2024 är samma HEV.
Alltid Toyota märket är inte så spännande och körglädje.
Jag köper enbart mildhybrid, enbart bensin eller enbart elbil framöver.
Fabia är inte heller spännande och inte så kul att köra men det känns tyst, skön komfortfjädring, allround tryggare och känner mig inte att Skoda tvekar körning är fortfarande nöjda och tryggare.

Nej GF, det är inte alls samma som den gamla Auris du haft. Så åk och provkör istället för att sprida falska fakta. Den Auris du hade är ett par generationer tillbaka i fråga om HEV.
Dom gamla har jag också provkört, det var ingen munter upplevelse.
Så gör nu din hemläxa och provkör nya C-HR. För det är bara den som har den nya 5:e generationens drivlina, samma som i nyaste Prius, som inte ens tas in till Sverige pga bristande kapacitet i fabriken.

Ok. En sak jag tittat både 1.8 och 2.0 hybrid och står båda är 725 kg dragvikt är korkad. Det är nära 25 kg fattas för jag vill ha 750 kg eller uppåt för det finns släpvagn uthyrning minst 750 kg.

Uppdaterat: 2024-03-25 11:24
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Jag hatar Toyota!

Uppdaterat: 2024-03-25 11:25
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
GF skrev:

Jag hatar Toyota!

Moget... :(

Uppdaterat: 2024-03-25 11:27

Jag har suttit i nya C-HR och vidhåller att den borde kosta 100000:- mindre med tanke på upplevd känsla.

Uppdaterat: 2024-03-25 11:59

Den kostar ju 350kkr för den ”plastiga” versionen med 1,8l motorn till 550kkr för laddhybriden med GR utrustning. Åtminstone upplevde jag väldigt stor skillnad på kvalitén på inredningen mellan de olika modellvarianterna.
Men det är vad jag själv tyckte. Och den ligger i det övre prissegmentet, man får en ny Lexus NX på kampanjpris för drygt 500kkr, det är inte allas ett opris.
Man kan även som GF döma ut en bil för att man haft en av samma fabrikat för nått tiotal år sedan 😉

Uppdaterat: 2024-03-25 12:40

3500000:- utan ngn som helst utrustning ja…

Uppdaterat: 2024-03-25 12:50
V8-Power skrev:

3500000:- utan ngn som helst utrustning ja…

Vad saknar du för utrustning ?
Bara undrar, mig veterligen ingår all körhjälp och säkerhetssystem mm redan i grundversionen.
Är mer av kul att ha utrustning som kostar

Uppdaterat: 2024-03-25 12:57

Håller med V8 - och jag har också provsuttit nya C-HR när den lanserades. Men den gav ingen "vill-ha-känsla" till det priset. Man jämför trots allt alltid med produktens pris.

Uppdaterat: 2024-03-25 13:02
Mr Snoid skrev:

V8-Power skrev:
3500000:- utan ngn som helst utrustning ja…

Vad saknar du för utrustning ?
Bara undrar, mig veterligen ingår all körhjälp och säkerhetssystem mm redan i grundversionen.
Är mer av kul att ha utrustning som kostar

Det saknas mycket normal utrustning i grundversionen

Style med teknikpaket är ett minimum och då är det 400000:- för en bil som känns som mindre än 300000:-

Uppdaterat: 2024-03-25 13:22

Man ställer som sagt alltid priset i relation till vad man får - i detta fallet en små-SUV i B-segmentet utan annat som sticker ut än en hybrid-motor.

Uppdaterat: 2024-03-25 13:25
Pi skrev:

Man ställer som sagt alltid priset i relation till vad man får - i detta fallet en små-SUV i B-segmentet utan annat som sticker ut än en hybrid-motor.

Nog är den väl större än B-segmentet? Och sticker ut är väl något som den absolut gör, sticker verligen ut i mängden av slätstrukna bilar. Är framförallt det jag gillar med bilen.
Men oavsett är den inte billig. Men finns inga billiga bilar i dag. Så valet är inte enkelt. Blir troligen att budgeten får utökas om jag skall hitta nån trevlig bil att framgent ersätta Ioniq 5:an med. Att vara >190cm lång för inte saken enklare.

Uppdaterat: 2024-03-25 13:40

Håller med om att C-HR är alldeles för dyr. Lite samma problem med Lexus LBX. Skitsnygg, men jäklar vad dyr för vad den är.

Uppdaterat: 2024-03-25 14:56
Apex skrev:

Håller med om att C-HR är alldeles för dyr. Lite samma problem med Lexus LBX. Skitsnygg, men jäklar vad dyr för vad den är.

Ja den är också dyr. Men en Yaris Cross kan kosta 350kkr om man plockar på lite utrustning.
Men Lexusen är en helt annan förpackning. Helt ok att köra och tyst i kupén
Men saknade 1dm på längden på skenorna till stolen…

Uppdaterat: 2024-03-25 15:03

MrSnoid skrev : "Det jag är ute efter är att påpeka att en bra seriell hybrid ger både bränslebesparing och betydligt lägre malus." "Och sticker ut är väl något som den absolut gör, sticker verkligen ut i mängden av slätstrukna bilar. Är framförallt det jag gillar med bilen."

