Vi Bilägares forum

Toyota C-HR: Norrlandsexpress med takbox och bakbox

Toyota C-HR: Norrlandsexpress med takbox och bakbox

Toyota C-HR är en trevlig körupplevelse på alla typer av vägar och förbrukningen imponerar trots diverse lastboxar.

Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2024-03-22 10:10

Kommentarer

Men hur kan en självladdande bil vara bränslesnål.
Har läst i dessa kommentarsfält att så inte kan vara fallet och inte kan den heller ta vara på och lagra lägesenergin och nyttja.
Så det måste vara fel, för enligt forumet expertis så skall den förbruka lika mycket som en bensinbil……

Uppdaterat: 2024-03-22 10:34
Mr Snoid skrev:

Men hur kan en självladdande bil vara bränslesnål.

Precis den är ju självladdande och behöver således varken laddas eller tankas.

En mobil Perpetuum mobile helt enkelt.

Uppdaterat: 2024-03-22 11:11

Vad hade en motsvarande fossilbil med snål motor dragit?

Uppdaterat: 2024-03-22 12:13

Om jag får gissa så max 0,5 dl/mil mera - kanske inte ens det. Men det kan ju bara vara gissningar. Vi talar ju om s k landsvägskörning och fullhybriden är väl relativt sett effektivare i s k stadstrafik.

Uppdaterat: 2024-03-22 12:17

Många gissningar här 😉
Pi, du bör ge dig ut och testa en Toyotabuske med senaste, generation 5, hybriddrivlinan.
Så kan du jämföra med din bensinbil.

Uppdaterat: 2024-03-22 12:27

Guran - det är nog gissningar av många och jag skrev i alla fall att det var en gissning.
Men av jämförande tester i motortidningar så tror jag fortfarande att besparingen under s k landsvägskörning ligger runt min gissning - för bilar i motsvarande storlek och där bensinaren är en relativt snål sådan.

Uppdaterat: 2024-03-22 13:36

T.ex Camry/Leus ES kör man på strax under 0,5l/mil på landsvägskörning (jag har testat så jag gissar inte) helt ok för en 5m bil med drygt 200hk
Vad motsvarande bensindriven tar låter jag vara osagt

Uppdaterat: 2024-03-22 13:46

Nu talade vi om Toyota C-HR och dess bensindrivna konkurrenter, Guran.

Uppdaterat: 2024-03-22 13:44
Pi skrev:

Nu talade vi om Toyota C-HR och dess bensindrivna konkurrenter, Guran.

Nya C-HR har samma drivlina som nya Prius.
Men jämför man på Spritmonitor
Nissan Qashqai 0.71
Juke 0,67
C-HR 0,53

Stämmer ganska ta med att Toyotas hybrider förbrukar som en likvärdig diesel

Uppdaterat: 2024-03-22 13:54

Kolla senaste ViB där C-HR testas. Där slog t o m Hyundai Kona Hybrid Toyotan - men dessa är ju båda s k fullhybrider. Dock måste ju C-HR jämföras med andras små-SUV:ar med ungefär samma utrymmen. Men oavsett - visst är hybriderna snålare än de "o-hybridiserade" bilarna men mycket beror nog ändå på hur och var de framförs. Jämförande tester i biltidningar är nog det närmaste sanningen man kan komma när det gäller sådana jämförelser. Spritmonitor har ju ofta en relativt stor spridning så det är knappast nån sannings-sägare. Sen är ju inte sparde centilitrar allt när man väljer bil - det finns andra saker som i vart fall jag värderar högre.

Uppdaterat: 2024-03-22 14:21

Närmast sanningen är när man provar själv.
Och även kona hybrid är en effektiv lite rackare.

