Audi uppdaterar storsäljaren A3 med en ny version. Dessutom fortsätter den kontroversiella satsningen med att ”prenumerera” på tillval.
Audi uppdaterar storsäljaren A3 med en ny version. Dessutom fortsätter den kontroversiella satsningen med att ”prenumerera” på tillval.
Kommentarer
Innebär beteckningen "Allstreet" att bilen blir bättre anpassad till den alltmer skrynkliga vägbeläggningen och de ökande antalet "fartminskande" bulorna i tätortsområdens gator?
Det framgår inte entydigt om "30mm högre" är markfrigång eller kaross, men jag förutsätter markfrigång. Då finns utrymme till bättre komfort vid ojämnheter - fast något begränsat.
Bilen i övrigt ganska snygg - men har anskrämliga "el-bils fälgar".
Tjalle,
Det har väl aldrig blivit bättre komfort av högre markfrigång? Oftast raka motsatsen.
Jo om vägarna fortsätter att försämras i den takt de gör nu kan ju 30 mm göra skillnad.
Otroligt anonym bil. Kan inte minnas att jag lagt märke till en A3 på 10 år...
Ser inget direkt fel i att en bil är "anonym" om den uppfyller köparens krav f ö - värre om den är rent ut sagt anskrämligt ful. Dom bilarna uppmärksammas säkert men är det positivt ? Men vill man synas och få bekräftelse via sitt fordon så är ju en anonym bil inte rätt verktyg...
Nej, visst, bilar behöver inte sticka ut. Var mer en aha-upplevelse jag hade att Audi A3 tydligen säljer bra och ändå kan jag inte minnas när jag såg en ny i trafik. Tänkte även skriva något slängigt om att Audi levererar allt färre bilar bara för att upptäcka att de gjorde ett skitbra 2023 och leverade nästan 1.9 miljoner bilar. De lyckades med andra ord bryta den mångåriga trenden med minskande försäljning och från att bli omsprungna av Tesla.
Bra jobbat Audi!
Nästan ikapp Mercedes!
(Men e-tron går dåligt. Klart sämre än Mercedes eq och BMW i)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.