Det jag har kritiserat är just den lilla bränslebesparing och som du säger , jag häpnar, lägre malus också . Det är ju ett skämt om man jämför med en elbil. På en elbil är det ju befogat men inte på denna låtsaselbil.
Ja nog sticker den ut alltid och var det det man ville, så har Toyota lyckats. Personligen tycker jag den är ful.

Uppdaterat: 2024-03-25 15:09

Jag tyckte den gamla C-HR var rätt snygg men den nya är rejält ful i mina ögon.
Nissan Airya ligget numera under 500000:- som ren elbil för övrigt 476000:- närmare bestämt så det är ett alternativ till.

Uppdaterat: 2024-03-25 16:05

Guran - den kanske är några cm längre än B-segmentsuvar i allmänhet men inte rymligare - gissar att t ex tidigare nämnda Skoda Kamiq är rymligare inombords. Och för mig är det inte yttermåtten som är intressanta vid klassificeringen,

Uppdaterat: 2024-03-25 16:34

Populär bil i Eskilstuna.
Var o jobbade på City Gross där idag, kom ut och det står 2 st mörkgråa parkerade mot varandra närmast entren och en på varje sida om min bil en bit bort i samma färg !!

Uppdaterat: 2024-03-25 18:01

Kul att en tråd om Toyota kunnat skapa såpass mycket diskussion, och detta utan Toyotas gamla härförare 😉
Men fortfarande samma gäng som tycker de är usla buskar, eller till och med hatar Toyota 🤣

Uppdaterat: 2024-03-25 19:00
Mr Snoid skrev:

Kul att en tråd om Toyota kunnat skapa såpass mycket diskussion, och detta utan Toyotas gamla härförare 😉
Men fortfarande samma gäng som tycker de är usla buskar, eller till och med hatar Toyota 🤣

Nja jag har provat corolla kombin två gånger och det är både en snygg och trevlig bil.
Trots cvt så känns det faktiskt helt okej.

Uppdaterat: 2024-03-25 19:58
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Mr Snoid skrev:

Kul att en tråd om Toyota kunnat skapa såpass mycket diskussion, och detta utan Toyotas gamla härförare 😉
Men fortfarande samma gäng som tycker de är usla buskar, eller till och med hatar Toyota 🤣

Nja jag har provat nyaste corolla kombin två gånger och det är både en snygg och trevlig bil.
Trots cvt så känns det faktiskt helt okej på några kortare rundor.

Uppdaterat: 2024-03-25 20:03
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
mso 1000 skrev:

Mr Snoid skrev:
Kul att en tråd om Toyota kunnat skapa såpass mycket diskussion, och detta utan Toyotas gamla härförare 😉
Men fortfarande samma gäng som tycker de är usla buskar, eller till och med hatar Toyota 🤣

Nja jag har provat corolla kombin två gånger och det är både en snygg och trevlig bil.
Trots cvt så känns det faktiskt helt okej.

Se där ja, nu bekänns det synder😉
Det har så klart skett en del även hos Toyota som gör att gamla sanningar inte är annat än sådana. Speciellt i fråga om drivlinan.

Uppdaterat: 2024-03-25 20:31

Det här med Toyota kommer nog med åldern, se på mig som bytt BMWn mot en Lexus 😉😅😂🤣

Uppdaterat: 2024-03-25 21:30

Jag har köpt 8 nya Toyotor men det blir troligen aldrig ngn mer, Lexus kanske.

Uppdaterat: 2024-03-25 22:01

Jag måste nog snart köpa en Toyota eftersom jag inte haft nån, men å andra sidan har jag inte haft Fiat eller Renault heller.

Uppdaterat: 2024-03-26 10:08
L. Mäkinen skrev:

Jag måste nog snart köpa en Toyota eftersom jag inte haft nån, men å andra sidan har jag inte haft Fiat eller Renault heller.

Rekommenderar en Renault, du kommer inte stå ut med Toyotas egenheter.

Uppdaterat: 2024-03-26 11:54
Rikard skrev:

L. Mäkinen skrev:
Jag måste nog snart köpa en Toyota eftersom jag inte haft nån, men å andra sidan har jag inte haft Fiat eller Renault heller.

Rekommenderar en Renault, du kommer inte stå ut med Toyotas egenheter.

😂😂😂 Rikard, sa du Renault 😂.
vilken skämtare du är.
Jag garanterar att du hittar mer baklängeslösningar i fransmannen.😊

Uppdaterat: 2024-03-26 13:23
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Rikard skrev:

Rekommenderar en Renault, du kommer inte stå ut med Toyotas egenheter.

Det påminner mig om ditt gamla tänkande om att inte skruva med bilar på F, Fiat, Ford och Franska bilar.

Uppdaterat: 2024-03-26 14:31