Nej tror snarare att Polestar vill vara mer fristående och vill utveckla så mycket som möjligt själva, därav de stora förlusterna de senaste åren. De har egna utvecklingscenter i flertalet länder. Se deras hemsida.
Nej tror snarare att Polestar vill vara mer fristående och vill utveckla så mycket som möjligt själva, därav de stora förlusterna de senaste åren. De har egna utvecklingscenter i flertalet länder. Se deras hemsida.
Hur kan du tolka det annat är skitdåligt?
Volvo lämnar ägandet, och de gör massiva förluster. Samtidigt som Geely satsar på Zeekr.
Nu använder ju Polestar en plattform utvecklad av just den delen i koncernen som nu ska fokusera på Zeekr.
Jag tycker det är uppenbart att de nu arbetar för att göra Polestar mer eget, mer skild från övriga gruppen vilket kommer underlätta en nedläggning, eller en försäljning. Men tror inte de kommer hitta en köpare.
Jag minns t.ex. när Hoya ville sälja Pentax kameradivision, men behålla Pentax medicinska verksamhet och glas för glasögon etc. - som var väldigt lönsamma. Då gjorde man Pentax kameror till eget, och sen sålde man det till Ricoh.
Så jag ser att detta är vad Geely nu gör med Polestar.
Kan man strunta tex i "allas lika värde"-principen när det ska köpas bilar från diktaturer? Du kanske inte vill stödja Ukraina i deras kamp mot Putin?Kina är störst på bilar i Ryssland,inte minst Volvos ägare Geely?
Strutstekniken fungerar fint bland medierna å vårt PK-samhälle..Man ser inget,man,hör inget,man bryr sig inte.
Dubbelmoralen,våldet och dödandet är det väl dags att censurera i skolböckerna á la Ryssland?
Nästa steg är att bli en Light-Nazist,de var väl inte värre än dagens diktaturer?
Jobbigt med sanningen,eller hur?
Kommentarer
Kan tolkas som att Geely förbereder en avveckling av Polestar.
Ja, ungefär mina tankar också, tyvärr.
Nej tror snarare att Polestar vill vara mer fristående och vill utveckla så mycket som möjligt själva, därav de stora förlusterna de senaste åren. De har egna utvecklingscenter i flertalet länder. Se deras hemsida.
Hur kan du tolka det annat är skitdåligt?
Volvo lämnar ägandet, och de gör massiva förluster. Samtidigt som Geely satsar på Zeekr.
Nu använder ju Polestar en plattform utvecklad av just den delen i koncernen som nu ska fokusera på Zeekr.
Jag tycker det är uppenbart att de nu arbetar för att göra Polestar mer eget, mer skild från övriga gruppen vilket kommer underlätta en nedläggning, eller en försäljning. Men tror inte de kommer hitta en köpare.
Jag minns t.ex. när Hoya ville sälja Pentax kameradivision, men behålla Pentax medicinska verksamhet och glas för glasögon etc. - som var väldigt lönsamma. Då gjorde man Pentax kameror till eget, och sen sålde man det till Ricoh.
Så jag ser att detta är vad Geely nu gör med Polestar.
Kan man strunta tex i "allas lika värde"-principen när det ska köpas bilar från diktaturer? Du kanske inte vill stödja Ukraina i deras kamp mot Putin?Kina är störst på bilar i Ryssland,inte minst Volvos ägare Geely?
Strutstekniken fungerar fint bland medierna å vårt PK-samhälle..Man ser inget,man,hör inget,man bryr sig inte.
Dubbelmoralen,våldet och dödandet är det väl dags att censurera i skolböckerna á la Ryssland?
Nästa steg är att bli en Light-Nazist,de var väl inte värre än dagens diktaturer?
Jobbigt med sanningen,eller hur?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.