Uppdaterat: 2024-03-22 14:26

Nja Guran - så långt kör man sällan vid provkörningar att det skulle återspegla signifikanta skillnader speciellt jfr den egna bilen vilken är den man har mest erfarenheter av. I så fall tror jag fortfarande mera på flerbils-testerna i biltidningarna. Dom säger inte så mycket om vad jag själv skulle hamna i förbrukning med samma bil men man ser ju i alla fall förhållandet mellan de olika bilarna under snarlika kör-förhållanden. Så ser jag det om jag får tycka så.

Uppdaterat: 2024-03-22 14:31
Pi skrev:

Nja Guran - så långt kör man sällan vid provkörningar att det skulle återspegla signifikanta skillnader speciellt jfr den egna bilen vilken är den man har mest erfarenheter av. I så fall tror jag fortfarande mera på flerbils-testerna i biltidningarna. Dom säger inte så mycket om vad jag själv skulle hamna i förbrukning med samma bil men man ser ju i alla fall förhållandet mellan de olika bilarna under snarlika kör-förhållanden. Så ser jag det om jag får tycka så.

Sist jag provkörde inför ett byte körde jag minst 30 mil med bilen.
Lånade hem bilen över helgen
Kommer göra samma vid kommande byte när alternativen utkristalliserats.
Ser ju ganska brett, men bilen skall ha en glad färg. Helst en snygg röd metallic

Uppdaterat: 2024-03-22 14:39

Snoid
Nissan är inte kända för att ha snåla motorer. Särskilt inte Qashqai. Jo, vi har haft en sådan i familjen.

Uppdaterat: 2024-03-22 14:48

Skit samma det är en grymt plastig bil, provsatte den i veckan och den känns otroligt billig och plastig för sitt pris.

Uppdaterat: 2024-03-22 17:04
Axa skrev:

Snoid
Nissan är inte kända för att ha snåla motorer. Särskilt inte Qashqai. Jo, vi har haft en sådan i familjen.

Jag vet inte. Men de flesta bensinmotorer utan någon elektrisk assistans har ungefär samma verkningsgrad. Bara marginella skillnader vill jag påstå.
Är väl snarare bilens luftmotstånd som driver upp förbrukningen på Qashqai.

Men jag kan väl ta snittförbrukningen på Volkswagen T-ROC då istället
0,69 l/mil
0,64 l/mil den lilla snålmotorn
0,7 l/mil 150hk motorn.

Enligt detta forums samlade expertis så är ju Folkvagn experter på att bygga snåla motorer.
Men trotts det slukar en självladdande C-HR 25% mindre med soppa, allt enligt ett stort urval bilar på Spritmonitor.

Uppdaterat: 2024-03-22 17:07
V8-Power skrev:

Skit samma det är en grymt plastig bil, provsatte den i veckan och den känns otroligt billig och plastig för sitt pris.

Beror så klart på vilken version du provsatt.

Uppdaterat: 2024-03-22 17:08

400000:- med rimlig utrusting för den plastaskiten är rent löjeväckande när du får en mer utrustad ny modell av VW Tiguan för 387000:-

Uppdaterat: 2024-03-22 18:20

V8 - men Guran väljer tydligen bil numera efter förbrukningen och då spelar resten ingen roll... 😁

Uppdaterat: 2024-03-22 18:24

Guran - lär inte vara många som kör 30 mil under sin provkörning... Om inte annat så skulle dessa bilar då få avsevärda körzträckor.

Uppdaterat: 2024-03-22 18:27
Pi skrev:

Guran - lär inte vara många som kör 30 mil under sin provkörning... Om inte annat så skulle dessa bilar då få avsevärda körzträckor.

Tja, jag behöver köra ganska långt för att se om jag trivs med sätena i bilen.
Men du kanske köper massa andra grejer för 0,5 mil utan att ha testat först.
Inte kör jag en tur runt kvarteret bara. Men tydligen var det många som gjorde så enligt sonen, på,den tiden han sålde bilar.

