Det är ett tufft läge för många bilhandlare och bilverkstäder runt om i Sverige. Antalet konkurser fortsätter uppåt, visar nya siffror.
Det är ett tufft läge för många bilhandlare och bilverkstäder runt om i Sverige. Antalet konkurser fortsätter uppåt, visar nya siffror.
Kommentarer
Att konkurserna ökar är helt enligt bilbranschens "master-plan".
Speciellt europeisk bilindustri vill inte sälja bilar, inte minst elbilar. När potentiella bilköpare får mindre pengar över så är bilindustrins svar att kraftfullt arbeta upp hela prisbilden. Man vill på detta vis öka distansen mellan kund & leverantör i hopp om att begränsa och t o m nolla sin försäljning helt.
Vi kan lägga till biltillverkare.
Går rätt dåligt för många tex Fisker, Rivian, Lucid och då det finns närmare 100 (osäker siffra) elbilstillverkare i kina kan man helt säkert säga att flera kommer konka.
Tuffa tider så folk håller lite hårdare i pengarna vilket man kan förstå.
Dessutom har ju priserna på bilar höjts rejält och det lockar inte till att byta ofta längre.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.