Det är ju sant att elbilen är dyrare i inköp och precis som de dyra Volvobilar som sålt som förmånsbilar är majoriteten företagsbilar. Nästa ägare är med största sannolikhet en fysisk person som inte har råd att köpa nytt men en några gammal bil är helt ok. När det gäller förmånsbilar är det vanligt att föraren står för bränslet och får ersättning för detta på tjänstemilen. Gaston ger en nyanserad bild av elbilslivet och delar med sig av erfarenheterna kring boendet och laddmöjlighet eller inte. Misstänker att spärren för ett antal spekulanter är möjligheten till hemmaladdning.
Fast ICE-bilarna har ju prishöjts ordentligt de 3--4 senaste åren så det är ju en stor orsak till att gapet minskat och troligen fortsätter att minska. Problemet är nog inte bara att elbilarna är dyra utan att nybilspriser i största allmänhet börjar närma sig smärtgränsen för väldigt många hushåll.
Toyoda kommer om några år få bära hundhuvudet för Japans massarbetslöshet inom bilproduktion.
In your dreams!
Uppdaterat: 2024-01-27 19:06
Vissa personer är födda grälsjuka. Släpp dem och gå vidare. Dessutom: Om du inte tillåter folk att inte respektera dig, kommer de snart att börja betrakta dig som konstig. DET är konstigt.
Kommentarer
Det är ju sant att elbilen är dyrare i inköp och precis som de dyra Volvobilar som sålt som förmånsbilar är majoriteten företagsbilar. Nästa ägare är med största sannolikhet en fysisk person som inte har råd att köpa nytt men en några gammal bil är helt ok. När det gäller förmånsbilar är det vanligt att föraren står för bränslet och får ersättning för detta på tjänstemilen. Gaston ger en nyanserad bild av elbilslivet och delar med sig av erfarenheterna kring boendet och laddmöjlighet eller inte. Misstänker att spärren för ett antal spekulanter är möjligheten till hemmaladdning.
J.L, tror du din analys gäller globalt?
Det tror inte jag och det gör tydligen inte Toyoda heller.
Toyoda kommer om några år få bära hundhuvudet för Japans massarbetslöshet inom bilproduktion.
BYD bygger fabriker lite varstans just nu och även i länder där Toyoda inte tror på elbilen.
Fast ICE-bilarna har ju prishöjts ordentligt de 3--4 senaste åren så det är ju en stor orsak till att gapet minskat och troligen fortsätter att minska. Problemet är nog inte bara att elbilarna är dyra utan att nybilspriser i största allmänhet börjar närma sig smärtgränsen för väldigt många hushåll.
Pi, problemet är även relaterat till den svag kronan.
Absolut Guran att det är en del av prishöjningarna men det är nog ändå en taktik att öka priset på ICE-bilsr misstänker jag
In your dreams!
Ja du den som lever får se
BMW gör som Volvo:
https://www.di.se/nyheter/inifran-bmw-s-fabrik-sa-trotsar-jatten-el-bilsfrossan/
Tror nog de flesta är mera skeptiska till begagnade elbilar än motsvarande fossila 🤔.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.