Uppdaterat: 2024-03-22 18:39
V8-Power skrev:

400000:- med rimlig utrusting för den plastaskiten är rent löjeväckande när du får en mer utrustad ny modell av VW Tiguan för 387000:-

Tja, en med ombonad inredning kostar närmare 500kkr..
Men verkar som du provsuttit Style eller instegs versionen. Den känns plastig, men jag har provsuttit flera versioner och alcantarainredining känns inte alls plastig.
Men oavsett skulle jag aldrig köpa en VAG bil, även om den vore jättebillig.
Tråkigare och mer slätstruken bil får man leta efter.
Kanske därför jag kör runt i en plastig Ioniq 5 😃

Uppdaterat: 2024-03-22 18:37
Pi skrev:

V8 - men Guran väljer tydligen bil numera efter förbrukningen och då spelar resten ingen roll... 😁

Nej då, jag kommer välja en bil jag gillar.
Utseende, komfort, säten, färg och hyfsad prestanda.
Skulle kanske kunna tänka mig en I20N, men den blir lite väl liten och okomfortabel. Så faller väl på det.
Hade jag rymts på längden i LBX så hade den kunnat platsa på shortlisten.
Men det kommer aldrig hamna en VAG-bil eller Volvo på den.
Peugeot platsar på listan, men KW Bruun gör att det det är tveksamt.

Uppdaterat: 2024-03-22 18:50

Guran - stolar är sällan problem för mig när jag provar bilar. Och f ö är jag rätt påläst på alternativen. Då jag nöjer mig med typ 2--3 mils provkörning. Men nån slösare är jag långt ifrån men en tämligen påläst konsument när det gäller lite dyrbarare inköp.

Uppdaterat: 2024-03-22 19:08
Mr Snoid skrev:

Axa skrev:
Snoid
Nissan är inte kända för att ha snåla motorer. Särskilt inte Qashqai. Jo, vi har haft en sådan i familjen.

Jag vet inte. Men de flesta bensinmotorer utan någon elektrisk assistans har ungefär samma verkningsgrad. Bara marginella skillnader vill jag påstå.
Är väl snarare bilens luftmotstånd som driver upp förbrukningen på Qashqai.
Men jag kan väl ta snittförbrukningen på Volkswagen T-ROC då istället
0,69 l/mil
0,64 l/mil den lilla snålmotorn
0,7 l/mil 150hk motorn.
Enligt detta forums samlade expertis så är ju Folkvagn experter på att bygga snåla motorer.
Men trotts det slukar en självladdande C-HR 25% mindre med soppa, allt enligt ett stort urval bilar på Spritmonitor.

Såg ViBilägare Nr: 5. Den 19 mars 2024. Sidan 4.
"T-Roc ett sömnpiller" Kundägare byter ut T-Roc mot Mini Cooper. Mini ger mer körglädje än VW T-Roc. Haha

Uppdaterat: 2024-03-22 19:11
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Pi skrev:

Guran - stolar är sällan problem för mig när jag provar bilar. Och f ö är jag rätt påläst på alternativen. Då jag nöjer mig med typ 2--3 mils provkörning. Men nån slösare är jag långt ifrån men en tämligen påläst konsument när det gäller lite dyrbarare inköp.

Det är bra Pi, då kanske det blir en bil utanför VAG:s utbud nästa gång 😉
Själv skall jag åka till Karlstad och kolla på lite bilar i morgon. Kräver sin tid att bestämma sig. Bestämde mig snabbt att det inte blir en VAG nör jag besökte Lecab:s gigaanläggning. Säljarna var mer som telefonförsäljare och nån ID3 med bra säten hade dom nog aldrig sålt 🤣

Uppdaterat: 2024-03-22 19:12

Jag skulle aldrig uttala mig om en bils förbrukning med mindre än några hundra mils körning. Annars är det för mycket tillfälligheter som avgör.

Kortaste provkörning jag gjort var i en Hyundai Getz. Det kändes som att köra en gammal Opel Kadett så jag vände så snart jag kunde.

