Över 300 återkallelser gick ut till bilägarna förra året. Mercedes är det märke som återkallar mest, men en annan koncern sticker ut mer.
Över 300 återkallelser gick ut till bilägarna förra året. Mercedes är det märke som återkallar mest, men en annan koncern sticker ut mer.
Kommentarer
Tänker på när kompisen fick en kallelse från BMW till verkstad för att byta kylarlock på sin 320 -84, bilen var nästan 20 år gammal. De skulle byta till ett med lägre öppningstryck.
Mercedes har inte den kvalitet de en gång hade.
Att återkalla är väl kvalitet och framför allt att ta sitt ansvar. Precis som nämnt ovan om BMW så gör också MB återkallelser på 20 år gamla bilar, det är premium.
...liksom Toyota gör. Också "premium"...:)
Har aldrig fått någon återkallelse på min 12-åriga Toyota. Märkligt...
Jag fick återkallelse på krockkudde och nått rostskydd vid tanklocket på den Yaris jag en gång ägde. Och då var bilen närmare tio år gammal….
Nänä Toyota har väl aldrig haft några fel. Hittepå :)
Nu har Tesla tagit över den rollen, de har endast fel på sina bilar som kan åtgärdas via OTA. Så det är bilägarnas fel att framvagns och bakvagnsdetaljer rasar samman.
Skulle det teoretiskt ens vara möjligt för Tesla att återkalla något i sverige idag? Kan de skicka meddelande? Verkstäderna kan väl inte ta emot fordonen?
Återkallning sker ju via mail så om inte IF Metall kommer på någon djävulsk lösning på det så är det inget problem. Och Tesla-verlstäderna fungerar som vanligt, det är ju bara några få Teslamekaniker i Västernorrland som strejkar.
Nä men det gör inte verkstäderna...
Jag vet ett exempel som skulle repareras i början av dec. Ägaren vae orolig att den inte skulle åtgärdas, men fick svaret "Det är lugnt, vi fixar".
Den är Teslan är lika trasig idag, dock körduglig.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.