Uppdaterat: 2024-03-22 19:21

Skulle aldrig falla mig in att köpa en låtsas elbil ifrån Toyota för att tjäna en halv deciliter bensin. Payofftiden för denna besparing emot en ren bensinbil eller diesel är inte värt köpet. Hellre en ren elbil som ger mig köpsuget, för det dubbla priset och att man blir nöjd och får en komfort och teknik man är nöjd med.

Uppdaterat: 2024-03-22 19:22

Måste tillägga att Alcantara faktiskt är 100% plast även det.

Uppdaterat: 2024-03-22 20:09
V8-Power skrev:

Måste tillägga att Alcantara faktiskt är 100% plast även det.

Ja det har du rätt i, lika mycket som ”Vegsnskinn” och allt vad man nu kallar galon för. Men förvisso är modernt veganskinn nått helt annat jämfört med forna tiders galon.

Uppdaterat: 2024-03-22 20:12
Christer skrev:

Skulle aldrig falla mig in att köpa en låtsas elbil ifrån Toyota för att tjäna en halv deciliter bensin. Payofftiden för denna besparing emot en ren bensinbil eller diesel är inte värt köpet. Hellre en ren elbil som ger mig köpsuget, för det dubbla priset och att man blir nöjd och får en komfort och teknik man är nöjd med.

Skulle aldrig falla mig in att köpa en Volvo för 700kkr. Blir dyrt att vara kung för en dag 🤣
Som stundande pensionär skulle jag aldrig köpa en så dyr bil.
Förbrukningen skiter jag i, mer intressant är hur jag skulle trivs och glädjas åt bilen. Kanske en I20 N kunde vara ett alternativ? En Volvo vet jag i alla fall inte skulle skänka mig nån glädje, inte heller en VAG-bil.

Uppdaterat: 2024-03-22 20:16
Mr Snoid skrev:

Christer skrev:
Skulle aldrig falla mig in att köpa en låtsas elbil ifrån Toyota för att tjäna en halv deciliter bensin. Payofftiden för denna besparing emot en ren bensinbil eller diesel är inte värt köpet. Hellre en ren elbil som ger mig köpsuget, för det dubbla priset och att man blir nöjd och får en komfort och teknik man är nöjd med.

Skulle aldrig falla mig in att köpa en Volvo för 700kkr. Blir dyrt att vara kung för en dag 🤣
Som stundande pensionär skulle jag aldrig köpa en så dyr bil.
Förbrukningen skiter jag i, mer intressant är hur jag skulle trivs och glädjas åt bilen. Kanske en I20 N kunde vara ett alternativ? En Volvo vet jag i alla fall inte skulle skänka mig nån glädje, inte heller en VAG-bil.

Kung för en dag? Jag har varit kung i 4 år nu.
Nej en liten skitbil som Hyundai I20 skulle jag inte våga sätta mig i. Då behåller jag hellre det jag har, alltså en Volvo. Idag finns det ingen Volvo som jag skulle kunna tänka mig köpa som är en ren elbil. Men det kanske kommer. Dottern köpte begagnad Volvo V60 diesel på 191 hk från 2017 , som jag tyckte var härlig att köra och jag satt utmärkt i den. Var faktiskt lite körglädje i den, tyckte jag, men den var ju så förbannat låg och besvärlig att ta sig i och ur. Så jag håller mig till SUV-träsket.

Uppdaterat: 2024-03-22 22:03
Christer skrev:

Mr Snoid skrev:
Christer skrev:
Skulle aldrig falla mig in att köpa en låtsas elbil ifrån Toyota för att tjäna en halv deciliter bensin. Payofftiden för denna besparing emot en ren bensinbil eller diesel är inte värt köpet. Hellre en ren elbil som ger mig köpsuget, för det dubbla priset och att man blir nöjd och får en komfort och teknik man är nöjd med.
Skulle aldrig falla mig in att köpa en Volvo för 700kkr. Blir dyrt att vara kung för en dag 🤣
Som stundande pensionär skulle jag aldrig köpa en så dyr bil.
Förbrukningen skiter jag i, mer intressant är hur jag skulle trivs och glädjas åt bilen. Kanske en I20 N kunde vara ett alternativ? En Volvo vet jag i alla fall inte skulle skänka mig nån glädje, inte heller en VAG-bil.

Kung för en dag? Jag har varit kung i 4 år nu.
Nej en liten skitbil som Hyundai I20 skulle jag inte våga sätta mig i. Då behåller jag hellre det jag har, alltså en Volvo. Idag finns det ingen Volvo som jag skulle kunna tänka mig köpa som är en ren elbil. Men det kanske kommer. Dottern köpte begagnad Volvo V60 diesel på 191 hk från 2017 , som jag tyckte var härlig att köra och jag satt utmärkt i den. Var faktiskt lite körglädje i den, tyckte jag, men den var ju så förbannat låg och besvärlig att ta sig i och ur. Så jag håller mig till SUV-träsket.

Blir nog en lite högre bil för mig också. Trillade in i en lånebil i dag då min I5 var på service. Inte så bekvämt. Men har satt taket till 500kkr för en ny bil med någon form av ”fullhybrid”, laddhybrid eller elbil.
Blir lite rådvill.

Uppdaterat: 2024-03-22 22:12

Lexus NX är ngt helt annat än Toyota CH-R och inte mycket dyrare.

Uppdaterat: 2024-03-22 22:50

Sedan tycker jag VW Tiguan ser lovande ut som laddhybrid eftersom den bör gå 10-12 mil på el och kan snabbladdas. Skoda Superb med samma drivlina såg jag test på och den kom 144km i stadskörning på ren eldrift.
(1001cars Youtube)

Uppdaterat: 2024-03-22 22:54
Mr Snoid skrev:

Blir nog en lite högre bil för mig också. Trillade in i en lånebil i dag då min I5 var på service. Inte så bekvämt. Men har satt taket till 500kkr för en ny bil med någon form av ”fullhybrid”, laddhybrid eller elbil.
Blir lite rådvill.

En Tuscon PHEV till kampanjpris?

Uppdaterat: 2024-03-23 00:07
Power to the people

Fast Volvo V60 är ju en sällsynt "krånglig" bil att ta sig i och ur. Det finns åtskilliga andra "lägre" bilar som är betydligt enklare att ta sig in i. Annars är det säkert en trevlig bil.

Uppdaterat: 2024-03-23 09:34

Snoid kommer definitivt köpa en Tucson PHEV något annat vore konstigt. Bra men tyvärr går bensinmotorn för värme och den är törstig både på el och bensin.

Uppdaterat: 2024-03-23 09:55
V8-Power skrev:

Snoid kommer definitivt köpa en Tucson PHEV något annat vore konstigt. Bra men tyvärr går bensinmotorn för värme och den är törstig både på el och bensin.

Nej det kommer jag inte. Nu har jag en Hyundai Ioniq5, så dags att testa nått nytt fabrikat.
Och Tucsonen har sina klara nackdelar som du beskriver.
Blir nog en tur till några handlare i eftermiddag.

Uppdaterat: 2024-03-23 09:59
Mr Snoid skrev:

V8-Power skrev:
Snoid kommer definitivt köpa en Tucson PHEV något annat vore konstigt. Bra men tyvärr går bensinmotorn för värme och den är törstig både på el och bensin.
Nej det kommer jag inte. Nu har jag en Hyundai Ioniq5, så dags att testa nått nytt fabrikat.
Och Tucsonen har sina klara nackdelar som du beskriver.
Blir nog en tur till några handlare i eftermiddag.

Kul, du får rapportera efteråt. :-)

Uppdaterat: 2024-03-23 10:28
Power to the people
Pi skrev:

Fast Volvo V60 är ju en sällsynt "krånglig" bil att ta sig i och ur. Det finns åtskilliga andra "lägre" bilar som är betydligt enklare att ta sig in i. Annars är det säkert en trevlig bil.

Tyckte i och för sig att V60n inte var lägre än deras Hyundai I40, så om den är sällsynt krånglig att ta sig i och ur tycker jag inte. Väldigt bra körställning för mig som är 1,89 lång i V60n. Skulle definitivt kunna låna den för en långresa.

Uppdaterat: 2024-03-23 11:10
Mr Snoid skrev:

V8-Power skrev:
Snoid kommer definitivt köpa en Tucson PHEV något annat vore konstigt. Bra men tyvärr går bensinmotorn för värme och den är törstig både på el och bensin.

Nej det kommer jag inte. Nu har jag en Hyundai Ioniq5, så dags att testa nått nytt fabrikat.
Och Tucsonen har sina klara nackdelar som du beskriver.
Blir nog en tur till några handlare i eftermiddag.

Dags att prova Mazda CX60 kanske, nu borde de fått till alla barnsjukdomar.

Helt galet egentligen men det är inte många som klarar 500000:- längre, VW Tigua, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Mazda CX60 är väl dem som är välutrustade för det i den prisklassen. Sedan finns det många som är en storlek mindre så klart. Toyota RAV4 och Lexus NX ligger troligen över gränsen exempelvis liksom samtliga BMW, Mercedes och Volvo.

Glömde ju Ford Kuga som är riktigt billig och med 5 års garanti.

Uppdaterat: 2024-03-23 12:59

Många här på forumet ojar sig över att elbilarna blivit såå dyra, så även jag. En del vill sätta gränsen vid 500 000 som ett acceptabelt pris för en elbil. Om man då kollar på denna Toyota CHR och väljer till högst acceptabel utrustning som metallic lack, elstol förare, elbaklucka, drag m.m så är priset för denna låtsaselbil nära 500 000. Så priset på ICE-bilar har definitivt ökat de senaste åren. Så en elbil i spannet 700-900 000 med bra mycket mera teknik och lägre driftskostnader verkar då mera humant att köpa, om man tänker behålla bilen 5-10 år, tycker jag. Vad mitt val skulle vara är solklart.

Uppdaterat: 2024-03-23 18:56
Christer skrev:

Många här på forumet ojar sig över att elbilarna blivit såå dyra, så även jag. En del vill sätta gränsen vid 500 000 som ett acceptabelt pris för en elbil. Om man då kollar på denna Toyota CHR och väljer till högst acceptabel utrustning som metallic lack, elstol förare, elbaklucka, drag m.m så är priset för denna låtsaselbil nära 500 000. Så priset på ICE-bilar har definitivt ökat de senaste åren. Så en elbil i spannet 700-900 000 med bra mycket mera teknik och lägre driftskostnader verkar då mera humant att köpa, om man tänker behålla bilen 5-10 år, tycker jag. Vad mitt val skulle vara är solklart.

Köpa elbil för 700 000? Pengarna till det då, jag kanske kan sälja min själ till djävulen, om han betalar bra...

Uppdaterat: 2024-03-23 19:01
Christer skrev:

Många här på forumet ojar sig över att elbilarna blivit såå dyra, så även jag. En del vill sätta gränsen vid 500 000 som ett acceptabelt pris för en elbil. Om man då kollar på denna Toyota CHR och väljer till högst acceptabel utrustning som metallic lack, elstol förare, elbaklucka, drag m.m så är priset för denna låtsaselbil nära 500 000. Så priset på ICE-bilar har definitivt ökat de senaste åren. Så en elbil i spannet 700-900 000 med bra mycket mera teknik och lägre driftskostnader verkar då mera humant att köpa, om man tänker behålla bilen 5-10 år, tycker jag. Vad mitt val skulle vara är solklart.

Testsatt nya VW Tiguan idag, den säljs välutrustad för 387000:- så jag skulle säga att det är Toyota som tar hutlöst betalt för denna plastleksak.

Skulle aldrig lägga 700000:- på en ny elbil.
Renault Scenic skulle räcka alldeles utmärkt och kostar långt mindre.

Uppdaterat: 2024-03-23 19:08
Christer skrev:

Många här på forumet ojar sig över att elbilarna blivit såå dyra, så även jag. En del vill sätta gränsen vid 500 000 som ett acceptabelt pris för en elbil. Om man då kollar på denna Toyota CHR och väljer till högst acceptabel utrustning som metallic lack, elstol förare, elbaklucka, drag m.m så är priset för denna låtsaselbil nära 500 000. Så priset på ICE-bilar har definitivt ökat de senaste åren. Så en elbil i spannet 700-900 000 med bra mycket mera teknik och lägre driftskostnader verkar då mera humant att köpa, om man tänker behålla bilen 5-10 år, tycker jag. Vad mitt val skulle vara är solklart.

En gammal elbil där garantin gått ut skulle jag då inte behålla.
Jag har kvar knappt tre år på garantin på min bil.
Så fortfarande gott om tid att välja nästa.

Uppdaterat: 2024-03-23 19:50

Det som är min point är att om ca 500 000 är ett acceptabelt pris för en Toyota CHR, även om vissa anser att en Toyota är bilarnas bil, så anser jag att en elbil för 700 000, med mycket mera teknik och lägre driftkostnad, än en låtsaselbil, är mera prisvärt och mera bil för pengarna. Kunde man ta banklån på 300 000 för en ny bil 2005 så kan man väl ta ett banklån på 600 000 2024, typ. Vi har väl inte blivit fattigare nu än tidigare och inflationen har väl gjort sitt på bilpriserna. Att bilpriserna skulle sjunka nedåt 400-500 000 för en elbil är en utopi, enligt mig.

Uppdaterat: 2024-03-23 20:45

Vem har sagt att en halv million är acceptabelt för en Toyota?
Det är dyrt, men inget större fel på bilen. Även om du tycker det är en låtsaselbil.
Du behöver komma ur din bubbla och prövköra lite andra bilar.
Förövrigt finns det gott om elbilar för 400-500kkr
Bara ett exempel du säkert gillar färgen på
https://helmia.se/kopa/begagnad/volvo-c40-recharge-single-motor-c40-recharge-single-motor-gyg83a/

Uppdaterat: 2024-03-23 20:57

Japp, fattar inte heller, det finns många elbilar för 450-550000:-

Uppdaterat: 2024-03-23 21:28
Mr Snoid skrev:

Vem har sagt att en halv million är acceptabelt för en Toyota?
Det är dyrt, men inget större fel på bilen. Även om du tycker det är en låtsaselbil.
Du behöver komma ur din bubbla och prövköra lite andra bilar.
Förövrigt finns det gott om elbilar för 400-500kkr
Bara ett exempel du säkert gillar färgen på
https://helmia.se/kopa/begagnad/volvo-c40-recharge-single-motor-c40-recharge-single-motor-gyg83a/

Jamen nu snackar du och V8-Power begagnade elbilar. Det jag snackar om är jämförelsen ny Toyota CHR , som vi båda anser överprisad, med en ny elbil av lite bättre klass. Där anser jag att accepterar man priset på Toyotan , låtsas elbil, så är ju en ny elbil för 700 000 inte så farligt, vad gäller bil för pengarna.
"det finns många elbilar för 450-550000:-" enligt V8-Power. Jaha vilka då? Kom nu inte dragandes med några budgetelbilar ala MG, utan nya elbilar av lite bättre klass.
Vad gäller Volvo EC40 och EX40 så har jag koll på deras begagnade ,få milare, som ligger i spannet 500-700 000, men jag tycker bilen är för liten. Väntar med spänning på en EX 60.

Uppdaterat: 2024-03-24 03:07